וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-C טייפ חוזרת

ירון אדרי

7.8.2007 / 11:33

אודי משחזרת את מכונית המירוץ 'אוטו-יוניון' C טייפ משנות ה-30. פרט לפרט אחד קטן, הכל נאמן למקור

בעברה, הייתה אודי חלק מחברת 'אוטו יוניון', אשר איגדה בתוכה ארבע יצרניות רכב גרמניות. מאז נותרו השם, הסמל והנוסטלגיה למכוניות המירוץ של שנות ה-30. השנה חגגה אודי 75 שנים לאיחוד והרי לכם דרך מקורית לעשות מחווה למכונית שניצחה ב-10 מירוצי גרנד-פרי בשנת 1936, הטייפ C.

בכדי ליצור שחזור מדוייק של הטייפ C בקנה מידה של 1:2, לא חסכו אודי בחומרים ולמרות התוצאה הכל-כך מדוייקת, ישנו פרט אחד קטן שונה. לטייפ C אין מנוע אלא דוושות, ממש כמו באופניים. "רצינו איזה שהוא גימיק שיתווסף לקולקציית האביזרים שלנו, כזה שגם ישקף את המסורת וגם שיהיו לו קונים", אומרת קתרינה ויקר, מנהלת חטיבת עיצוב הלייף-סטייל באודי. צוות הפיתוח לא היסס ובחר ב-C שבין השאר, דגמי המכוניות הקטנים שלה הם הנמכרים ביותר.

ושלא תחשבו שכאן נגמרה העבודה. מכונית המירוץ המשוחזרת מכילה מעל ל-900 רכיבים שונים המרכיבים אותה. השלדה והמרכב עשויים מאלומיניום קל, בדיוק כפי שמתמחה החברה במכוניותיה המודרניות. בנוסף, עור בעבודת יד מעטר את תא הנהג והמושב. גם החישוקים עוצבו ונוצקו במיוחד עבור ה-C הקטנה. בצד המכני ניתן למנות גיר 7 הילוכים ומערכת בלימה הידראולית בעלת 2 דיסקים.

הטייפ C שתתאים בעיקר לצאצאיהם הקטנים של מעריצי 'אוטו-יוניון', הוצגה לפני פחות משנה בתערוכת פאריס וקתרין ויקר נזכרת שכבר אז הביעו אנשים את הרצון לקנותה. כעת, תייצר אודי את ה-C במהדורה מוגבלת של 999 יחידות בלבד, אולם תג המחיר לא נמסר. למרות זאת, מדובר בדרך מקורית להעביר לדורות הבאים את המורשת.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully