וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4.5 מיליון פורדים לתיקון

ירון אדרי

14.10.2009 / 16:56

מתווספים לרשימה ארוכה של מכוניות בהן התגלה רכיב פגום במערכת בקרת השיוט העשוי לגרום לשריפה. התיקון רלוונטי גם לישראל

קריאה לתיקון רחבת היקף נוספת בארה"ב. יצרנית הרכב פורד קוראת ל-4.5 מיליון כלי רכב מתוצרתה אשר יוצרו בין השנים 1992 ל-2003, בכלל זה גם למותגי לינקולן ומרקורי, להיכנס למוסך להחלפת סוויץ' פגום במערכת בקרת השיוט אשר עשוי לגרום לדליפה ואף שריפה. אלא שלא מדובר בקריאה ראשונה בנוגע לרכיב זה – בעשור האחרון נקראו לתיקון בשל בעייה זו לא פחות מ-14.3 מיליון.

בפורד מבהירים כי מדובר בעיקר ברכבי פנאי ושטח במותגים הרולוונטיים, אך היות ואותו רכיב המיוצר על ידי חברת 'טקסס אינסטרומנטס' מותקן במרבית דגמיה כולל אלה שאינם מצויידים בבקרת שיוט, היא אינה לוקחת סיכונים מיותרים. קריאת התיקון כוללת החלפת הרכיב והוספת פיוז לבטחון. בינתיים, היא מבקשת מכל בעלי המכוניות שלא להחנות בחניונים סגורים פן יחליט הרכיב לעשות בעיות.

ה'דטרויט ניוז' מדווח כי עד כה ידועים 550 מקרים בהם כלי רכב מתוצרת פורד עלו באש כתוצאה מהרכיב הפגום. בחלק מהמקרים אף נרשמו פציעות של הנוסעים שגררו את היצרנית אל כותלי בית המשפט. מחקירת המקרה גם על ידי איגוד הבטיחות NHTSA, עולה כי במקרים בודדים דלף נוזל מהרכיב הפגום היישר על מחשב בקרת מערכת ה-ABS והביא לשריפתה.

פורד הפסיקה את התקשרותה עם 'טקסס אינסטרומנט' ב-2003 ועל כן מודיעה כי מכוניות שיוצרו מעבר לתקופה זו אינם בסכנה. מכיוון יצרנית הרכיב נמסר בתגובה כי זה יוצר בהתאם לדרישות פורד, כך שהיא אינה זו שאחראית לפגם.

מיבואנית פורד לישראל דלק מוטורס נמסר כי קריאת התיקון רלוונטית גם אלינו וכי היא תטפל בעניין. "חברת "פורד" הודיעה לנו על קריאה חוזרת לתיקון למכוניות פורד משנות ייצור 2003-1992. הקריאה מתייחסת למתג ביטול הפעלת מערכת בקרת השיוט (Cruise Control) אותו יהיה צורך לבדוק ולהחליף במידת הצורך. הקריאה מתייחסת ל-1,142 מכוניות שנמסרו ע"י דלק מוטרוס, כולן מדגם אקונוליין ול-867 מכוניות נוספות שאינן מצויות ברישומי חברתנו, חלקן נמסרו על ידי ח.י.ל. (היבואן הקודם) וחלקן הגיע לישראל בייבוא אישי. בין מכוניות אלה יכולים להימצא גם דגמי אקספלורר וווינדסטאר". עוד להערכת דלק מוטורס, רובן של המכוניות כבר אינו בשימוש היות וגילן בין 6 ל-17 שנים.

לאחרונה הוציאה גם החטיבה האמריקנית של טויוטה קריאה לתיקון הכוללת 3.8 מכוניות מתוצרתה, כולל מותג לקסוס. זו נבעה משטיח הרצפה שתחת רגלי הנהג, אשר נתפס בדוושת הגז וגורם להאצה לא מכוונת של המכונית. כתוצאה מכך, נגרמה תאונה בה נהרגו ארבעה בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully