וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלדיאטור כחול

13.2.2009 / 10:32

חלום של שני אנשים נגועים בחיידק מוטורי הוליד את המכונית החזקה ביותר בעולם. 1,600 כ”ס, 100 קמ”ש ב-2.1 שניות

זה עדיין לא רשמי, אבל מרלון קרבי ודיוויד מקמהן, מחכים לנציג רשמי מספר השיאים של גינס, שיואיל בטובו להגיע למסלול המירוצים ולתעד את המאורע. כמו כל חלום על מכונית 'על', הכול החל ביום בו נתלה פוסטר שבע תהילה מוטורית על קיר חדר השינה, והגלגלים בראש התחילו להסתובב בקדחתנות. אלא שחלומות לחוד ומפגשים לחוד - השניים לא אפו את הגלם למוצר, עד אשר נסיעה משותפת הפגישה ביניהם בחייהם הבוגרים.

מקמהן וקרבי בילו זמן רב בשיחות על בניית מכונית חסרת פשרות שתשאיר את חותמה הרבה אחריהם; אך תהליך ההבשלה ארך 4 שנים, בטרם הגיעו השניים לקו הזינוק שם נעמדה המכונית שכונתה על פיהם 'מקסימוס G פורס'. קרבי הוא בעליה של חברת 'מקסימוס' העוסקת בטכנולוגיות מתקדמות ומידי פעם מוצא עצמו רתום למושביהם של מכונית מירוץ. מקמהן מצידו, ספון בעולם העסקים, כלכלן במקצועו, ובעל חברת השקעות. כך שניתן להבין מהיכן הגיע המימון בין יתר ההוצאות לצד הלילות הארוכים על שולחן השרטוט. מי הוביל את מי? קרבי מספר שעל העיצוב הוא אחראי (לא בטוח שזה משהו להתגאות בו), אולם התוודה כי מדובר גם בביצועים - וכאן הסיפור משתנה לחלוטין.

מאחר וקרבי הסיק שהזנקה ממש מאפס, נראית כמו משימה בלתי הגיונית ודלת סיכוי, את תכנוניו המקדמיים הניח על מכונית ספורט בריטית - אולטימה GTR720. "היינו חייבים למצוא פלטפורמה שמסוגלת להתמודד עם דרישות העוצמה והמשקל. מה גם שהאולטימה ממילא רשמה שיא אישי של 2.6 שניות בשיגור למאה קמ"ש, כך שזה נראה לנו כמו התחלה טובה", כך הוא מציין. הפרויקט נתפס בעיניו כלהיות או לחדול, אין שטחים אפורים. היה עליו למלוק את כל המערך הטכני של האולטימה, בכדי למלאה בחלקים אחרים ועשירים יותר כדי להקיז את הנתונים ההיסטוריים אחריהם השניים תרים.

720 כוחות הסוס של האולטימה כבר עמדו במטלות תובעניות בעבר. השאסי כך נאמר, מסוגל לעמוד בעומסים של עד 1,000 כ"ס אבל בשביל קרבי והמקסימוס שלו, מדובר בבוטנים קלופים ודלי שומן. מאחרי העורף אוכלס מנוע V8 מהסדרה הקטנה דווקא (434), ושני מגדשי טורבו תוצרת 'טורבונטיקס' המפיקים יחד 1,600 כ"ס. את העוצמה תעביר תיבה בת שלושה הילוכים בסך הכול עם תפעול מנופים מאחרי ההגה, כשעל בלימת 1,350 הקילוגרמים של המכונית, מופקדים בלמי 'AP ספורטס' רחבי קוטר. אפס ל-100? שתיים נקודה א-ח-ת שניות(!).

הרצות ראשוניות למקסימוס שנערכו בדרום קרולינה במסלול רוקינגהם, הנביטו תוצאה של 4.51 ש' ל-160 קמ"ש ובלימה חזרה ל-0 ב-8.6 שניות בלבד. מקמהן מתגאה בנתונים אלו ומנסה לעמעם במעט את הדומיננטיות של בוגטי וירון העושה 0-100 ב-2.8 שניות. "אני לא יודע מה הדרישה לווירון, אבל אנחנו מקבלים הרבה מאוד שיחות בנוגע למקסימוס, בעיקר מאישים חשובים מהמזרח התיכון. אבו-דהבי בפרט". המחיר ליחידה אחת הוא 3 מיליון דולרים, כ-12 מיליון שקלים לפני מסים. ולכן מובנת הדרישה מאזורים אלו שאין להם רתיעה ממחיר גבוה או ממכל דלק המתרוקן בפחות מ-9 דקות. תזכירו לנו על איזה שיא אנחנו מדברים?

  • עוד באותו נושא:
  • מקסימוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully