אחרי שהושקה בסופ"ש פיג'ו 108 החדשה, חשפה רנו, כמעט באותו פרק זמן את הדור השלישי של מכונית המיני רנו טווינגו. הדגם החדש שיחבור לפלח הולך וגדל של מכוניות עירוניות אמנם מסופח לאותה משפחה, אך בצעד נועז (וכן נוסטלגי והרפתקני) בחרה החברה הצרפתית להתקין לטווינגו מנוע אחורי - מה שהופך אותה ליורשת לא רשמית של ה-8 שיוצרה ב-1973.
המנוע החדש שהושתל מאחרי הנוסעים נלקח מהקליאו החדשה. הנפח הוא 900 סמ"ק טורבו עם הספק של כ-90 כ"ס, ועל מנת לא לפגוע בחלל הפנים והמרווחים הוא מוטה בזווית של 20 מעלות. לדברי רנו, חלופה זו אפשרה להם להעניק לטווינגו יכולת תמרון משופרת בעיר ומחוצה לה, במיוחד נוכח היותה הנעה אחורית, אך מנגד לא תוכל להתקין את מנועי הדיזל מסדרת ה-DCi בשל גודלם ומשקלם. התיבות שתשודכנה תהיינה ידניות 5 מהירויות או כפולות מצמדים רובוטיות.
המרכב יגיע בתצורת חמש דלתות בלבד, על בסיס ארבעה נוסעים, והשיתוף עם פלטפורמת סמארט פור פאר משמעו שהיא קצת יותר קצרה מהדגם הקודם ב- 10 ס"מ, אבל אינה מענישה בכל מה שקשור למרחבים האישיים של הנהג והנוסע. על אף שתמונת תא הנוסעים טרם פורסמה, רנו טוענת ליישור קו עם המתחרות, בהן ה-108 כאמור, פיאט 500, אופל אדם, יונדאי i10 וקיה פיקנטו. ברשימת האופציות תהיה ללקוחות טבלת צבעים עשירה, עם יכולת לטבול את המכונית בצבע כפול, וכן תהיה גרסת קבריולה למחצה (גג בד נפתח חלקית, בדומה ל-108).
מעצבי רנו, בראשם לורן ואן דן אקר, הסגירו בעבר שהטווינגו החדשה תהיה מבוססת, לפחות בצד הוויזואלי על הטויינגו המקורית מ-1992, רנו 5 וכן על דגמי הספורט החדשניים 'טווין Z' שהוצגו לפני כשנה. עוד עולה, כי רנו ספורט שפתחה בשנים האחרונות את ה-RS טווינגו תייצר לפחות שני דגמים קרביים כבר בפעימה הראשונה של המכונית על כבישי אירופה לקראת 2015.
הטווינגו שווקה בישראל בשנות ה-90, אך הדורות שהגיעו לאחר מכן לא מצאו את דרכם לשלוחה המקומית. החברה רשמה צניחה של 15% במכירות הטווינגו אשתקד באירופה, כך שהיא חייבת למצב עצמה היטב בשנה הקרבה במספר שווקים מרכזיים. האם הדור השלישי יגיע אלינו? על פי היבואנית קרסו מוטורס, נמסר לוואלה! רכב כי יעשה מאמץ להביאה לחופי המדינה, אך המועד הרשמי אינו ידוע. כך או אחרת, היא בהחלט מסתמנת כמכונית שובבה ומעניינית.
עוד הרבה על רנו בוואלה! רכב
רנו חושפת טווינגו חדשה, עם מנוע אחורי
16.2.2014 / 8:40