וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה אוונסיס - הסוף?

טויוטה אונסיס בדרך החוצה מסגל המכוניות של היצרנית הגדולה בעולם. טויוטה קאמרי תמלא את מקומה בבוא העת

טויוטה אוונסיס. קובי ליאני
טויוטה אונסיס. סוף הדרך למשפחתית הגדולה?/קובי ליאני

"קשה לשרוד בסגמנט המיד-סייז באירופה", כך אמר לאחרונה נשיא טויוטה אירופה דידיה לירוי 'ל'בלומברג'. בכיר היצרנית היפנית ביבשת המערבית התייחס לשמועות לפיהן טויוטה אוונסיס תגיע לסוף דרכה בשנתיים הקרובות בעקבות הירידיה במכירות והקושי להתחרות בקבוצת המשפחתיות הגדולות. "תהיה לנו מכונית מנהלים היברידית בחמש השנים הקרובות, אבל זו לא תהיה אוונסיס", כך מסכם את מצב הדברים לפי שעה.

דיווח זה אינו בא בהפתעה גמורה - לא לאנשי טויוטה וודאי שלא לעוסקים בענף הרכב. סגמנט המנהלים נמצא בשפל חסר תקדים של עשר שנים על פי נתונים של IHS אוטומטיב, שעה שבשנה האחרונה צנחו המכירות מתחת לחצי מיליון יחידות בעוד ב-2011 עמד הנתון על כ-800 אלף. "העובדה שפורד דחתה את השקת המונדאו החדשה שלה כמעט בשנתיים די משקפת את המצב העגום של הקבוצה הזו", כך מסביר ראש מחלקת המחקר ב-IHS טים אורקהרט. "ניסאן בכלל חטפה מכה כואבת - היא נטשה את הסגמנט ב-2008 כשהיא השביתה סופית את הפרימרה".

מכירותיה של האוונסיס יגיעו השנה לשיא שלילי של 30 אלף מכוניות לערך, לעומת 55 אלף לפני כחמש שנים - שנת השקתה הרשמית. סיבה נוספת לצלילתה של האוונסיס אפשר למצוא בעלייתן של המכוניות ההיברידיות. טויוטה מפיקה כיום מספר כלי רכב מצוידים מנוע כלאיים (בנזין וחשמל), בהם אוריס, פריוס, יאריס וקאמרי, אולם לא מצאה לנכון לשלב זאת באוונסיס מחשש לקניבלזציה; בארה"ב, שם האוונסיס אינה בפרופיל המוצרים, מדורגת קאמרי כמכונית משפחתית היברידית מן השורה, ולכן האוונסיס נתפשת כמי שנתפרה לשוק האירופי, שם כאמור חלו תנודות קיצוניות בהעדפות ובביקוש.

גם בישראל, בדומה לאירופה, לא התייצבה האוונסיס בצורה נחושה כדי להתבלט מעל יתר המתחרות. היא חוותה פה פריחה מסוימת בשנה הראשונה בעקבות השינויים הטכנולוגיים, אולם לאחר מכן התקשתה למצוא את מקומה והתבססה קרוב יותר לתחתית. היא תזכה למתיחת פנים נוספת בקרוב, אולם נראה שזו תהיה הפעימה האחרונה שלה עד סוף 2017.

חוקרי השווקים באירופה בכל אופן, חוזים כי אפילו הונדה תחתוך את האקורד, אולם זו עדיין תמכר בשנתיים הבאות. כך או כך, נראה שמכוניות המהנהלים היפניות נקלעו למצוקה קשה באירופה - ולפחות עבור המותגים האירופיים, בשורה זו משאירה מקום לגדילה ועלייה ברווחים.

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully