וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים "גלגלים"

אורן קוזלובסקי

5.4.2007 / 9:53

חובבי המכוניות לא יכלו להסתיר את אכזבתם מתערוכת גלגלים, אבל חובבי הדו-גלגלי, מצאו אירוע שטרם היה מסוגו בישראל

תערוכת האופנועים גלגלים נפתחה היום במרכז הירידים בהשקעה עצומה ונוכחות כמעט מלאה של הענף הדו-גלגלי הישראלי. למעט ליגל, יבואני דוקאטי וקטנועי TGB, הציגו כל יבואני הרכב הדו גלגלי את מרכולתם.

לדברי דורון גילר מארגן התערוכה, זוהי תערוכה ברמה בינלאומית במשאבים מקומיים מצומצמים. הכרטיס, כך נאמר לנו, הוא בעצם שומר הסף שמבטיח כי רק מבקרים איכותיים יעמדו בתנאי הכניסה וכי המחיר בעצם, עוזר לסנן את כל חבלני העבר שנהגו להזיק למוצגים ולהשחית את הרכבים. למען ההוגנות נספר גם כי מארגני התערוכה תרמו כרטיסים רבים לאגודות ולעמותות והבטיחו כי לא רק מי שהפרוטה בכיסו יוכל לראות את התערוכה. למרות מחיר הכניסה שאמור היה להבטיח מבקרים איכותיים, שמעתי ממציגים רבים שכל עבודתם הייתה להוריד סקרנים מהאופנועים, או לפחות לעמוד במרחק בטוח ולהחליט לגופו של עניין על מי לקפוץ ולבקש כי ירד מהכלים ולמי לאפשר ישיבה לצרכי צילום.

בין האופנועים, האביזרים והדו גלגלי האחר (אופניים), הוצגו גם רכבים שהושקו לראשונה בתערוכה וזכו למקום של כבוד בין האופנועים למרות הגלגלים המיותרים שעתו על עצמם.

אז מה היה לנו שם?

תצוגות היבואנים הגדולים, היו השנה מושקעות במיוחד ומתחמי התצוגה והצגת התכלית של מטרו, יבואני קוואסאקי, ימאהה וסאן יאנג ועופר אבניר, יבואנית סוזוקי, קימקו, ומותגי פיאג'ו, היו גדולים במיוחד ומרשימים בשטח התצוגה. מחוץ לאולם התצוגה הראשי, הציגה חברת מטרו, את קבוצת המרוצים שלה על מגרש מוטוקרוס קטן ולידם תחמו עופר אבניר אזור בו הציגו את הMP3 התלת גלגלי. שני מתחמי האטרקציה ביחד עם תצוגת נהיגה של חברת המכוניות סובארו ותצוגת רכיבה על אופני הרים סיפקו לקהל הצופים ששהה מחוץ לאולם התצוגה הראשי ריגושים קטנים על קצה המזלג וחוויה ויזואלית שחזרה על עצמה כל שעה בסבב שלא הותיר את המתחם החיצוני ללא פעילות לאורך כל היום. חסרה פעילות בידורית יזומה של מארגני התערוכה כדי למלא את המקום הגדול בתוכן לאורך כל היום מעבר לקפיצות האופנועים והחלקות הזנב של המכונית, במת אומנים או שיתוף פעולה עם תחנת רדיו מקומית היו משתלבים יפה באירוע.

לראשונה בישראל, חשיפות ושמועות

תערוכות אופנועים מתהדרות בדרך כלל בהשקות ובחשיפות מיוחדות וגם בתערוכת גלגלים ניסו לשמור על הקו ולחשוף לראשונה כלים וחידושים. חברת מטרו הציגה את ה-Z750 ואת ה-ZX6R החדשים מבית קוואסאקי ואת הימאהה XT125R הנחשק ע"י בני נוער, הוצגו גם ה-Xcity 250 ואופנועי הקאסטום הגדולים של ימאהה. לצד הכלים המוכרים, הצגת הכלים החדשים נבלעה בתוך התערוכה ולא קיבלה את החשיפה הטקסית הראויה וחבל. הייתי מצפה כי לפחות כלים שעברו ישירות ממחסני הערובה לתצוגה בתערוכה ולא נחשפו לציבור באולם התצוגה, יזכו לשילוט ובמה ראויים ויזכו לחשיפה תיאטרלית אל מול הקהל והעיתונאים בטכס הסרת סדין או מיצג ויזואלי אחר.

חברת עופר אבניר חשפו כבר כמעט את כל החידושים שלהם לפני כחודש, אך שמרו גם כמה הפתעות לתערוכה; כך יכולנו לראות את ה-R750 המאיים ומספר דגמי אופנועים בגרסה מוגבלת ל-33 כ"ס שכבר מוצגים באולם התצוגה בתל אביב. חברת מאיר יבואני הונדה הציגו גם הם את מגוון הגדמים המוכרים בתוספת ה'וואראדרו 125' סמ"ק ואופנוע הקאסטום לבני ה-16, ה'שאדו' 125 ולצדם כיכב הגולדווינג. כדי לחזק את הבמה אל מול המתחרים, משכו אנשי הונדה את הקהל באמצעות משחקי הדמיה ממוחשבים.

עוד חשיפות

קמור יבואני BMW חשפו את סדרת אופנועי ה-650G סמ"ק שכבר נמכרת כחודש ללקוחות ומוצגת כבר זמן מה באולם התצוגה ברחוב המסגר. בין היבואנים הקטנים בלטה חברת ג'ט סטאר, עם אופנועי קי ווי שהציגו אופנועים ברמת גימור גבוהה מהמצופה ממוצרים סינים. החברה שהביאה בשנה שעברה קטנועים בלבד, הפתיעה באופנועי הקאסטום ולדברי רם אביב, מנכ"ל החברה, הבחירה בכלים הסינים לא הייתה הימור לדעתו ומוכנות הציבור לקטנועים זולים במחירים של כ-7,000 על הכביש כולל אזעקה, ארגז ואביזרים, סללה את הדרך לאופנועים בנפחי ביניים של עד 250 סמ"ק ומחיר שאינו עולה על 30,000 שקל.

בעתיד, לדברי רם, לאחר בניית אמון הציבור במותג 'קי ווי' ובחברת האם קיאנג'יאנג, חברה שבבעלותה היום המותג בנלי האיטלקי, יקבל הקהל הישראלי באהדה, גם אופנועים גדולי מנוע ובעלי ייעוד ספורטיבי מייצור סיני. שאלות על בנלי ומוצרי יוקרה אחרים זכו לחיוך ולהתחמקות אלגנטית ללא שלילה או תשובה חד משמעית, לכן לא נתפלא עם בעתיד הקרוב נראה פתאום מותגים איטלקים יוקרתיים באולם התצוגה של החברה מנתניה, אני מחזיק להם אצבעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

לא מדברים על זה

IFI מוטורס, הציגו את המגוון המוכר של אופנועי ליפאן וזונגשין במתחם משותף עם חברת האביזרים לרט. חברת מבט קדימה, הציגה סכמות צביעה חדשות לאופנועי יוסאנג הקוריאניים, סכמות צביעה שכבר הוצעו ללקוחות בחודשיים האחרונים ללא קשר לתערוכה. לחשושים בדוכן דיברו על הוספת מותג נוסף בקרוב אבל כל ניסיון לקבל רמזים או שם של חברה נדחו במשפט "כרגע לא מדברים על זה".

הארלי דוידסון וביואל עליהם נכתב רבות בחודשים האחרונים חידשו רק במבצע מימון לרכישת אופנועי היבואן. שאר האופנועים כבר נחשפו באולם החברה ברחוב המסגר ובאירועים מתוקשרים עליהם כתבנו כאן בעבר.

סוגרים חשבון

כיריית פתיחה לתערוכה דו שנתית התערוכה נראתה מושקעת והעושר הדו גלגלי הרשים וחימם את הלב. לתערוכות הבאות, ראוי יהיה למלא גם תוכן בידורי שיעסיק את הקהל וימלא את הזמן בין ההסתובבות וההתרשמות מהאופנועים והאביזרים. אין ספק שיש בישראל מקום וצורך בתערוכה דו שנתית דו גלגלית, רועשת וצבעונית ככל האפשר.

בלטו בחסרונן השנה עמותות הזהירות בדרכים והמודעות לבטיחות שלא היו מעיזות להדיר רגליהן מתערוכת רכב ארבע גלגלית וכמובן חברות הביטוח שמוכרות לנו ביטוחי צד ג' ומקיף גם לאופנועים.
חברות האביזרים שהציגו במקום ראויים לאזכור נפרד לדעתנו ולכן יסוקרו בנפרד במהלך סוף השבוע.

הכותב, אורן קוזלובסקי הנו עורך אתר האופנועים ריידרס www.riders.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully