וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפחדים מהמשטרה

ירון אדרי

8.11.2009 / 12:48

כך עולה מסקר שערך מכון 'גיאוקרטוגרפיה' עבור עמותת 'אור ירוק'. 73 אחוזים רוצים לראות החמרה עם עברייני תנועה

17 אחוזים מהציבור מאמינים כי הענישה הקיימת כיום כנגד עברייני תנועה אינה מתאימה. מה כן מתאים לדעתם? 73 אחוזים מהציבור רוצים לראות החמרה עם אותם נהגים מול שני אחוזים שחושבים ההיפך. את הנתונים האלה מפרסמת היום עמותת 'אור ירוק', לאחר סיכום סקר אותו ביצע עבורה מכון 'גיאוקרטוגרפיה'.

מהסקר עולה כי הציבור כמעט ואינו נרתע מפעולות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי התנועה. 76 אחוזים מהנסקרים סבורים כי לא יקבלו קנס או שלילת רישיון באם יעצרו על ידי נציגי החוק כש-20 אחוזים בטוחים כי יצליחו לגרום לשוטר העומד מולם לוותר להם. בפועל, 55 אחוזים מהנסקרים נעצרו בשנה האחרונה על ידי שוטרים כאשר 22 אחוזים מכך בגלל עבירת תנועה שביצעו והשאר לבדיקת רישיונות שגרתית. מבין העוברים על החוק, 11 אחוזים שוחררו עם מתן אזהרה בלבד ו-11 אחוזים נענשו עם על ידי מתן קנס, שלילה, זימון לבית משפט וכדומה.

38 אחוזים מהציבור סבורים כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול היא העבירה בעלת הסיכוי הגבוה ביותר להיתפס ואחריה מעבר צומת ברמזור אדום (35 אחוזים). רק רבע מהציבור סבור כי לעקיפה בפס לבן, שימוש בטלפון הנייד ללא דיבורית, אי חגירת חגורת בטיחות ונסיעה במהירות הגבוהה ב-20 קמ"ש מהמותר, סבירות גבוהה להיתפס. מנגד, אי שמירת מרחק היא עבירה שלדעת 74 אחוזים הסיכוי הקלוש ביותר להיתפס בגללה.

בכל הקשור למהירות מופרזת המכילה בפועל את המספר הרב ביותר של דו"חות התנועה לעבירה (220 אלף ב-2008), מבקש הציבור להפעיל אכיפה גלויה וסמויה. 74 אחוזים תומכים בסוג אכיפה זה כאשר תשעה אחוזים מתנגדים לכך, בעיקר כי לדעתם מהירות אינה גורם מרכזי לתאונות. 61 אחוזים סבורים כי אכיפה סמויה אכן תגרום ליותר נהגים שלא לעבור את המהירות המותרת ו-76 אחוזים סבורים כי איכפה גלויה תעשה זאת. כאן יש לציין כי סקר שערכה 'אור ירוק' לפני שנה בדיוק, מצא כי בין 50 ל-75 אחוזים מהנהגים עוברים על המהירות המותרת.

"תוצאות פעילות האכיפה הנרחבת של משטרת התנועה נותנת את אותותיה בשטח ומחלחלת לציבור הנהגים", כך אומר מנכ"ל העמותה שמואל אבואב. "עם זאת, כפי שניתן ללמוד מהנתונים, לצד האכיפה יש להטיל עונשים חמורים על עברייני התנועה המהווים סיכון יום יומי לכל אחד ואחת מאיתנו. הרחקתם מהכביש עשויה להציל חיים ולהוריד את מספר ההרוגים בכבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully