וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: תקלה בהיגוי בקורולה

10.2.2010 / 7:30

ארגון ה-NHTSA בודק עשרות תלונות על תקלה במנגנון ההיגוי החשמלי בטויוטה קורולה - המכונית סוטה הצידה במהירות מעל 65 קמ"ש בפתאומיות

עוד מכה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם? ארגון ה-NHTSA האמריקני (National Highway Traffic Safety Administration) בודק כ-80 תלונות שהתקבלו במשרדיו לפיהן נהגים אבדו שליטה כיוונית על מכוניות מדגם טויוטה קורולה מהשנתיים האחרונות (2009-2010), בגלל כשל במערכת ההיגוי החשמלית, בגינה המכונית "בורחת" שמאלה או ימינה באופן פתאומי במהירות של 65 קמ"ש ומעלה. טויוטה העולמית טרם הגיבה באופן מסודר לנושא.


בשלב זה, עוברים הצוותים של ארגון ה-NHTSA על כ-76 מקרים וודאים בהם התרחשה התופעה המסוכנת ושוקלים אם לפתוח חקירה רשמית מול היצרנית כדי לגבש קריאות לתיקון. "אנחנו בודקים תלונות על בעיות היגוי בטויוטה קורולה על מנת לקבוע אם מדובר בבעיה בטיחותית שמצריכה ריקול מטעם היצרנית". כך אומרת דוברת הארגון קרן אלדנה. עוד היא מוסיפה כי "זהו נוהל שגרתי בכל פעם שמתקבלים אצלנו תיקים על בעיות בכלי-רכב".


נהגים שתיארו מה קורה בזמן שהמכונית סוטה מהדרך מדברים על תחושות של "ריחוף", או "נסיעה על קרח". אחד הנהגים אף סיפר כי במקרה והנהג מנסה לייצבה, המכונית מגיבה בתיקון-יתר (overcorrect ) ולכן נדרשת אחיזה איתנה בגלגל ההגה על מנת לשמור את הגלגלים בקו-ישר. אחר דיווח לארגון האמריקני כי "אם אתה מוריד לשנייה את העניים מהכביש, המכונית פשוט גולשת לנתיב אחר, או גרוע מכך – לנתיב נגדי".


דיווח נרחב יותר בעניין התקלה במערכת ההיגוי, אולם קצת יותר מבהיל, מספר על 10 תאונות, מתוכן 6 קשות בהן נהגים מצאו את עצמם זרוקים בתוך תעלה בצד הכביש, או הפוכים על הגג. נהגת מארה"ב שכתבה לארגון ה-NHTSA ירדה לפרטי-פרטים על רגעים דרמטיים כשהיא ספונה בקורולה בנסיעה שגרתית. "המכונית סטתה מעצמה ימינה, צנחה במורד הצוק והתנגשה בגדר ובעץ".


ארגון ה-NHTSA נמצא בקשר ישיר עם טויוטה ומנסה לברר היקף תביעות נזיקין והיבטים של חומרת פציעות, וזאת במסגרת נהלים רגילים, בטרם תפתח חקירה רשמית והפניה ישירה לריקול (קריאה לתיקון). אמש (שלישי), טויוטה קראה לכ-440 אלף מכוניות בעולם מדגם הפריוס דור 3 להגיע למוסכים כדי לטפל בבעיות במערכת הבלימה, כ-1,400 בישראל, לאחר שבשבועות האחרונים נשלחו קריאות לתיקון לכ-8.2 מיליון מכוניות טויוטה בשל דוושת תאוצה פגומה. תגובת יבואנית טויוטה לישראל 'יוניון מוטורס' בנוגע לבדיקת ה-NHTSA טרם נתקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully