חטיבת המסחריות של ניסאן הציגה בארה"ב את הדור החדש של טנדר העבודה המרשים נווארה, שנמכר באמריקה גם כפרונטיר. הנווארה יוצע עם מספר אופציות מרכב, מנועי בנזין, דיזל, הנעה כפולה ועוד הרבה אפשרויות עבור הפועל המסור שמבלה את שעותיו וימיו בדרכים ובין מתחמי בנייה. יחד עם זאת, הוא גם מנסה לפנות ללקוח הפרטי עם אבזור משודרג ומראה קצת יותר "משפחתי".
ראיות לכך אפשר כמובן לראות בחלקו הקדמי, שאימץ מראה "טכנולוגי" המשלב נורות LED ושבכה פחות תוקפנית. ניסאן בחרה גם בפגושים מזוותים קלות עם שיבוץ נורות ערפל וכן בחישוקים מסדרות חדשות שתהיינה בהיצע בשנת 2015. בניסאן מעריכים שבזכות שינויים אלו, בהשראת קשקאי והאקס טרייל החדשים, הנווארה יצליח לגנוב לקוחות שמביטים לעבר קרוסאוברים מוגבלים ביכולת, וזה עוד לפני השדרוגים בתא הנוסעים.
תמונת חלל הפנים מצביעה על תכנון הרבה יותר מזמין וקל לשימוש. המערכות ממורכזות סביב תצוגה ראשית (מסך TFT) עם הרבה תפריטים לנווט ביניהם, הכוללים שליטה על מערכת השמע, בלוטות' וכניסות מכשורים. כן יהיה לו הנעה בכפתור, בקרת אקלים מפוצלת ואופציות למערכת שמע משוכללת, ניווט מתקדם ובקרת בטיחות היקפיות עם מצלמות, ריפודי עור וגלגל הגה חדש עם שליטה מלאה על מחשב הדרך ועוד. בנוסף לכך, בעמדת הנהיגה פיקוד על בקרת מדרון, הילוך כוח ווויסות של בקרת המשיכה בהתאם למרקם הקרקע.
הכיול של הנווארה לא שונה מהותית מקודמיו, וכן הוא שומר על מידותיו להוציא קיצוץ קל בגובהו. מרווח הגחון לעומת זאת טיפס קלות בכמה מילימטרים לטובת חיץ ממפגעים, עם שימוש בהנעה כפולה בחלק מהדגמים הבכירים ואחורית כסטנדרט, בחיבור למנוע 2.5 ל' טורבו דיזל המפיק 160 או 190 כ"ס, ו-46 קג"מ משודך לתיבת הילוכים אוטומטית 7 מהירויות או ידנית 6 הילוכים. הוא ממשיך להשען על קפיצי עלים אמנם, אבל בניסאן מבטיחים שיפור באיכויות הניהוג על אספלט, כך שיוכל להתחרות גם ברכבי פנאי כאמור. צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 12.8 ק"מ לליטר סולר.
מיבואנית ניסאן לישראל קרסו מוטורס נמסר לוואלה! רכב כי הנווארה החדש יגיע לארץ בסוף 2015.
עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
נחשף: ניסאן נווארה החדש
12.6.2014 / 8:18