וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קימקו אג'יליטי סיטי

9.4.2009 / 21:30

בדיוק שנה לאחר שפגשנו אותו בהשקה בסין, קימקו אג'יליטי סיטי וגלגליו הגדולים מגיע לישראל ואלינו למבחן עירוני

בזמן שאופנת הגלגלים הגדולים בקטנועים נהנה מביקוש מסחרר באירופה, הז'אנר מתקשה להתרומם בישראל. בדיוק לפני שנה, הרחקנו עד סין וטייוואן כדי לפגוש במשפחת הדגמים החדשה של קימקו וכעת, הגיע תורו של האג'יליטי סיטי וחישוקי ה-16 אינטש החדשים שלו לעשות עליה.

האג'יליטי, הקטנוע העירוני של קימקו, הגיע לישראל כבר במהלך שנת 2007 והספיק להינות ממספרי מכירות נאים. אז עוד היו לו חישוקים קטנים ותג מחיר אטרקטיבי וכעת עושה 'עופר אבניר' היבואנית ניסיון לשכנע אתכם שגלגלים גדולים זה טוב. הרבה יותר טוב.

את דעתנו בנושא אתם כבר וודאי יודעים – אנחנו די מחבבים אותם בזכות התועלות הדינאמיות של הגדלת הגלגלים. אלה אמורים לשפר מאוד את יציבות הנסיעה, את הנוחות וכמובן את הבטיחות. עכשיו נראה איך הכל מתחבר תחת גופו הצנום של האג'יליטי כשבבטנו פועם מנוע 125 סמ"ק עממי שמצריך רק את רישיון הרכיבה הבסיסי ביותר.

טעם וריח

האג'יליטי אף פעם לא היה הקטנוע הכי יפה בעיר, אבל הוא בוודאי לא המשעמם שבהם. הוא נראה צנום מאוד וגם תוספות הפלסטיק לרוחב חזיתו לא גורמות לו להראות מסיבי או שרירי יותר. אולם, אנחנו די מחבבים את המראה העממי שלא מנסה להתהדר בנוצות לא לו. הוא נראה פשוט ופונקציונאלי באופן שקל לעכל את מראהו מבלי להביע שמץ של סלידה.

בדורו החדש, אפשר לומר שהתקנת הגלגלים הגדולים משפרת מאוד את הופעתו, בייחוד מהצד. אולם, גם הפעם, האג'יליטי לא מככב בסעיף השימושיות. מתחת למושב הרוכב נמצא תא מטען קטן יחסית שבו לא ניתן להכניס קסדה שלמה ויש להסתפק באחת חצויה או מעט מאוד פריטים קטנים.

מול ברכי הרוכב ישנו תא קטן וננעל נוסף אשר ישמש בעיקר לטובת מקום למשקפיים או סלולרי. לפריטים גדולים מכך פשוט אין מקום ובסמוך אליו ישנו גם מתלה לתליה של שקית קטנה. במקום תאונים אלה, אפשר פשוט להתקין ארגז חיצוני על הסבל האינטגרלי שיפתור את הבעיה.

האג'יליטי סיטי מגיע עם צמד רגליות, אחורית ואמצע וזו השניה היא מהזן הפחות חביב עלינו – היא קפיצית ודי בתנועה קלה כדי לגרום לה להיסגר ולהשכיב את הקטנוע במבוכה על צדו. גם הרגלית האחורית לא ידידותית מספיק ולמרות משקלו הקל של 106 ק"ג בסך הכל, היא דורשת הפעלה של לא מעט כוח כדי להעלות את הקטנוע עליה.

בעיה נוספת שהתגלתה בו קשורה לרגליות המורכב. אלה קבועות ובולטות בדיוק במקום הלא נכון, כך שבכל מצב של דחיפתו לאחור, לצורך יציאה מחניה למשל, הן נתקעות ברגליים. בפעם הראשונה זה כואב, אחר כך זה סתם מציק ומחייב הנעתו לאחור עם רגליים מפוסקות.

יוצאים לרכיבה, בעיר

מתחת למושב של האג'יליטי מסתתר מנוע ארבע פעימות בנפח 125 סמ"ק (הזנת קרבורטור) מקורר אוויר שמפיק 9.4 כ"ס. כמו שניתן להבין מנתון ההספק, האג'יליטי הוא לא קטנוע מהחזקים בהיצע. פתיחת המצערת מלווה בהשהיה קלה מצד הווריאטור ומניבה האצה חלושה משהו. רק בסחיטה מלאה של המצערת המנוע מומרץ אל הסל"ד הגבוה וההתקדמות נעשית זריזה יותר, אך שוב, לא מבלי לנעוץ בו את הדורבנות.

בעיר, כל עוד מתרגלים להשהיה בווריאטור, אפשר לחיות איתו בקלות. הוא זריז כמו שאר קטנועי השליחים ברמזור, אבל אל תצפו לנצח איתו בקרבות אלה. אם תאזרו אומץ ותיקחו אותו מחוץ לכרך, תגלו שהוא מצליח להגיע ל-100 קמ"ש וטיפטיפה, עם השפעה מוחשית של כל מעלה בשיפוע הכביש ובכל קילוגרם עודף במשקל הרוכב. לא בדיוק המתכון המומלץ לאיילון.

התוצאה הישירה של חולשה זו היא נסיעה עם מצערת פתוחה עד לעצר ברוב הזמן, אולם, למרות העבודה הקשה ולמרות גודלו הצנום של מכל הדלק (5 ליטרים), האג'יליטי מספיק לספור קצת יותר מ-200 קילומטרים בין תדלוקים. ואגב, לוח המחוונים שלו דל למדי ואינו מציע אפילו מד מרחק מתאפס מלבד למד המהירות ומחוון כמות הדלק.

רץ בין השיבושים

מלבד הגלגלים הגדולים שמידותיהם 100-80-R16 מלפנים ו-120-80-R16 מאחור, לאג'יליטי יש מזלג קונבנציונלי מלפנים וצמד בולמים קפיצים מאחור הניתנים לכיוון. כבר בקילומטרים הראשונים עמו ניתן להרגיש בשיפור היציבות שהקנו לו הגלגלים הגדולים. כל פעולת היגוי מכניסה אותו להטיה בטוחה, משאירה אותו בה ומוציאה אותו ממנה בקלילות וביציבות. רמת הביטחון נשמרת גם בשהייה במהירותו המרבית, ללא כל שמץ של נדנוד או ריקוד מהשלדה.

האג'יליטי הזה קיבל גם זוג בלמי דיסק, 260 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור ולמנופי הבלימה יש תחושה עצבנית ונשכנית משהו כבר בליטוף הראשון. אולם, כדי להפיק בלימה עוצמתית של ממש, יש להפעיל על אלה המון כוח ולחץ. למרות זאת, בלימות חירום מתבצעות בבטחה וכמעט ללא חשש נעילה של אחד מהגלגלים.

מה שסר לנו מאוד בקימקו הזה נוגע ישירות לנוחות הרכיבה. מחד, מושבו קטן וקשיח ואחרי כחצי שעה של נהיגה, הישבן מבקש הפסקה. ומאידך, מתליו מציעים מהלך קצרצר והם סובלים מקשיחות של רס"ר במשטרה צבאית. עד כדי כך שהם לא מצליחים לספוג את הקלות שבמהמורות ומשדרים אותן כחבטות נמרצות ישירות אל הידיים ואל אותו ישבן שרק לפני שתי דקות ביקש מנוחה. בחינת הכלי גילתה כי הבולמים האחוריים כוונו על הצד הקשיח כמעט ביותר והחזרתם למצבם הנוח בעזרת הכלי המתאים, שיפרה רק במעט את השיכוך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

שולפים ת'ויזה

האג'יליטי סיטי החדש התגלה כקטנוע עירוני חביב. קל מאוד להשתחל איתו בתנועה הודות למבנהו הצר, הוא יציב והשיפור שהגיע עם הגלגלים הגדולים מוחשי מאוד, בעיקר בהתמודדות עם מדרכות תל-אביב. אולם לרעתו עומדים נפח אחסנה קטן, ווריאטור מעט איטי ויחס קשיח מדי לאספלט.

למרות זאת, הוא מפצה על כל אלו במחיר נמוך של 12,689 שקל שמקלים על הכנסתו למערכת השיקולים לפני רכישת קטנוע 125 סמ"ק עירוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully