בשנת 2012 הניבה המלחמה בתאונות הדרכים הפחתה של 25% בקרב ההרוגים בכבישי ישראל, אולם בשנת 2013 עולה כי המגמה נבלמה, שכן השנה עומד מספר ההרוגים בתאונות דרכים קטלניות על 296 בני אדם, לעומת 283 אשתקד. זאת כאמור, ימים ספורים לפני סיום השנה האזרחית.
השכבה הפגיעה ביותר היא זו של הולכי הרגל, מאחר בקרבם נהרגו השנה 90 בני אדם. אולם, עלייה חסרת תקדים, כך על פי נתוני עמותת אור ירוק, נרשמה אצל נהגים צעירים בגילאי 15-24. בשנה האחרונה נהרגו 38 צעירים לעומת 18 בשנה הקודמת.
למרות החלשותו של השוק הדו גלגלי, לפחות בהיקף מסירות כלים חדשים, הרוכבים הפכו השנה למטרה פגיעה במיוחד. על פי הנתונים עולה, כי שיעור ההרוגים בקרב רוכבי אופנועים, קטנועים ואופניים, עומד עד כה על 44 בני אדם בהשוואה ל-36 בשנת 2012.
גם נהגי המשאיות מעורבים ביותר ויותר תאונות דרכים. בשנת 2012 התרחשו 50 תאונות דרכים עם הרוג אחד לפחות, אך במהלך השנה האחרונה חלה עלייה ל-61 מקרים - זינוק של יותר מ-20%. עוד עולה כי אחוז הנפגעים במגזר הערבי עלה ב-10% ומספר הקשישים שנהרגו השנה בתאונות עומד על 52 בני אדם.
לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, יש לטפל בכל שכבה באופן נקודתי, ולהתחיל להזרים תקציבים אל המקומות הנכונים. "לצערנו מגמת הירידה במספר ההרוגים מתאונות דרכים נבלמה השנה ומדינת ישראל כשלה בהגנה על משתמשי הדרך השונים בכבישים".
עוד מוסיף אבואב, כי "המדינה חייבת לשים את נושא תאונות הדרכים בראש סדר העדיפויות שלה. אני קורא לשר התחבורה, להשקיע תקציבים למען הצלת חיי אדם בכבישים. הראינו כי במלחמה הזו אפשר לנצח ותאונות דרכים אינן גזירת גורל."
נבלמה מגמת הקיטון בתאונות דרכים קטלניות
26.12.2013 / 7:17