וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפו: ב..מ.וו M3 ו-M4 החדשות

התאומות הלא זהות של ב.מ.וו מצוידות במנוע 3.0 ל' טורבו כפול עם הספק מרבי של 431 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. בישראל בקיץ הקרוב

אשתקד ציינה במ.וו 25 שנים להסוודה של M3, והשנה יותר מכל, נראה שהדור החמישי ממש זינק אל הפרק הבא של מכונית הביצועים הבווארית. אחת הסיבות היא, שסדרה 3 אמצה אחות מוכשרת בדמותה של סדרה 4 קופה, ועל כן ה-M3 החדשה תתייצב על הכבישים בפעם הראשונה במרכב 4 דלתות סדאן, כשאת פני החטיבה תייצג לרוב ה-4 קופה מטעמים אסתטיים. עניינים קוסמטים הצידה, שתי המכוניות די זהות כשזה נוגע לליבה המרכזית, וזה באמת מה שחשוב.

צמד הגרמניות זכו לקדימונים בערך מאמצע השנה, ולמרות שה-M3 היא ללא ספק בעלת הייחוס המפואר בין השתיים, רוב האנשים שמוקירים את המותג מוצאים הרבה עניין בסדרה 4 השרירית, לא מעט בזכות מרכב 2 דלתות קלאסי. כך או כך, הפלטפורמה משותפת, כמו גם המתלים (מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור) עם כיול ספורטיבי ומפשקי סרנים מורחבים בכמה מילימטרים לעומת הגרסאות הרגילות (גם בהשוואה אל ה-435i).

ב.מ.וו הקדישה הרבה מנסיונה על מסלול המירוצים, לטיפול בדיאטה של המכונית, והיא מציינת שימוש בחומרים משולבים כמו סיבי פחמן ופלסטיק כדי לקצץ עשרות קילוגרמים לעומת הדגמים היוצאים.

אי לכך - וזהו עוד חידוש גדול, ה-M3 ו-M3 מקבלות את המנוע הקטן והחזק ביותר שיש לחברה ממינכן להציע - ומשקל כל אחת מסתכם בכ-1.5 טון בלבד. בחזית, במקום תחנת כוח 4.0 ל' V8, הושתל מנוע "קומפקטי" במונחים של החטיבה: 3.0 ל' כפול מגדשי טורבו חדש. כאן, בניגוד לטכנולוגיית הטווין סקרול, נעשה שימוש בשני מגדשי טורבו קטנים בלחץ של 1.3 באר עם שדרוג היקפי בכמה היבטים, כמו סעפת היניקה והפליטה, מהלך הקדח וראשי הצילינדרים.

התפוקה הרשמית מורה על 431 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-55.9 קג"מ מ-1,750 סל"ד. את הכוח לגלגלים האחוריים, תעביר תיבת 6 מהירויות ידנית, או תיבת 7 מהירויות דאבל-קלאץ' DCT מתופעלת מגלגל ההגה נתמכת בקרות משיכה מתוחכמות המסייעות לנהג לשמור על המומנטום. את התאוצה ל-100 קמ"ש תסיימנה השתיים ב-4.3 שניות עם תיבה ידנית, או 4.1 שניות עם התיבה הרובוטית. המהירות מוגבלת אלקטרונית ל-252 קמ"ש, אם כי ניתן להסיר את המגביל ולפזול גם ל-280 קמ"ש. בנוסף לכך, טוענת ב.מ.וו שהמכונית חולפת על פני קילומטר אחד בתוך 22.1 שניות כשכף הרגל הימנית מוברגת לרצפה.

אופציות נוספות בבקרת ההילוכים הרובוטית כגון בקרת שיגור או תפעול אוטומטי או ידני תהיינה סטנדרטיות, כמו גם היגוי סלקטיבי עם שלושה מצבי כיול (נורמלי, נוחות וספורט). חדי העין יבחינו בכל האלמנטים הספורטיבים של חטיבה M כמו דוושות ספורט, גלגל הגה בעיצוב מיוחד ומושבים אוחזים. ברשימת התוספות תצוגה עלית, נורות LED, בלמים קרמיים ועוד. קיט חיצוני עם חישוקי 19 אינטש משלים את החבילה החיצונית יחד עם כותרי M3 ו-M4 על פי הדגם.

המכוניות תוצגנה לראשונה בתערוכת דטרויט בינואר הקרוב עם מחירים שיחלו בסביבות ה-60 אלף יורו באירופה (300 אלף שקלים). לישראל הן תגענה בקיץ הקרוב, כך מסרה היבואנית דלק מוטורס לוואלה! רכב.

עוד הרבה על ב.מ.וו בוואלה! רכב

ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4. אתר יצרן
ב.מ.וו M3 ו-M4/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully