וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיורטיב GT: חשמלית מהירה ונדירה

אקסגון מוטורס הצרפתית משיקה את מכונית הספורט החשמלית פיורטיב GT עם מראה קרבי וביצועים הולמים. המחיר לא בדיוק עממי

The Furtive-eGT. אתר יצרן
פיורטיב GT על רקע מגדל אייפל בפריס. צרפתית חשמלית בהזמנה אישית/אתר יצרן

מסתמן שהמתנה של 4 שנים יכולה לעשות טוב ליצרנית קטנה. 'אקסגון מוטורס' השיקה השבוע בביתה בפריס את מכונית הספורט קופה החשמלית "פיורטיב GT", דגם שפותח בהדרגה בין 2009-2014 והוצג בפעם הראשונה כקונספט בתערוכת פריס 2010. הדבר המפתיע ביותר בפיורטיב, מלבד מערכת ההנעה המרשימה, היא העובדה שהמעצבים לא שינו כמעט דבר בעיצובה החיצוני - אולי בזכות האבולוציה של דגמי הספורט הנוכחיים שחולקים עימה דמיון מסוים.

הפיורטיב היא מלאכת מחשבת של צוות מנוסה, חלקו הגיע ממסלולי המירוצים של סבב הפורמולה ברחבי אירופה ויש שתרמו את כישוריהם מסבבי האינדי בארה"ב. זוהי מכונית ספורט ייחודית בעלת שלדה שעשויה קרבון (סיבי פחמן) עם תא נוסעים מחוזק כאמבטיה (כמו ב-F1), וכשהיא עירומה ממרכב עוטף, משקלה לא מגיע אפילו ל-130 קילוגרמים.

סידור ההושבה שלה הוא ל-4 אנשים וגודלה כשל מכונית GT סטנדרטית (אלפא GT למשל) ואת תא הנוסעים, כמו גם את הגוון החיצוני ניתן להתאים על פי טעם הלקוח. הקבינה עמוסה במערכות משוכללות להנעים את זמן הנוסעים ומושבי הספורט יספקו את האחיזה הנדרשת. והיא בפרוש חיונית נוכח העוצמה שהיא מסתירה תחת השכבות.

על העוצמה אחראית חברת 'סימנס', אשר סיפקה לחברה שני מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 400 כ"ס. זמן תגובת המצערת ללחיצה חזקה, נאמד בעשירית שניה, ומשם מאיצים ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות בלבד. טווח הנסיעה המרבי (תלוי בעומס על הסוללות) מוגבל לסביבות ה-300 קילומטרים בין טעינות, אם כי סביר שבתנאי נהיגה תובעניים הוא מתקזז משמעותית. הסוללות בכל אופן עמידות ב-3,000 מחזורי טעינה, כך שייקח הרבה זמן עד שאלה תצאנה מכלל שימוש.

אז איך מזמינים את היצירה הזו וכמה תשלמו עבורה? "הגישה שלנו דומה לזו של מעצבי תכשיטים - הכול מותאם לצרכי הלקוח. כך הם פני הדברים באמנות", מסביר מנכ"ל החברה לוק מרשטי. "כל דגם שייצרנו עד כה נתפר ספציפית לנהג ולפי הפרשנות שלו". אקסגון מקבלת הזמנות רק לפי דרישה, ולכן הסכום אותו היא גובה נראה קצת דמיוני אך מובן: 400 אלף יורו, או 2 מיליון שקלים לערך. בהצלחה.

אקסגון מוטורס

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully