וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוייקט חישמול הרכבת יוצא לדרך

רכבת ישראל תרכוש לפחות 62 קטרים חשמליים בהיקף של 1.5 מיליארד שקלים. שר התחבורה: "נגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבת ותדירותן"

נחלה-אייטם 10: מה הקשר בין הרכבת להשקעה בקרקע חקלאית?. Family guide
רכבת ישראל עוברת לקטרים חשמליים/Family guide

חישמול רכבת ישראל, נכנס בימים אלה להילוך גבוה. משרד התחבורה יפרסם מחר (חמישי) את המכרז הבינלאומי במסגרתו תרכוש הרכבת בין 62 ל-78 קטרים חשמליים בהיקף השקעה שנאמד ב-1.5 מיליארד שקל. התכנית נגזרת כחלק מיוזמת שר התחבורה ישראל כץ במערך "נתיבי ישראל" שנועד לחבר את ישראל במסילות, כבישים ודרכים מהצפון ועד הדרום, פרויקט שעלותו כ-11 מיליארד שקלים וכרוך גם בהסבת קרונות ואמצעים נוספים, לרבות שליטה ובקרה מתקדמת.

הקטרים שייכנסו לשירות על פי תקן אירופי, מותאמים למהירות של עד 160 קמ"ש ולהם מערכת הנעה חזקה המפיקה בין 5 ל-6 מגהוואט וכן מחוזקים במערכת בלימה משופרת. לדברי שר התחבורה, הרכש החדש צפוי להגדיל באופן ניכר את מהירות הרכבות ותדירותן, ולהפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר והרעש של הרכבות. "פרויקט חשמול הרכבת ישפר את השירות לנוסע ויגביר את רמת האמינות והדיוק של הרכבת", כך השר.

במכרז תהיינה 6 משתתפות, וכ-10 יצרנים שונים שהשתתפו בשלב קבלת המידע. לדעת מומחים בענף, טוב עשתה רכבת ישראל כשפנתה לפתרון של קטרי החשמל אותם ניתן לחבר לקרונות הנוכחיים. החלופה שעמדה על הפרק היא קרונועי חשמל, אולם אלה יקרים יותר ופחות גמישים מבחינה תפעולית. כמו כן, היצרנים המשתתפים במכרז להם קטרים היברידים יכולים לחסוך עלויות תשתית גבוהות. בחיפה למשל מתנגדים לתשתית חשמלית לאורך החוף בשל שיקוע המסילה שנחשב למיזם כלכלי רחב היקף. קטרים היברידים יכולים להגיע חשמלית עד מרחב חיפה ומשם להסתייע במנוע הדיזל, וכך למעשה תיחסך עבודת תשתית מורכבת.

טווח הרכבת החשמלית יגדל עד 420 ק"מ בסיומו על בסיס מסילות מתוכננות וקיימות, ועל פי התוכנית של משרד התחבורה, הקו החשמלי הראשון שיפעל בישראל יהיה בין ירושלים לתל-אביב ("הקו המהיר"), וקו הרכבת בין עכו לכרמיאל, עליהם עמלים בימים אלה. השקת הקטרים החשמליים תתרום להערכת משרד התחבורה לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, לשימוש נרחב יותר בתחבורה הציבורית ולשיפור התנאים האקולוגיים.

עוד הרבה על רכבת ישראל בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully