צילום ועריכה: יצרן
עם הזנקת ב.מ.וו סדרה 4 קופה ביום שישי האחרון, סיימה היצרנית הבווארית את מערכת היחסים ארוכת השנים עם סדרה 3 קופה. הפיתוח מאחריי סדרה 4 הוא למעשה נגזרת מקרב מהדורות 'גראן קופה' הגדולות, כפי שהן נמכרות תחת סדרה 6 ומהווה תחרות ישירה לאודי A5 קופה.
היות וב.מ.וו הפרידה כמעט לחלוטין בין סדרה 3 ו-4, התכנון הטכנולוגי של האחרונה מבוסס על סדרה 3 סדאן הנוכחית כדי לשמור על הפרופורציות הקרביות, ועל כן תהיה לה גם גרסת קבריולה כדור המשך, ואולי גם מהדורה נוספת במרכב "4 דלתות קופה". על פי הערכות בכלי התקשורת בגרמניה, הפער במחירים בין סדרה 3 ו-4 ינוע בין 3,000 ל-5,000 יורו לכל היותר.
מבחינת מכללים, השיתוף עם סדרה 3 משמעותו גזרה יחסית זהה בהיקפיה, אולם סדרה 4 נמוכה ממנה בכמעט 6 סנטימטרים ורחבה ממנה ב-3 סנטימטרים. העיצוב אם תהיתם, מקורו ממכונית הקונספט שהוצגה בתערוכת דטרויט בתחילת השנה, אך היא שומרת על הצדודית המקורית, השבכה הקדמית ובתי התאורה. שאר הפרטים אבדו להם בדרך לקו הייצור כפי שנהוג לעתים במכוניות רעיונות.
אחד הדברים שיסמנו את סדרה 4 כמוצר פרמיום ברמה גבוהה יותר, יהיה הצעת תפריט אבזור מורחב לעומת סדרה 3. ב.מ.וו תפרה לקופה הספורטיבית 3 חבילות שונות עם אפשרויות רבות להתאמתן על פי טעמו של הלקוח. מדובר בערכות 'ספורט' 'לאקצ'רי', ו-M ספורט מסורתית, בשילוב חישוקי סגסוגת בקוטר 18 או 19 אינטש.
קו המנועים של סדרה 4 מכיל שש יחידות הנחלקות בשווה בין בנזין וסולר. גרסאות בנזין כ-428i תהיינה מצוידות במנוע 2.0 ל' טורבו בעל הספק מרבי של 240 כ"ס, בחיבור לתיבת הילוכים ידנית שש מהירויות או אוטומטית שמונה הילוכים שתאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. גרסת ה-435i תחלץ 305 כ"ס ותניב האצה ל-100 קמ"ש מהמקום ב-5.1 שניות בדגם האוטומטי. באגף מנועי הדיזל, אופציה החל ממנועי 180 כ"ס ועד 260 כ"ס.
לחובבי גרסאות ספורט, אין תכנון ידוע בשלב זה ל-M תחרותית, מלבד "מפרט M" בסיסי, לו כיול מתלים ספורטיבי, היגוי חד יותר וכל מה שנדרש על מנת לשדרג את חווית הנהיגה.
המחירים, יחלו בכ-32 אלף יורו (150 אלף שקלים לפני מס) לגרסאות בסיס, ועד 50 אלף יורו לדגמים המאובזרים ביותר. מהיבואנית לישראל דלק מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי סדרה 4 קופה תגיע לארץ ברבעון הרביעי של השנה.
עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב