וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונת דרכים? כדאי שתדע

עו"ד אסף ורשה

13.10.2008 / 10:56

נפגעי תאונות דרכים זכאים לזכויות ופיצויים שונים, אך לפעמים אין הם יודעים זאת. עו"ד אסף ורשה עושה לכם קצת סדר

לאחר תאונות דרכים, נוצרות זכויות רפואיות וכספיות מגופים שונים שנועדו להקל על הנפגעים ולפצותם על נזקם. נקיטה בשורה של פעולות לאחר קרות התאונה יכולות בהחלט להעלות את הסיכוי לקבל פיצוי הולם.

הודע מייד למשטרה

על תאונה עם נפגעים, יש להודיע מייד למשטרת ישראל. רשום בפניך את מירב הפרטים - מקום התאונה, מספר הנפגעים ושמותיהם, פרטי כלי הרכב המעורבים, פרטי עדים לתאונה וכיוצ"ב. מסור את כל הפרטים לשוטר בזירה ושמור אותם להמשך.

חשוב - ככל שהתמונה העובדתית תהא ברורה יותר כן יקשה על חברת הביטוח להתכחש בעתיד לקרות התאונה.

תעד את זירת התאונה

אין להזיז את כלי הרכב המעורבים בתאונה, אלא בהוראת שוטר. הזזת כלי רכב ממקום התאונה ללא אישור מהווה עבירה פלילית. באותה הזדמנות, צלם את הזירה ובמידה ולא עולה בידך לעשות כך, בקש מחבר או מגורם אחר לצלם עבורך. יתכן מאוד כי התמונות ישמשו אותך בהליך המשפטי - הפלילי והאזרחי.

פנה באופן מיידי לבדיקה רפואית

אל תוותר על פנייה לבדיקה רפואית מייד לאחר התאונה, גם אם הכאבים קלים ביותר. לעיתים, בשעות הראשונות שלאחר התאונה, הגוף והנפש בסטרס ומנגנונים רפואיים שונים גורמים לנפגע לא להרגיש את הכאב וזאת למרות שיש נזק כגון דימום פנימי או חבלה אחרת הדורשים טיפול . מעבר לכך, מבחינה משפטית, חברות הביטוח ובתי המשפט עלולים להמעיט מחומרת הפגיעה כשהנפגע לא פנה מיד לקבלת טיפול רפואי. זה עלול אף לחזק טענה פופולארית אצל חברות ביטוח: "אין קשר בין הנזק לבין התאונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אל תוותר על קריאת כל מסמך רפואי בסיום כתיבתו

לעיתים קרובות רופאים, פזיוטרפיסטים, שוטרים וכיוצ"ב, טועים ומשמיטים פרטים חשובים מהאסמכתאות הרפואיות. טעויות אלו יכולות לשחק לידי חברת הביטוח. קרו מקרים בהם רופאים לא זכרו לציין כי התלונות נולדו בעקבות תאונת הדרכים, ואף לטעות ברישום מיקום הפגיעה. במקרים כאלו חברת הביטוח תטען שהנזקים כלל לא קשורים, לתאונה ויתעורר קושי לסתור זאת.

אל תזניח את גופך

בראש ובראשונה היה קשוב לגופך. אם הכאבים נמשכים, מומלץ להתעקש ולפנות שוב ושוב לקבלת טיפול רפואי. יתרה מכך, לא פעם חברות ביטוח טוענות בפני בית המשפט כי נפגע אשר הפסיק לפנות לקבלת טיפול רפואי באופן רציף, הבריא. לכן, אל תהסס לפנות לקופת החולים לצורך ביצוע בדיקות וטיפולים שנדרשים להחלמתך. כך גם תוכל לשקף בפני בית המשפט ובפני חברת הביטוח את המצב הרפואי האמתי, המלא והעדכני.

בנוסף, אל תסכים להיפגש או לשוחח טלפונית עם "נציגים" של חברת הביטוח והפנה אותם אל עורך דינך. ה"נציגים" הינם חוקרים פרטיים אשר נשלחו על ידי חברת הביטוח כדי לברר את אמיתות טענותיך וכל הפגישות והשיחות מוקלטות על ידם. לעיתים עלולים חוקרים לנסות ולהכשיל נפגעים בלשונם, על מנת להרוויח נקודות אצל חברת הביטוח.

כלכל את צעדיך בתבונה

סוכן הביטוח אינו מכיר בהכרח את כל נתוני תביעתך ונתון לא פעם ללחצים המופעלים עליו באמצעות חברת הביטוח. על כן, מלא אחר הנחיותיו תוך שיתופו של העו"ד המטפל בתביעתך. אל תחתום על אף מסמך שמעבירה אליך חברת הביטוח או סוכן הביטוח ללא קבלת ייעוץ משפטי קודם לכן, בין אם מדובר ב"טופס הודעת מבוטח" המפרט את פרטי התאונה, או "שטר סילוק וויתור" המהווה הסדר פשרה שאחריו אין אפשרות להגיש תביעה לבית המשפט. היכולת לבטל התחייבויות או הצהרות כתובות לאחר שבגיר כשיר מנטלית חתם עליהן, מוגבלת ביותר.

אל תשהה את הטיפול המשפטי בתביעה

אמנם תאונת דרכים הינה אירוע טראומתי ויש רצון להדחיקו, כמו גם רצון להתמודד תחילה עם הכאבים והמגבלות, אך יש לזכור כי בזמן אמת ניתן לתקן או למצוא הסבר ביתר קלות לטעויות שונות, כמו גם לאתר מסמכים רלוונטיים, עדים חיוניים, וכדומה. משעוברות השנים, קשה יותר לשחזר או לתקן. זאת ועוד, לאחר שבע שנים תתיישן הזכות להגיש תביעה (לגבי קטין, שבע שנים לאחר הגיעו לגיל 18).

היוועץ עם עו"ד ועוד קודם לתחילת הטיפול הרפואי

רבים נוטים להעביר את התיק הרפואי לעו"ד רק לאחר שסיימו את מהלך הטיפול הרפואי. מומלץ ביותר לשתף את עו"ד מייד לאחר קרות התאונה, זאת על מנת לקבל ייעוץ נכון ואפקטיבי שיכול לסייע למצות את הזכויות על פי כל דין מול הגורמים השונים.


* הכותב הנו ד"ר ועו"ד המתמחה בדיני ביטוח ונזיקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully