וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשימוש הפרטי במכוניות ליסינג?

ירון אדרי

1.6.2009 / 10:18

פיתוח של חברת 'איתוראן' מאפשר לעקוב אחר הנסיעות שעושים עובדים ברכב החברה מחוץ לשעות העבודה

פיתוח חדש של חברת איתוראן יעשה סוף לשימוש הפרטי שעושים עובדים במכוניות הליסינג שלהם? הערכות שמפרסמת החברה מלמדות כי 30 אחוזים מהנסיעות ברכב צמוד הינן לצרכים פרטיים. חברה המחזיקה ב-50 מכוניות, מוציאה על כך כ-150 אלף שקלים בשנה. מנהלי חברות בהן הותקנה האפליקציה מסרו כי מדובר בכלי ניהולי מהדרגה הראשונה.

אפליקצית ה-IKM (איתוראן ק"מ) נעזרת בנתונים שמעבירה יחידת הקצה הלוויינית המותקנת בכלי הרכב. דרך ממשק אינטרנטי, יכולה החברה המנוייה על השירות להפיק דוחות אשר יספרו על כל נסיעותיהם של העובדים. המערכת, מאפשרת לכל ארגון להגדיר מהן שעות העבודה שלו, מספר הק"מ המוגבלים אם קיים, ימי חופש (חגים, סופי שבוע וכדומה) ועוד.

בתקופה הכלכלית הנוכחית, בה מחפשות החברות דרכים יצירתיות יותר או פחות לחסוך, כלי שכזה יכול להיות משמעותי. מספר חברות במשק כבר הגבילו את כמות הק"מ בהתאם לצרכים של כל עובד, וכעת ניתן לעשות זאת יותר ביעילות. העברת העלות העודפת לעובד תביא לחסכון מיידי בצריכת הדלק, וכמובן בבלאי הרכב לאורך זמן.

למערכת שכזו השפעה גם ברמת המאקרו. היא תקטין את הנסועה, ומכאן שמספר מכוניות הליסינג על הכביש, בעיקר מחוץ לשעות העבודה, יקטן. זו תתרום גם להפחתה קלה בעומסי התנועה וכן בזיהום האוויר. בטווח הארוך, גם רוכשי מכוניות יד שנייה יהנו מכך שכן מכוניות הליסינג תעבורנה בממוצע מספר מופחת של ק"מ. על פי נתונים שפרסמה לאחרונה רשות המסים, 78 אחוזים משוק הרכב המשומש מקורו בציי רכב, ומספר זה צפוי לצמוח בעתיד.

בשיחה שערכנו עם נעם קום, יו"ר פורום 'נוהגים היי טק', עולה כי מרבית החברות בישראל כבר קבעו רף עליון לשימוש ברכב אם על ידי הגבלת הנסועה או כמות הדלק. עוד מציין קום כי בעצם השימוש באפליקציה שכזו, ישנה פגיעה בפרטיותו של העובד הנחשב לערך עליון עבור החברות. יחד עם זאת, גם כך משלמים העובדים את מלוא סכום שכירת הרכב במשכורתם, וכן נושאים בעלויות במקרה של חריגה מהרף שנקבע כאמור.

קום מתייחס גם לעלות הכלכלית הכרוכה באפליקציה, המחייבת שימוש במערכת האיתור של איתוראן על דמי השימוש החודשיים שלה. מכאן, ששלדעתו תתאים מערכת שכזו בעיקר לחברות בהן אין פיקוח הדוק על צי הרכב. בהתחשב בעלויות, חברות היי טק רבות מעדיפות להתקין את מערכת 'גרין רואד' אשר מלבד מידע על זמן השימוש ברכב, מעניקה למנהלי ציי רכב ערך מוסף של מידע בטיחותי (תאוצות או בלימות חזקות וכדומה), ובכך לשפר גם את הבטיחות בנסיעה של המשתמש ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully