גם השנה תהיה חברת 'טויוטה' למותג המוערך ביותר בין כל יצרניות הרכב, כך עולה על פי מחקר פנימי שערכה חברת 'אינטרברנד' הפועלת מניו יורק ומציעה ייעוץ אסטרטגי למותגים כחלק מענקית הפרסום קבוצת 'אומניקום'. עבור טויוטה זוהי זכייה בשניה ברציפות, כאשר אחריה ברשימה מופיעה מרצדס הגרמנית, בעוד שברולט חוגגת עם כניסה ראשונה למצעד המותגים הנבחרים. 'אפל' כאמור במקום הראשון מכלל המותגים המוערכים אחרי שהדיחה משם את קוקה קולה שירדה למקום השלישי (לראשונה מזה 13 שנה) וגוגל שנייה.
טויוטה שומרת השנה על דירוגה במקום ה-10 הכללי, אבל שברולט שמעולם לא הייתה מדורגת הגיעה ישירות למקום ה-89 בפעם הראשונה ב-14 השנים בהן החברה מנהלת את המחקר. "זו הרגשה מצוינת להיות ברשימה הזו כי מעולם לא נכללנו בה", כך אומר ראש המחלקה הגלובלית בשברולט אלן בייטי ל'ניו יורק טיימס'. "זהו צעד ראשון ענק, אבל לפנינו עוד דרך ארוכה - כמות המותגים שמקדימה אותנו גדולה מאוד" הוא מוסיף.
מרצדס אוחזת במקום ה-11 הכללי בפעם השנייה ברציפות, לאחר שב-2011 הייתה במקום ה-12. ב.מ.וו מדורגת 19. עוד מהסקר, הונדה קופצת מקום 1 ל-20, פולקסווגן במקום ה-34, ופורד מתקדמת 3 מקומות ל-42. בהמשך, יונדאי מזנקת 11 מקומות מ-52 ל-43, אודי במקום ה-51, פורשה 64, קיה 83 ופרארי במקום ה-98.
המותגים ברשימה נבחנים על פי מספר קריטריונים, בהם הישגים כלכליים, חשיפה תקשורתית, עקביות, גישה לצרכנים, שקיפות ורלוונטיות. בנוסף לכך, על החברות להציג מסמכים לפיהם 30% מסך ההכנסות מגיעות מחוץ לשוק המקומי, להוכיח נוכחות בשווקים מתפתחים וכן בשלוש יבשות מרכזיות.
לרשימה המלאה של המותגים המובילים
טויוטה - מותג הרכב המוערך בעולם
1.10.2013 / 9:01