וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד הצלחה וכישלון לשר התחבורה

10.5.2009 / 15:35

עמותת אור ירוק יוצאת בקמפיין חדש שיזכיר לשר התחבורה הנכנס את מחויבותו למלחמה בתאונות הדרכים

עמותת אור ירוק תצא בימים הקרובים בקמפיין לוחמני חדש תחת השם "מספר המוות של ישראל" ובו הם מעוניינים להזכיר לשר התחבורה החדש, ישראל כץ, את מחויבותו למלחמה בתאונות הדרכים. קמפיין זה, יציין מדי שנה את מספר ההרוגים החזוי לשנה הקרובה, על פי המדד שנקבע בוועדת שיינין.

אבי נאור, יו"ר עמותת אור ירוק וכן שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה, מעוניינים להציג גם מדד חדש לבחינת הצלחה או הכישלון של שר התחבורה בתפקידו, כפי שלא נעשה מעולם. לדבריהם, כל שר תחבורה מכהן, יבחן ויישפט על פעולותיו במלחמה בתאונות הדרכים, על פי מדדים מספריים שנקבעו בדוח שיינין שנקבעו. על פי דוח זה, החליטה הממשלה על הקטנת מספר ההרוגים בדרכים ב-6 אחוזים בשנה ובשנת 2009 עומד הרף העליון על 375 הרוגים. יש לציין כי מאז קיבלה הממשלה את החלטה זו בשנת 2005, טרם הושג רף זה, כך שהסיכוי שמספר ההרוגים בשנת 2009 יציג ירידה משמעותית ביחס לשנת 2008 (451 הרוגים), קלוש.

בעידן של רפיון במאבק בתאונות הדרכים, כך מציין שמואל אבואב, האסטרטגיה של עמותת אור ירוק בקמפיין זה מכוונת ישירות אל שר התחבורה ובדרישת לקיחת אחריות אישית על צמצום מספר ההרוגים. עוד הוסיף כי השלב הראשון בחזרה לפעולה, הוא ביטול קיצוצי התקציב המתוכננים במשרד וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. קיצוץ ה-200 מיליון השקלים מהרשות הלאומית, שאינו מתיישב עם הדעת בייחוד כאשר עלות תאונות הדרכים (ההפסד הכלכלי) למדינת ישראל עומדת על 16 מיליארד שקל בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully