וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאות שאחרי הקניה

דניאל שמיל

19.6.2008 / 13:45

קונים רכב משומש? כדאי לשים לב לתיבת ההילוכים ולמנוע. הפערים בעלויות התיקון של מכוניות - אלפי שקלים

הפערים בעלויות התיקונים של מנוע או תיבת הילוכים, בין מכוניות מדגמים שונים, מסתכמים באלפי שקלים - כך עולה מנתונים של חברת אוטוסרב, העוסקת בביטוח נגד תקלות מכניות. סמנכ"ל התפעול של אוטוסרב, אלי ברסאנו, ממליץ לרוכשי רכב המשומש לבדוק את עלויות החלפים והתיקונים לפני הרכישה: "אלה נתונים שיכולים לשנות לגמרי את עלות העסקה".

למשל, השיפוץ של תיבת הילוכים אוטומטית בפיאט פונטו יעלה 5,000 שקל בממוצע, אך בפיג'ו 206 המקבילה הוא יעלה 6,500 שקל בממוצע. בפורד פוקוס יעלה תיקון דומה 6,000 שקל, ואילו בתיקון של פיג'ו 307, הונדה סיוויק או רנו מגאן תידרשו לשלם 7,500 שקל.

מהנתונים מתבררים פערים גדולים גם בעלויות השיפוץ של ראש מנוע. בפורד פוקוס 1.6 ליטרים יהיה מחיר השיפוץ הממוצע 3,435 שקל, ואילו בפיג'ו 307 עם מנוע בנפח דומה יהיה המחיר 5,000 שקל. השוואה נוספת היא בין רנו קליאו הקטנה, עם מנוע 1,600 סמ"ק, שבה עולה שיפוץ המנוע 3,500 שקל, לרנו מגאן המשפחתית, המצוידת במנוע דומה, שבה העלות הממוצעת לשיפוץ מנוע היא 4,000 שקל.

ברסאנו הסביר כי הפערים בעלויות התיקון נובעים מעלויות החלקים ומהדגם: "למשל, ברנו ובפולקסווגן החלקים יקרים מאוד, ולקליאו (בדור הקודם, ד.ש) יש בעיה במשאבת השמן. במכוניות מנהלים יש תיבת הילוכים מורכבת יותר, בדרך כלל, ולכן התיקון שלה יקר יותר".

ברסאנו הוסיף: "תיבת ההילוכים האוטומטית יכולה להתקלקל בין 50 ל-120 אלף ק"מ. בראש המנוע תיווצר בעיה רק אם הנהג לא שם לב לטיפולים שוטפים. לפעמים גם בשל נסיעה לאחר שהמכונית התחממה מדי".

איגור גורודצקי, אנליסט ראשי באוטוסרב, אמר: "הנתונים נאספו מקריאות השירות לפי ממוצע המחירים של מוסכי ההסדר שלנו. יש לנו 610 קריאות על מנוע ו-740 קריאות על תיבת הילוכים בשנה, מתוך כ-4,000 קריאות בסך הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully