רק כדי לסבר את האוזן, המכונית הנמכרת ביותר של פרארי היא ה-458 איטליה, עם נתח של כ-1,700 חתיכות מדגמי הקופה והספיידר שעפו מהסוכניות של המותג במחצית הראשונה של השנה ברחבי העולם. זה לא מפתיע אם כן שדווקא היא מקבלת כעת גרסה "מיוחדת" שתגרום לחובבי הסוס הצוהל לחשוק בעוד פריט אספנות בהתהוות.
ה-458 ספיישל ("ספציאלה") בהחלט עומדת מאחרי תארי היצרנית. מלבד היותה צנומה בכמה עשרות קילוגרמים (1,280 לעומת 1,380 ק"ג) מדגם המפעל המוכר, היא מצוידת באמצעי בקרה, בלימה ושיגור מסבב הפורמולה 1, ספויילרים מתכווננים בשני הקצוות, וכן במנוע האטמוספרי החזק ביותר במכונית שנמכרת לכביש הציבורי.
יחידת ה-V8 האטמוספרית שלה, אחת מחטיבות הכוח החזקות בעולם כאמור ללא מגדש טורבו, מפיקה כעת 605 כ"ס ב-9,000 סל"ד בהשוואה ל-570 כ"ס, ו-55 קג"מ מ-6,000 סל"ד. בגרסת הקופה ספיישל, המשמעות היא האצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בדיוק (3.4 ש') ול-200 קמ"ש ב-9.1 שניות.
אבל, זה ממש לא הכול. כדי להעביר לנהג את החוויה במלואה תוך שמירה על שליטה מבוקרת ובטחון, פרארי התקינה ב-458 ספיישל את בקרת ה-SSC, או Side Slip angle Control. מערכת זו מבצעת חישובים במהירות אדירה כדי לנהל באופן מדויק את אובדן האחיזה בצמיגים ביחס לתפוקת המנוע, ביצועי תיבת ההילוכים, הטיית המרכב, העברת המומנט ובקרת המשיכה שפותחה במקור עבור מכוניות הפורמולה 1. כדי שכל העסק לא יתפזר לכל הכיוונים, ה-458 ספיישל נועלת צמיגי מישלן פילוט ספורט קאפ 2 שפותחו בלעדית עבורה.
פרארי תחשוף את הספיישל בתערוכת הרכב בפרנקפורט. בהחלט ייתכן שתגיע לכבישי ישראל במועד מסוים בעתיד - בכפוף לביקוש.
עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב
פרארי 458: מהדורה מיוחדת
25.8.2013 / 9:58