וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט נוסח רומניה

16.8.2009 / 15:47

המעצב דראגוס פרודאן מרומניה, משחרר לרשת איורי בסיס לכלי-רכב פונקציונלי ומעוצב עבור פיאט. סטראדה פיק אפ מודרנית?

הדגם שלפניכם מכונה פיאט סנטיירו (Sentiero) ועיצב אותו דראגוס פרודאן, סטודנט לגרפיקה במכון לעיצוב תעשייתי במחוז לאסי ברומניה, שבחר ברעיון זה כפרויקט הגמר בלימודיו. את הקונספט תכנן כדור המשך לדגמי הפנאי של פיאט המשווקים כעת וכוונותיו להציעו ליצרנית כחלק ממשפחת השטח המתהווה.

לכאורה, מעוניין דראגוס למלא את החוסר שנוצר בשנים האחרונות בהיעדרה של מכונית פונקציונלית ושימושית למגוון עיסוקים, כגון הסטראדה פיק-אפ הקשישה. אך להבדיל ממנה, מבחינתו אין הגבלות גיאוגרפיות ונראה כי הוא הושפע קלות ממותגים קוריאנים כגון קיה (סול) שיחד עם התצורה הרגילה הוסיפה גם מכונית פנאי פתוחת גג לימי הקיץ והחופים.

על פי דבריו, השפה העיצובית מושפעת ממה שמתחולל בפיאט בדור הנוכחי, בפרט על ידי קבוצת הסופר-מיני. לא במקרה בחר בשבכה גדולה מאוד שבמרכזה מובלט סמל היצרנית ויחידות תאורה רחבות השאולות מהגרנדה פונטו והכרומה. יחד עם זאת, הוא מדגיש את העובדה שהסנטיירו חושפת קווי מתאר חדשניים נטולי קורה B האמצעית עם חלונות מוארכים עד מפלס ההטענה מאחור, המשווים לה נוכחות מורגשת בכל תוואי.

בחלק האחורי, ניתן להושיב מספר אנשים או לעגן כלים דו-גלגליים ולשאתם לאן שרק עולה על דעתכם. היא מסוגלת למשוך עד 2,400 ק"ג, כשאת את כושר הנשיאה הפקיד דראגוס בידי מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ל' המפיק כ-250 כ"ס. כמו כן, לסנטיירו אפשרות סלקטיבית בין מספר מצבי נהיגה בהתאם לאופי השימוש. כך למשל אם יורדים לשטח, אפשר לנעול את הדיפרנציאל באופן עצמאי או לאפשר למערכת לעבור למצב אוטומטי ולחלק את העוצמה בין שני הסרנים בצורה מאוזנת. עבור הכביש קיימת כמובן הנעה קדמית בלבד.

כמו כל עיצוב מהפכני מפי מעצביים חופשיים, נותר רק להמתין בכדי לגלות האם היצרנית המדוברת תביע עניין במודל החדש. התנאים הם כמובן עלויות פיתוח וייצור נמוכות יחסית, רצוי על פלטרפורמות ורכיבים קיימים, כשלא פחות חשובה היא הידידותיות לסביבה. מכאן, שלפחות מנוע ה-V6 ישאר מחוץ לתמונה.

פיאט סנטיירו. אתר יצרן
פיאט סנטיירו/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully