צילום: יצרן
ניסאן בלייד גליידר EV הוא רכב חשמלי רעיוני שהוצג מספר פעמים, אך עד כה לא אוזכר בנשימה אחת עם המילה "ייצור סדרתי". אלא שעם מכוניות כמו הליף החשמלית, ואפילו דיבורים על גרסה היברידית של ניסאן GT-R, הבלייד גליידר פתאום לא נראה כמו כלכ כך רעיון מופרך. אפילו העיצוב הדמיוני הזה עשוי להגיע לכביש במינימום שינויים.
המבנה של הבלייד גליידר מבוסס על מכונית ספורט, ה- ZEOD RC שנבחנה לאחרונה במירוץ הסיבולת בלה מאן , אבל אינו כולל את העוצמה האקולוגית של דגם התחרות כפי שכויל דאז. למעשה, ולכאורה רק לצרכי ניסויים, מבוסס הגליידר על מנוע של הליף, כך שהעוצמה המתוגברת מעמידה את התפוקה על כ-140 כ"ס לערך בהזנת סוללות לית'יום יון קומפקטיות.
עם זאת, המבנה השלוח והקרבי, בהשראת מטוסים, מקנה לגליידר יכולת דינאמית גבוהה מאוד, ועם סידור הושבה של 1+2 אתם יכולים להיות בטוחים שהוא גם רזה מאוד ויעוף ל-100 קמ"ש בתוצאות מרשימות. אנדי פאלמר, בכיר ניסאן, טוען שלמכונית יש יכולת להתמודד עם פניות גם ב-200 קמ"ש.
השאלה שעומדת על הפרק, היא האם ניסאן באמת מתכוונת לייצר את הגליידר או ששוב נראה אותו חוזר למיצגים? "המטרה הייתה לבצע מעין רבולוציה במכונית החשמלית", כך אומר פרנסואה בנקו, ראש המערך האסטרטגי בניסאן. "רצינו להראות שמכונית חשמלית יכולה להיות גם מושכת לעין ומהפכנית בכל המובנים", הוא מוסיף.
פרט לדברים אלה, ניסאן ממעטת בתיאורים, ורק מסכמת את הגליידר ועתידו במשפט אחד: "הוא ישלוט בדרכים בעתיד הלא רחוק מאוד".
עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב