וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים ביטוח שמשות?

ירון אדרי

24.9.2008 / 9:40

בחלק מהכיסוי הביטוחי, מציעה לנו חברת הביטוח לעשות ביטוח שמשות אצל אחד משני הספקים העיקריים. אבל האם זה הכרחי?

שמשות שבורות. זה לא נפוץ כמו תקר בצמיג (אלא אם אתם גרים בהתנחלות), אבל קורה ששמשות הרכב שלנו נשברות. בין אם זה מאבן שנפלה ממשאית וקיפצה ישר אל שמשת החזית ובין אם זה בגלל פורץ שחמד במערכת השמע שזה עתה התקנתם. בפועל, השמשות ברכב אינן מוגדרות כחלק נפרד ממנו, אז מדוע חברות הביטוח מציעות לנו הרחבות בתשלום? ובעצם, מי בכלל צריך את זה? גדעון ארמן, יועץ הביטוח מספק את התשובות.

שכרן של חברות הביטוח מגיע ממכירת פוליסות ולא פחות, ההרחבות להן. כך, בידיעה כי כל ביקור אצל הזגג יכול להעלים מכיסך מאות שקלים, אתה דואג לרע מכל. אלא שבמקרה זה, יתכן ואתה כלל לא צריך לדאוג וחשוב מכך, כלל לא צריך להוציא כסף מכיסך מעבר לפרמיית הביטוח המקיף.

יועץ הביטוח גדעון ארמן מבהיר לנו כי בהגדרתו, ביטוח מקיף לרכב (פרטי ומסחרי עד 4 טון) מכסה מקרה נזק לשמשות וזאת גם אם אין ברשותנו הרחבה לכך. והרווח הוא כפול. פרט לעובדה כי חסכנו את עלות הפרמיה הנוספת, לרוב, כיסוי זה יעניק תנאים עדיפים על זה שמעניקה ההרחבה. כך למשל, הפוליסה התקנית מחייבת לעשות שימוש בחלק הזהה בדיוק לטעון החלפה, בעוד שההרחבה מדברת בפירוש על חלק חלופי.

חברות 'אטוטגלס' ו'אילן זגגות', המחזיקות כמעט בלעדית בתחום ביטוחי זה, מציינות בכתב השירות שלהן כי אין למשל כיסוי לחלון שמש (סאן רוף) בעוד שהביטוח המקיף כן מכסה כפי שכבר ראינו. כיום, ליותר ויותר כלי רכב ישנו גג פנורמי מה שיכול לגרום לשברון גם בכיס. לכך יש להוסיף מגבלות שונות הנוגעות לטיב החומר, ייחודיות השמשה ועוד.

ובכן, מדוע אם כך צריך את ביטוח השמשות? כאן אנו נכנסים לבעיה הגדולה ביותר המוכרת לנו – השתתפות עצמית. בכדי להחיל את תשלום התיקון על הביטוח, אנו נידרש לשלם השתתפות עצמית בהתאם לקבוע בהסכם עם המבטחת. סכום זה, יכול לעיתים להיות אף כפול ממחיר התיקון, מה שהופך אותו ללא כדאי עוד לפני שקלול פרמיית הביטוח לשנה הבאה שיהיה גדול יותר. אז מה עושים? כמו תמיד, בודקים את כל הפרטים.


* גדעון ארמן הנו מנכ"ל 'ארמן יועצים' המתמחה בניהול סיכונים וביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully