וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים לחו"ל? עכשיו תרגישו בטוח יותר באוטובוסים

טל שלו

12.9.2012 / 10:22

שר התחבורה ישראל כץ הגיע להבנות עם מקבילו בבולגריה על הידוק מעטפת האבטחה הבינלאומית בכל כלי-התחבורה הציבוריים במסגרת פעולות נגד טרור

שרי התחבורה של ישראל ובולגריה, חתמו אמש (שלישי) על מזכר הבנות לשת"פ ביטחוני בתחומי אבטחת התחבורה הציבורית (ים, אוויר ויבשה), במסגרתו שתי המדינות יהדקו שיתוף פעולה והסדרת נהלים באבטחת שדות תעופה וביטחון התעופה האזרחית, אבטחת המרחב האווירי – זיהוי מוקדם של טיסות חשודות, ניהול אירועים ביטחוניים אוויריים, הכשרה ושיתוף ידע באבטחת הרכבות, רכבות תחתית ואבטחת האוטובוסים.

שתי המדינות יחליפו מידע על איומים ועל מדיניות אבטחה, תקנות ואמצעי ביטחון. כמו כן, ישראל תעביר מידע מקצועי ותכשיר את אנשי הביטחון הבולגרים במטרה לשפר את בטיחות התיירים הישראליים בבולגריה.

לאחר הפיגוע בבורגס ביקרה בבולגריה קבוצת עבודה ישראלית המתמחה בתחומי אבטחה מגוונים. בפגישות העבודה נטלו חלק נציגים ישראליים מהלוט"ר, מוסד, שב"כ, נציגים מביטחון אל על ונציגים מביטחון משרד התחבורה, שקיימו דיונים וביקורים בשטח בשדות התעופה הבינלאומיים של סופיה ובורגס, במערך הרכבת התחתית לרבות תחנות האוטובוסים והרכבת הרגילה ובבתי המלון בבורגס, בהם קיים ריכוז ישראלי דומיננטי.

מכיוון שבבולגריה לא קיימת מסורת של התמודדות אל מול איומי טרור, סיכמו הצדדים על הקמת קבוצות עבודה משותפותשנועדו לסייע לבולגרים להיערך טוב יותר לאיומים בתחום ענפי התחבורה הציבורים.

חלק מן ההמלצות של הצוותים הישראלים, שחלקם כבר בביצוע, כוללים הוספת מצלמות מחוץ לשדה התעופה בתחנות האוטובוסים והרכבות: כל חברת אוטובוסים תחויב להעסיק ולהכשיר איש ביטחון במשרה מלאה שיהיה אחראי על ביטחון ההסעות וכל מטען שיעלה לאוטובוס המוביל תיירים משדה התעופה אל המלונות יחויב בהליך שיקוף ובידוק.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על ההסכם שנחתם והודה לשר התחבורה הבולגרי שהוא וממשלתו נוקטים פעולות כנגד הטרור וכנגד כל מי שתומך בטרור ואמר כי "ההסכם יגביר את שיתוף הפעולה בין המדינות למען ביטחון הישראלים הנוסעים לבולגריה".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully