וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצה פס הייצור למסלול המירוצים

ירון אדרי

14.8.2008 / 14:12

כמה זמן לקוח לבנות מכונית ראלי? לחטיבת הספורט המוטורי של סובארו בארה"ב זה לוקח 800 שעות עבודה

שלא כמו באירופה, ספורט הראלי בארה"ב תפס תאוצה רק בשנים האחרונות. וכמו שרק האמריקנים יודעים, גם את זה הם הפכו לשואו גדול עם כוכב אחד בלתי מעורער. את השם טרוויס פסטרנה, אמן 'פרי סטייל' על כל מה שיש לו גלגלים, מכירים בעיקר חובבי האקסטרים. לכן זה לא הפתיע אף אחד שבמשחקי ה-'X גיימס' נפתחה קטגוריה מיוחדת למכוניות ראלי. פסטרנה, יחד עם האימפרזה שלו, מבלים באוויר יותר מאשר על הקרקע וזה מה שהעניק להם בתחילת אוגוסט עוד מדליית זהב, תשיעית במספר.

למעשה, מכונית ראלי מתחילה את חייה ככל מכונית רגילה, רק שבמקום להגיע לאולם התצוגה, היא נכנסת לאולם הייצור של סדנאות המירוץ. במקרה של סובארו, 'פרודרייב' אחראית למכוניות ה-WRC, חטיבת הספורט האמריקנית למכוניות הראלי המקומיות ובישראל על ידי נהג הראלי יובל מלמד, שמכין את המכוניות שלו בעצמו.

החטיבה האמריקנית, מספרת כי הכנתו של רכב ראלי אורכת כ-800 שעות עבודה ובכדי להוכיח זאת, היא משחררת את הסרט המצורף בקישור בו נראה התהליך בו מפורקת המכונית לגורמים ולאחר מכן נבנית בהתאם לקטגורית המירוץ. בדיקה מול מלמד מגלה כי בניית המכוניות שלו, אותן הוא בונה כמעט לבדו, אורכת בין 400 ל-600 שעות כשההבדל נמצא בעיקר בדרישות תקנות המירוץ. אגב, המכונית שבסרט, שיכולה היתה להיות של כל אדם מהשורה, היא זאת עימה לקח פסטרנה את מדלית הזהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully