וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן השוואתי: קטנועי 400 סמ"ק

9.7.2009 / 11:56

אספנו את כל כלי ה-400 סמ"ק הנמכרים בישראל ויצאנו לשלושה ימי רכיבה לוהטים כדי להכריע, מי הוא הקטנוע הטוב ביותר

המבחן נערך בשיתוף עם צוות הבוחנים של אתר האופנוענים THERIDE.
בוחנים: אורן קוזלובסקי, קובי ליאני, רועי פסי, עומרי בנדטי ושי וילק.

"מה יש להם לבוא לפה בחום הזה", ענה סרג'יו קונסטנצה (ישראל פוליאקוב) כשנשאל מה יעשה במידה והמצרים יתקדמו לעבר המוצב, בסרט 'גבעת חלפון אינה עונה'. כמוהו, בצהרי היום השני למבחן כאשר השמש קופחת ממעל על קסדתנו ומלהיטה את ביגוד הרכיבה, גם אני עצרתי לרגע כדי לתהות ולשאול את עצמי, מה לעזאזל אני עושה כאן בחום הזה? לא ברמת המאקרו, לא אודות קיומנו בארץ המריבה שיודעת לבשל את יושביה בחודשי הקיץ ואז לאוכלם בלי מלח, אלא כאן, עכשיו, עם ארבעה כלים דו-גלגלים וחמישי שמתגלגל על שלושה ובלי טיפה של צל.

התשובה היא שלא בגלל המצרים, הם כבר מזמן לא על הגדרות, אלא לכבוד חמשת השחקנים הבכירים בפלח קטנועי ה-400 סמ"ק. קטגוריה שידעה התחדשות רבה בחודשים האחרונים וסיפקה לנו סיבה מספיק טובה לצאת מהמזגן (למה אין מזגן בכלי דו-גלגלי? לא הגיע הזמן שמישהו באלף השלישי ירים את הכפפה?) ולעשות מבחן דרכים משווה רב משתתפים לכוכבי הקבוצה.

בין החידושים האחרונים אנו מוצאים את הימאהה מג'סטי החדש, את ההונדה סילברווינג שהתחדש ואת הפיאג'ו MP3 שהתרענן ואליהם צרפנו את הפיאג'ו Xevo ואת הסוזוקי בורגמן. חמישה כלים שגוררים אחריהם עדות מעריצים, חלקם קשורים אליהם אמוציונאלית וחלקם אף מככבים ברשימת מועדוני הדו-גלגלי בישראל.

אחרי שנאספו כל הכלים מהיבואנים, יצאנו לשלושה ימי מבחן מפרכים ואלה כללו מגוון תנאי דרך – עירוניים, בין עירוניים, הרריים, כבישים מפותלים, אוטוסטראדות ובעיקר חווית שימוש אישי בחיי היומיום. יצאנו לחפש אתונות וחזרנו עם מלוכה. אז מי הוא קטנוע ה-400 סמ"ק הטוב ביותר?

מקום חמישי, פיאג'ו XEVO: הזול שבחבורה

ה-XEVO שייך למשפחה מכובדת של קטנועים בנפחי 125 ו-250 סמ"ק שהספיקו להטביע את חותמם בשוק זה ואף לסחוט לא מעט מחמאות. לפני כשנה התרחבה המשפחה ואלינו הגיע ה-XEVO כשבתוך שלדתו החדשה והעיצוב המחודד שוכן מנוע 400 סמ"ק, מה שמייד מקפיץ אותו אל הליגה של הגדולים.

ישיבה על ה-XEVO מגלה מושב וכידון גבוהים יחסית שמכתיבים תנוחת רכיבה גבוהה. מושבו נוח למדי, אך לא מהסוג המפנק שמצוי בשאר המתמודדים במבחן זה. כמו כן, משום היותו קצר מאוד, גבוהי קומה (מעל 180 ס"מ) יחושו בצפיפות מה באזור כפות הרגליים, גם כאשר את אלה מניחים על המדרסים המשופעים שבחזית.

כאשר יוצאים לרכיבה, מגלים מהר מאוד כי המשקף המושחם שבחזיתו לא ממלא את תפקידו כראוי. הוא מקשה על המבט דרכו, הקימורים שבו יוצרים עיוות בראייה ובמהירויות גבוהות יותר הוא יוצר מערבולות רוח מרגיזות מסביב לקסדה. ממול הרוכב ישנו לוח מחוונים קטן שמציע רק את האינפורמציה החיונית ולא הרבה מעבר לה. גם בסעיף הנדסת האנוש האיטלקי הזה לא מצטיין, כך שבזמן רכיבה ובטח שבזמן חירום, הרוכב אינו מסוגל להגיע אל מתג הצופר ושאר מתגי התפעול על הכידון משום שאלה רחוקים מדי ומחייבים הסטה של היד מידיות האחיזה. זה לא מסתיים שם, שכן את מתג ה-Mode לשינוי התצוגות הדיגיטליות בלוח המחוונים, בחרו המתכננים למקם באופן תמוה בתוך תא הכפפות(?!).

ואם בתאים עסקינן, ה-XEVO גם אינו הכלי השימושי ביותר. הוא כן מציע פתח תא מטען מקורי מאחור הנפתח חשמלית, אך מספר התאים בו מצומצם מאוד ורק אחרי ניסיונות אקרובטיים ארוכים הצלחנו לדחוק לתוכו שתי קסדות מלאות שאינן גדולות במיוחד. לזכותו של ה-X בסעיף השימושיות ניתן לציין את שקע ה-12V שיכול לשמש לטעינת צרכני חשמל שונים.

המנוע של ה-XEVO מקורר נוזל ומציע 32.5 כ"ס ב-7,250 סל"ד ולכן גם מתאים לבעלי רישיון נהיגה מוגבל (A1, עד 33 כ"ס). אולם, כבר ברגע ההתנעה הוא מרגיש מעט 'חקלאי' כשהוא מווברץ כמו טרקטור וההאצה מעמידה נראית ומרגישה אנמית וחסרת מחץ. את האשם יש להפנות אל הווריאטור שמשתלב מאוחר באופן הססני וגם יחס ההעברה בו ארוך למדי. כאשר חוצים את קו ה-40 קמ"ש האיטלקי צובר סוסים ומתחיל להתקדם באופן יותר משביע רצון, אבל עם החמרה בוויברציות ואם תתמידו בסיבוב המצערת הוא גם יציג מהירות גבוהה שהשתיקה יפה לה. אולם כבר מעל 100 קמ"ש ה-XEVO לא משרה ביטחון עם נענועים וזעזועים לא נעימים.

המקור לתחושת חוסר הביטחון מצוי במתלים שלו. בעוד שהקדמי רך מדי, זה האחורי קשה בהרבה וחוסר האחידות בניהם מורגש מאוד, כך שהוא נוטה להתרסק על מהמורות עירוניות, לחבוט, להתנדנד ובעיקר לגרום לרוכב לרכב לאט מאוד. אותם זעזועים ככל הנראה השפיעו על קטנוע המבחן שניתן לנו משום שעם פגיעה בשיבושי האספלט, הפיאג'ו הזה הרגיש כאילו עומד להתפרק לנו בידיים. הפלסטיקה מרשרשת ומצקצקת, הווריאטור חורק וכל העסק נראה לנו שביר מדי. המתלה הרך שמלפנים משפיע מאוד גם על הבלימה. בלמיו של ה-XEVO סובלים ממהלך ארוך מאוד לידיות ואלה מספקים כוח בלימה טוב בעיקר במהירויות בינוניות ונמוכות, אך לא בלי לחיצה בריאה על המנופים.

מצדו של המורכב, אנחנו יכולים לספר על מדרס רגלים צנוע בגודלו, אך נוח לשימוש. אולם, מושבו צפוף, כפות רגלי המורכב מפריעות לרוכב ובשל הפרש הגובה הקטן בין השניים, אין לו יכולת להביט מעל לקסדתו של המרכיב.

מחירו של ה-XEVO עומד על כ-39 אלף שקל וכאמור, הוא הכלי הזול בחבורה שלנו.

בעד: מראות, התנהגות בעיר, שקע 12V
נגד: גימור, מנוע, התנהגות מחוץ לעיר, מיגון רוח, נוחות נסיעה, מרחב

פיאג'ו XEVO במבחן השוואתי לקטנועי 400 סמ"ק. קובי ליאני
XEVO: מנוע רועש עם ווריאטור איטי והססן/קובי ליאני

מקום רביעי, סוזוקי בורגמן: אחד בשביל החבר'ה

רבים מבעלי הבורגמן החדש יספרו לכם שאחת הסיבות העיקריות שבגינן הם בחרו לרוכשו, מלבד השימושיות המבריקה, קשורה למועדון החברים המוצלח שלו. ההוואי, הטיולים ותמיכת היבואן בחברי המועדון ראויה לציון ולמופת לשאר מועדוני הדו"ג בישראל.

הבורגמן הוא גם שחקן וותיק בישראל ולאחרונה הוא עבר מתיחת פנים מרעננת שחידשה את מראהו. גם הוא חמוש במנוע בנפח 400 סמ"ק מקורר מים ומוזרק דלק והוא מפיק 33 כ"ס ב-7,300 סל"ד וכן 3.7 קג"מ ב-5,800 סל"ד. במציאות, מנוע זה הרגיש לנו מחוספס מידי בפעולתו. תפוקתו אמנם משכנעת והחלטית ברוב סוגי ההאצות, אבל כבר מסרק וגם בהמשך רצועת הסל"ד, המנוע של הסוזוקי ממחיש לרוכב את נוכחותו בוויברציות תמידיות. לכך יש גם לצרף את הווריאטור, שאמנם מתפקד ללא דופי בזמן רכיבה, אך בזינוק מהמקום הוא נוטה להשתלב מאוחר למדי.

תנוחת הרכיבה על הבורגמן אינה דומה לאלו האחרים שהתייצבו למבחן. מבנהו נמוך למדי, מה שוודאי יקסום לרוכבים נמוכי קומה, אך רוכבים שגובהם מעל 180 ס"מ, יחושו בישיבה 'בתוך הקטנוע' ולא עליו. דבר שעלול לגרום לעתים לאי נוחות, בייחוד בירכיים לאורך זמן. לטובתו של המורכב מאחור עומדים מדרסי רגליים נוחים, תנוחת ישיבה טובה, תמיכה סבירה לגב ומרחב ראיה מצוין מעל לראש הרוכב. אולם המושב הרגיש קשיח מדי ולא נעים לשימוש לזמן ממושך.

הבורגמן מציע גם מיגון רוח טוב ומשקפו אינו מפריע לשדה הראיה של הרוכב וגם הגימור של הסוזוקי רחוקה מלאכזב, עם פלסטיקה איכותית ושילוב טוב של חלקיה. חלקנו אהב פחות את מכסי תאי האחסון שבחזית, אלה נפתחים בסיבוב הצידה ובמצבם הפתוח נראו לנו רגישים מדי לתלישה לא מכוונת. מתחת למושב יש די מקום לשתי קסדות מלאות ועוד קצת ציוד.

מתליו של הבורגמן מרגישים קשיחים למדי ובשיבושי אספלט הם לא פעם חבטו בישבן הרוכב. אולם, קשיחות יחסית זו משלמת דיבידנד מוחשי בכל הקשור להתנהגות הכביש שלו. הוא היה לקטנוע המאוזן ביותר כאן, בכל מהירות כשגם תחת בלימות כבדות בעזרת בלמיו החזקים, הוא לא מיהר לשקוע על מתליו.

מחירו של הבורגמן שעומד על 47,800 שקל ממקם אותו בדיוק באמצע, מה שהופך אותו לתמורה טובה למחיר.

בעד: נוח לנמוכי קומה, התנהגות, שימושיות, מראות צד, מועדון חברים
נגד: וויברציות, רעש

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סוזוקי בורגמן במבחן השוואתי לקטנועי 400 סמ"ק. קובי ליאני
בורגמן: התנהגות כביש מעולה, הישיבה מאוד נמוכה/קובי ליאני

מקום שלישי, פיאג'ו MP3: על שלושה גלגלים עומד העולם

מה עוד לא נאמר על ההברקה משולשת הגלגלים של פיאג'ו? היא גאונית ומצליחה להעלות את רף הבטיחות של הכלי לרמות לא מוכרות עבור רוכבים מן המניין. רכיבה על ה-MP3 מצריכה תקופת הסתגלות מסויימת שבעיקרה עומד הצורך פשוט לסמוך על האיטלקי הזה שלא יאכזב או יאבד את הפרונט בפניות, גם כאשר המצע עליו רוכבים חלק או רטוב.

התכונה הזו, של השימוש בשני גלגלים מלפנים, גורמת להיגוי להרגיש מעט כבד יותר במשקלו מבקטנוע רגיל, אבל האחיזה גבוהה ביותר והיא מאפשרת לרוכב לבלום בחוזקה בכל מצב וליצור מרחקי עצירה קצרים משמעותית ממתחריו כאן. המערכת מצוידת גם במנגנון אלקטרוני שמאפשר לרוכב לנעול את המתלה הקדמי בעצירה, כך שאין צורך ממשי להוריד רגל בעמידה. אולם, יש לשים לב שלא לנעול את המתלה הקדמי כאשר הצירים אינם מפולסים, שכן כך מייד עם התחלת הנסיעה ושחרור נעילת המתלה, הקטנוע יבהיל ויפנה אל הצד שאליו נוטה הקטנוע.

צמד הגלגלים הקדמיים שמחלקים בניהם את העומס בחזית יחד עם מתלים שכוילו לעבר רכות, הופכים את ה-MP3 לכלי הנוח ביותר כאן, כזה שאינו מוטרד כמעט מאיכות הסלילה עליה נוסעים.

מנועו מפיק 33 כ"ס בדיוק כשל מרבית המשתתפים כאן, תפוקתו ליניארית וגם הווריאטור חד ומשתלב מהר, אבל שני אלה צריכים להתמודד עם משקל גוף של 244 ק"ג לפני שהכנסנו את הנוזלים ואת משקלו של הרוכב למשוואה וזה לא מעט.

אולם, לא תמיד מלקקים דבש על גבו של האיטלקי הזה בעיקר בגלל מושבו. זה קשיח למדי והחומר המצפה אותו חלק מדי. הדבר גורם להחלקת הרוכב קדימה וברכיבות שעולות על 30 דקות, הישבן מרים דגל לבן ומבקש עצירת התרעננות. גם מיגון הרוח אינו מושלם. המשקף הקדמי לא מסיט היטב את האוויר מסביב לרוכב וזה סובל במהירויות גבוהות ממערבולות מעיקות. כמו כן, גם המורכב סובל ממושב צפוף וקשיח, ממדרס רגליים קטן ורגליו מתחככות תמיד במותניו של הרוכב.

ה-MP3 לא מצטיין בסעיף השימושיות. אין לו תאי אחסון בחזית ומתחת למושב, בדיוק כמו באחיו למותג ה-XEVO, שתי קסדות מלאות יכנסו רק לאחר מאמץ ובטכניקה מיוחדת. בסעיף זה יש לציין גם נקודת חולשה מאוד מפתיעה לרעה – את המושב ואת תא המטען השימושי מאחור ניתן לנעול רק(!) לאחר שנועלים את הכידון. לא נעלתם? כל חומד לצון יכול ללחוץ על מתגי הפתיחה ולרוקן אתכם מחפציכם שהושארו בתוכו.

מחירו של ה-MP3 בגרסה זו מתחיל לטפס מעלה ועומד על 50,750 שקל והוא צפוי למשוך רוכבים חדשים בעולם הדו"ג בשם הבטיחות.

בעד: בטיחות, בלמים, מתלים, מראה שונה, פוליטיקלי קורקט
נגד: מיגון רוח, נוחות מושב, שימושיות

פיאג'ו MP3 במבחן השוואתי לקטנועי 400 סמ"ק. קובי ליאני
MP3: תנוחת ישיבה גבוהה, מיגון רוח לא מבריק וגם בד המושב מחליק/קובי ליאני

מקום שני, ימאהה מג'סטי: זה רק נראה יקר

כבר ברגע הכינוס לפני היציאה למבחן, כל המבטים הופנו אל המג'סטי ולא רק בשל האיחור האופנתי של עמרי בנדטי. המג'סטי המחודש שהוצג בתערוכת האופנועים האחרונה במילאנו והגיע אל ארץ הקודש לפני כחודשיים, נראה רענן ויוקרתי מתמיד, בייחוד בצביעה הלבנה הזו. לבן זה השחור החדש? מסתבר שלא רק במכוניות יוקרה.

לטעמי הבוחנים, המג'סטי הוא היפה ביותר במבחן זה ונוכחותו מאוד ייצוגית ומרשימה על הכביש. ההקפדה של ימאהה לפרטים מתבטאת גם באיכויות חומרים והרכבה גבוהות מאוד, על סף המושלמות. בסעיפי השימושיות, תאי האחסון שלו בחזית ומתחת למושב יתאימו לכל הפיצ'פקעס שיש לכם לזרוק פנימה, כולל שתי קסדות מלאות.

עליה על המג'סטי מגלה מושב נוח להפליא עם תנוחת רכיבה גבוהה וכמעט ספורטיבית. נמוכי הקומה שבנינו אהבו את מיקומו הנמוך של הכידון, אך גבוהים עלולים לסבול ממפגשים תכופים בין ידיות האחיזה לברכיים בעת ביצוע תמרון המצריך צידוד חד של הכידון. מיגון הרוח במג'סטי מקבל ציון שאינו יותר מסביר. הוא אמנם לא מפריע לשדה הראיה, אבל הוא יוצר השתקפויות מחזית הקטנוע וכן הסטת הרוח אינה מושלמת ויוצרת מערבולות מעיקות מסביב לקסדה.

המורכב שהשלכנו מאחור חזר עם אוסף ממצאים. מושבו של המג'סטי נוח מאוד, מרבית המהמורות נספגות היטב, ישנו מרחק טוב בין המורכב לרוכב (אם זו מורכבת, אכלתם אותה) וגם תנוחת הרגליים סבירה. אולם, מדרס הרגליים קטן מדי וישנה מגרעת שמפריעה למקם את אלה בנוחות. בנוסף לכך, הוא היחיד שלא מציע משענת גב למורכב ומרחב הראיה מוגבל מאחור.

אחד מסימני ההיכר הבולטים של מנוע המג'סטי הן אותן וויברציות בסרק. המג'סטי רועד באופן מאוד מוחשי במצב עמידה, אך כבר עם הסיבוב הראשוני של המצערת הוויברציות נעלמות ומתחלפות בתפוקת כוח ליניארית מאוד שמנוצלת עד תום בזכות הווריאטור החלק והמהיר. העברת הכוח המצוינת של המג'סטי חוברת אל היגוי מצוין במהירויות נמוכות והתנהגות כביש הולמת. אולם, ככל שהמהירות עולה אל התחומים הגבוהים והתלת ספרתיים, ההיגוי נעשה מעורפל יותר וישנה תחושה לא יציבה מספיק מהמתלים. המקור לכך הוא כיול שונה מדי בין מתלה קדמי רך שסופג מהמורות היטב, לבין אחורי קשיח מאוד שגם לא מהסס להזכיר עד כמה לא מושלמים הכבישים כאן.

מחירו של המג'סטי עומד על 43,985 שקלים והוא יקר רק במעט מה-XEVO הזול ביותר בחבורה מה שאומר, שיש כאן תמורה מעולה לכסף.

בעד: עיצוב, נוחות מושב, מנוע, התנהגות, תמורה למחיר
נגד: מתלה אחורי קשיח מדי, התאמה לגבוהי קומה, מיגון רוח, מראות

ימאהה מג'סטי במבחן השוואתי לקטנועי 400 סמ"ק. קובי ליאני
מג'סטי: תמורה מעולה לכסף/קובי ליאני

מקום ראשון, הונדה סילברווינג: סליחה, יש רופא במטוס?

נוכחותו של הסילברווינג גרמה לא פעם לוויכוחים לוהטים בין הבוחנים, כמעט בכל אחד מהסעיפים, משום שנוכחותו של ההונדה הזה במבחן הרגישה לעיתים כ'לא כוחות'. אין ספק שהוא שחקן פעיל בקבוצה ועונה על דרישות התצורה ונפח המנוע, אבל הוא היחידי כאן שחמוש במנוע בעל שני צילינדרים (בטור), הוא יקר להחריד (62,300 שקל) ובשל הספקו הגבוה הוא היחידי שמצריך מהרוכש הפוטנציאלי רישיון רכיבה לא מוגבל בהספק (דרגה A).

אם הצלחתם לעבור את משוכת הרישיון וברשותכם חופן השקלים הדרוש לשלם עליו, הרי שלפניכם עומד הכלי שהצליח להצטיין אצלנו בכל סעיפי המבחן ונתחיל מהמראה. הסילברווינג, או כמו קיצור שמו, SW, נראה כקטנוע המפואר ביותר כאן. פיסול גופו, הצביעה וחלל הרכיבה שלו היו הבולטים ביותר במבחן. לוח המחוונים שלו גדול ועשיר ביותר במידע וזה קריא ביום ובלילה ללא שום קושי וגם איכות ההרכבה והגימור הן מהגבוהות כאן.

משני צדי הכידון מצויים תאי אחסון גדולים, השמאלי ננעל על ידי מפתח והימני אינו ננעל. מתחת למושב מצוי תא אחסון ענק שמצליח להכיל שתי קסדות מלאות ועוד קצת ציוד גם ללא שימוש בטכניקות אחסנה מיוחדות, רק שהפתח הנפער מהרמת המושב אינו גדול מספיק. הישיבה על גבו אינה גבוהה או נמוכה ולכן הוא מתאים גם לנמוכים וגם לגבוהים באותה המידה ותנוחת הרכיבה גמישה מאוד וניתן לשבת זקופים או רכונים מעט. המושב נוח מאוד ומשענת הגב תומכת בדיוק במידה הנכונה.

גם המורכב נהנה מכל האמור לעיל, עם מושב נוח ומשענת שתומכת היטב. ישנו מרחק גדול בין המורכב לרוכב וזה יכול להביט ללא קושי מעל לקסדתו. התלונה היחידה בסעיף זה קשורה לפיסוק הרחב שהמורכב צריך להשקיע עם רגליו כדי להגיע אל הרגליות הנשלפות.

כאמור, ה-SW מצויד במנוע המתוחכם ביותר כאן וזה בניגוד לאחרים הנעזרים בצילינדר יחיד, מציע שני צילינדרים בטור והספקו עומד על 39 כ"ס (דרגת רישיון A). תשכחו מוויברציות, תפוקת הכוח של המנוע וכן אופי פעולתו גם כן כיכבו במבחן זה בחלקות ובזמינות לאורך רצועת הסל"ד, עד כדי כך שהוא מותיר תחושה כאילו מדובר במנוע חשמלי. גם הסאונד שהוא מפיק הזכיר לנו לא פעם אופנועים גדולים יותר. הווריאטור מצוין גם הוא – מלבד השהיה קלה בזינוק, הוא חלק ונעים לשימוש ומסייע בניצול כל כוח סוס מהמנוע.

שיוט על גבו הוא תענוג של ממש. שיכוך המתלים מעולה ומוציא את העוקץ מכל מהמורה, הכוח זמין, מיגון הרוח יוצר בועה מוגנת לחלוטין, מעין כיס של שקט ורק נמוכי קומה התלוננו על כך שמגן הרוח נמצא בדיוק בקו הראיה קדימה.

התכונות המעולות של המנוע, הווריאטור ומיגון הרוח, מגובים גם בבלמים נשכניים במיוחד – אמנם רק דיסק אחד מלפנים, אבל זה ננשך על ידי קאליפר עם 3 בוכנות מתוצרת ניסין. גם ההיגוי הולם מאוד את החבילה המשייטת הזו עם פעולה מדויקת ולא עצבנית מדי והמתלים מהווים פשרה מעולה בין שיכוך זעזועים לריסון תנודות המרכב. לרעת הביצועים עומד משקל כבד של 247 קילוגרם, לפני נוזלים ורוכב.

מחירו של הסילברווינג גבוה מאוד וסובל ממדיניות התמחור של היבואן. זה עומד על 62,300 שקל וללא ספק מרחיק אותו מאוד משאר חברי הקבוצה.

בעד: מנוע, תחושה יוקרתית, מיגון רוח, נוחות, גימור, איכות
נגד: דרגת רישיון, מחיר, משקל

הונדה סילברווינג במבחן השוואתי לקטנועי 400 סמ"ק. קובי ליאני
סילברווינג רק אם יש לכם רישיון לא מוגבל/קובי ליאני

זמן סיכום

החום הכבד ששרר בימי המבחן לא שבר את רוחנו, בעיקר משום ששמחנו לפגוש בחבורה של כלים טובים, כמה טובים יותר, כמה טובים פחות, אבל כולם מנסים לפחות לבצע את מלאכתם על הצד הטוב ביותר ולהעניק את מלוא התמורה למחיר הנדרש עבורם.

בסופו של המבחן, היה זה הסילברווינג של הונדה שסיים כשידו על העליונה והוא ללא ספק הקטנוע המצטיין כאן. אולם, את ניצחון זה הוא מקבל על שני תנאים עיקרים: אם יש לכם רישיון לא מוגבל ועודף כסף. הדרישה לרישיון שאינו מוגבל מונע ממנו להגיע לקהל הרחב ולכן עשוי להופכו ללא רלוונטי עבור מרבית הלקוחות בקטגוריה זו. התנאי השני שנוגע למחירו הגבוה, מרחיק אותו עוד יותר מהישג היד והארנק.

מכאן שאם יש לכם את הממון לרכוש כל אחד מהכלים כאן ויש את הרישיון המתאים, הסילברווינג הוא הכלי הנבחר שלנו. אולם, אם הנכם בעלי רישיון מוגבל, או לחילופין, לא בא לכם להוציא כל כך הרבה כסף, עבורכם נכתיר את הימאהה מג'סטי כמנצח כאן. הוא מעניק חבילה טובה מאוד שכוללת מנוע חזק, מושב נוח וכל זה במחיר אטרקטיבי במיוחד – תכונות אשר יכולות להסביר בקלות את הסיבה לשמה הוא נעשה לכלי המוביל ביותר בקטגוריה שלו.

גם הקטנוע שהגיע אל המקום השלישי במבחן זה, עשוי להיות הבחירה הטבעית עבור חלקכם, בזכות רף הבטיחות הגבוה שהוא מציע, שאין טוב ממנו כאן. אז אם חשוב לכם להיכנס לעולם הקטנועים בזהירות הראויה ועל הדרך להרגיע את האישה, ה-MP3 יכול להיות בדיוק מה שאתם צריכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully