ישנן מתיחות פנים שבאמת קשה להבחין בהן, אבל היצרן מצביע על כך שהוא חולל מיני מהפכה מעל ומתחת למעטפת. לא כך המקרה, כך מהתמונות לפחות עם האלפא רומיאו מיטו המחודשת - מכונית שהושקה בשנת 2008 ומקבלת כעת מתיחת פנים ראשונה ומאוד סמלית שבהחלט מבקשת מיקרוסקופ.
ולמרות זאת, מבחינה חיצונית, המיטו מקבלת עיצוב קצת יותר מודגש לתיחום של בתי התאורה הקדמיים, שבכת כרום חדשה (?) בהשראת אלפא רומיאו ג'ולייטה, עוד כמה גוונים לבחירת האריזה הקוסמטית וסוגרים את הקו האסתטי האיטלקי חישוקים חדשים בהיצע.
עיקר השינויים הם ככל הנראה בתא הנוסעים של המיטו. קרייזלר, בבעלות של החברה האם פיאט, השתילה במיטו הקטנה את בקרת הבידור המרכזית (לה צג בקוטר 5 אינטש), ה-UConnect. זו מאפשרת חיבור חכם וגמיש של כלל המכשורים האלקטרוניים, הפעלה של ניווט, שמע ותפריטים בקלות ובמהירות והתאמה זרירה לסמארטפונים חדשים.
המנועים של המיטו נותרו פחות או יותר כפי שהיו, למעט הוספת מנוע הטווין אייר של פיאט 500. ההספק מיחידת ה-900 סמ"ק טורבו עומד על 105 כ"ס ו-14.5 קג"מ מ-2,000 סל"ד, כאשר את התאוצה ל-100 קמ"ש מסיימת ב-11.4 שניות באמצעות תיבת הילוכים ידנית. צריכת הדלק הממוצעת לפי היצרן עומדת על 20 ק"מ לליטר.
המכונית תצא למכירה בחודש הבא בעולם, ותעמוד על במות תערוכת פרנקפורט בספטמבר. טרם התקבלה תגובת היבואנית לישראל קבוצת סמל"ת.