וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תגנוז את מנוע ה-1.4 TSI כפול המגדשים?

ירון אדרי

19.1.2011 / 16:49

מקור בכיר בקונצרן הגרמני רומז כי ייצור מנוע ה-1.4 ל' TSI בעל צמד מגדשי הטורבו ייפסק זמן לא רב לאחר השקתו בשל מורכבותו

האם פולקסווגן מודה כי מנוע ה-TSI בעל צמד המגדשים היה טעות? מפרסום של מגזין 'אוטוקאר' הבריטי המבוסס על מקור בכיר בקונצרן הגרמני, עולה כי פולקסווגן תפסיק לייצר את מנוע ה-1.4 ל' TSI המשלב מגדש על ומגדש הטורבו, כחמש שנים לאחר שהושק.

על פי המקור של אוטוקאר, מדובר במנוע מורכב מאוד ויקר לייצור. את יתרונו הגדול - זמינות כח טובה בסל"ד נמוך וצריכת דלק חסכונית, ניתן להשיג כיום גם במנועים בעלי מגדש טורבו בודד. דוגמה לכך ניתן לראות במנוע ה-1.2 ל' TSI של פולקסווגן שהושק זמן לא רב לאחר אחיו החדשני, אשר מפיק הספק של 105 כ"ס האופייני למנועים אטמוספריים גדולים יותר.

זאת ועוד, בשילוב תיבת ה-DSG שבעה הילוכים עם מנוע קטן נפח זה מצליחה פולקסווגן להציג נתוני צריכת דלק ופליטה טובים הן במכוניות הסופרמיני שלה והן בקומפקטיות והמשפחתיות. נציין כי מנוע ה-1.4 ל' מיוצר גם בגרסת מגדש טורבו בודד המפיקה 122 כ"ס, פרט לגרסתו החזקה שעתידה לוט בערפל המפיקה בזכות צמד המגדשים 170 כ"ס ו-24.4 קג"מ.

מנוע ה-TSI שהמשך ייצורו עומד כעת בספק, הציג חדשנות ולמעשה ניתן לומר שהוא הראשון בייצור סדרתי המוני שמציע שילוב בין שני סוג המגדשים. בשל כך, הוא גם הוכתר בתואר היוקרתי של מנוע השנה ב-2009 ו-2010. האם את מחיר החדשנות הגבוה הוא ישלם בעצמו? זאת לבטח נדע בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully