ערב פסח, קצת לפני היציאה לחופשה, עושה רושם כי נהרו הישראלים לאולמות המכירה בהמשך ישיר לחודשיים הראשונים של שנת 2014. על פי דוח איגוד יבואני הרכב המתפרסם היום (חמישי), עולה כי מתחילת השנה נמסרו בישראל 72,392 מכוניות חדשות, זינוק של 27% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מרץ לבדו עלו לכבישים 23,927 כלי רכב.
המאבקים בצמרת עלו הילוך לאחרונה עם חזרתן של טויטה, מאזדה ושברולט לנתונים חיוביים. ועדיין, יונדאי לא משחררת את ראשות הטבלה כשזו מסרה בשלושת החודשים הראשונים של השנה 9,257 כלי רכב, ירידה קלה בשיעור של כ-1.7%. העימותים החמים יותר מתחוללים בקרבת הסגנית טויוטה, שמצליחה לסחוט את הקורולה היטב, כשזו רשמה על הכבישים עד כה 8,074 כלי רכב, עלייה חדה של כ-61% ביחס לשנה הקודמת.
קיה צמודה לטויוטה עם הספק של 7,051 כלי רכב חדשים, עלייה משמעותית של 31%, בעוד מאזדה צוברת מומנטום ומטפסת קדימה עם היקף של 5,972 מכוניות חדשות, שיפור של 82%. סוזוקי מזנבת מהמקום החמישי עם 4,167 כלי רכב, עלייה של 45%, בעוד סקודה היא יצרנית הרכב האירופית המובילה בארץ עם תפוקה של 4,163 כלי רכב, המהווים גידול של 40%.
שברולט של UMI בתנופה מאז תחילת השנה. המותג האמריקני הוותיק העלה לכבישים עד עתה 3,920 כלי רכב לעומת 1,530 בלבד בשנה שלפני כן. גם מיצובישי מסרבת להרפות ודוהרת קדימה עם 3,795 מכוניות בשלושה חודשים בלבד, עלייה דרמטית של 300%.
בהמשך הרשימה מופיעה ניסאן של קרסו מוטורס, שמסכמת ערב פסח עם 3,157 כלי רכב, ירידה מזערית ביחס לאשתקד. פורד ממשיכה לצלול כשזו מסרה 3,145 מכוניות, ירידה של 28%, ואחריה הונדה שמציגה צמיחה של 80% ל-2,729 כלי רכב חדשים.
מרכז ותחתית: מה עם הצרפתיות?
קרסו מוטורס שומרת על יציבות במותג רנו, עם 2,100 כלי רכב לעומת 2,337 בשנת 2013, פולקסווגן שהודיעה בחודש הקודם על רפורמה בתחום האחריות והיחס כלפי הלקוח, מוצאת את עצמה עם 1,943 בתום שלושה חודשים, ירידה של 18%. חטיבת סיאט של צ'מפיון מוטורס מטפסת קלות בשיעור של 3% ל-1,742 כלי רכב, ואופל עקבית בשלב זה עם 1,477 כלי רכב בהשוואה ל-1,505 בשנה שלפני כן.
סובארו הפכה את הקערה על פיה בחודשים האחרונים במספרים קיצוניים. המותג היפני שעבר לבעלות סמל"ת רשם צמיחה מרשימה של 233% ל-1,424 כלי רכב חדשים.
בקרב התחתית, סיטרואן יורדת בשיעור של 32% ל-1,378 מכוניות בשלושה חודשים, פיאט מנגד עולה ב-8% ל-1,327 מכוניות חדשות עד מרץ, ופיג'ו עם 1,180 כלי רכב לעומת 1,334 בשנת 2013.
בהמשך הרשימה: איסוזו 411 (416), קרייזלר 218 (257), אלפא רומיאו 158 (117), סאנגיונג 127, מיני קופר 88 (122), גרייט וול 53 (27), דודג' 27 (33), ביואיק 20 (90), אבארת' 16 (11), פיאג'ו 13, ג'יפ 8, לנצ'יה 6 כלי רכב וסמארט 5.
פלח היוקרה
באגף הפרמיום ממשיכות המובילות לדווח על נתונים חסרי תקדים. אודי היא יצרנית הרכב המובילה בקטגורית היוקרה בישראל, כשזו מסרה עד כה 1,135 כלי רכב, עלייה חדה בשיעור של 36% ביחס לתקופה הזהה בשנה הקודמת. מרצדס לופתת חזק את המקום השני עם הספק של 692 כלי רכב, עלייה של 24%. ב.מ.וו של דלק מוטורס סוגרת את השלישיה הראשונה עם נתונים זהים לחלוטין לאשתקד - 550 מכוניות חדשות.
לקסוס מבית לקסמוטורס סוגרת מרחק, כשחטיבת היוקרה היפנית של טויוטה מדווחת על 343 כלי רכב חדשים, גידול ניכר של 96% בהשוואה לשנה הקודמת. גם וולוו מתחזקת עם צמיחה של 53% ל-261 כלי רכב, בעוד קדילאק מזנקת ל-130 כלי רכב לעומת 50 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.
בהמשך הרשימה: לנד רובר 51 (47), יגואר 20 (17), פורשה 15 (16) ומזרטי של אוטו-איטליה מסרה 7 כלי רכב.