צילום: יצרן
יבואנית ב.מ.וו לישראל, דלק מוטורס, החלה בשיווקו של רכב הפנאי המפואר ב.מ.וו X5. הדגם החדש, דור שלישי (מאז 1999) שהוצג במאי האחרון, יחל את דרכו בארץ עם 5 מנועים (דיזל ובנזין), תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 מהירויות והיצע רחב של אפשרויות אבזור, כפי שמקובל ביצרן הגרמני.
ה-X5 החדש מתהדר במידות גדולות יותר מהדגם היוצא וימשיך להשתמש בפלטפורמה משותפת ל-X6. הוא ארוך ממנו ב-3 ס"מ, רחב ממנו אך במעט, ונמוך ממנו ב-1.5 ס"מ לערך ונישא לגובה של 1.76 מ'. בסיס הגלגלים מתייצב על 2.93 מ' (זהה לדור השני), בעוד נפח תא המטען הוגדל ב-7% ל-650 ל' ועד 1,790 ל' בקיפול השורות. על אף כל התוספות, ב.מ.וו השילה ממשקלו כ-90 קילוגרמים.
מבחינת אלמנטים עיצוביים, חולק ה-X5 עם משפחת ב.מ.וו את מבנה יחידות התאורה, השבכה המרכזית הקלאסית (כליות כפולות) ופגושים אגרסייבים יותר. מאחור השוו לו המעצבים מבנה מעט יותר דומיננטי מקודמיו ושיפרו את שדה הראייה בדומה ל-X3. שיבוץ של נורות LED, חישוקי 19 אינטש ועוד הם רק חלק קטן ממרכיביו הקוסמטיים.
תא הנוסעים של ה-X5 נלקח מסדרה 3, אולם מחוזק במסך תצוגה גדול יותר, ריפודים איכותיים ושלל בקרות נהיגה. הוא ישווק בארץ במפרטי 'לאקצ'רי' ו'אקזקיוטיב' עם חלוקה ל-4 רמות גימור פנימיות, אופציה למערכות שמע משודרגות (עד 16 רמקולים) וכסטנדרט, יימכר עם בקרת אקלים מפוצלת, כניסות USB ו-AUX, תקשורת בלוטות' ועוד. ערכת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, ובקרות יציבות ובלימה.
היצע המנועים בישראל (תיבת 8 הילוכים אוטומטית):
X5sdrive25: מנוע 2,000 סמ"ק טורבו דיזל, 218 כ"ס, 45.9 קג"מ מ-1,500 סל"ד (0-100 ב-8.2 ש'). צריכת דלק: 17.5 ק"מ.
X5sdrive35: מנוע 3,000 סמ"ק טורבו דיזל, 258 כ"ס, 57.1 קג"מ ב-1,500 סל"ד (0-100 קמ"ש ב-6.9 ש'). צריכת דלק: 16.2 ק"מ.
X5drive35i: מנוע 3,000 סמ"ק טורבו בנזין, 306 כ"ס, 40.9 קג"מ ב-1,200 סל"ד (0-100 קמ"ש ב-6.5 ש'). צריכת דלק: 11.7 ק"מ.
X5drive50i: מנוע 4,400 סמ"ק טורבו בנזין, 450 כ"ס, 66 קג"מ מ-2,200 סל"ד (0-100 קמ"ש ב-5 שניות). צריכת דלק: 9 ק"מ.
X5M50d: מנוע 3,000 סמ"ק טורבו דיזל, 381 כ"ס, 75.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד (0-100 קמ"ש ב-5.3 ש'). צריכת דלק: 15 ק"מ.
המחירים בישראל יחלו ב-485 אלף שקלים, ועד 815 אלף שקלים לדגם הבכיר בסדרה.
עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב