וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הקטן במכונית

13.5.2010 / 15:31

חברת 'ליפמן' החלה לשווק מצלמה זעירה העוקבת אחר פעולות הנהג, וגם מתריעה על נהיגה שלא כחוק. המחיר החל מ-295 שקלים

במסגרת תערוכת הרכב 'אוטומוטור' הציגה חברת 'ליפמן מדע וטכנולוגיה' מכשיר חדש וחכם בשם 'SpeediCator'. מדובר בפטנט המבוסס על מצלמה זעירה הנצמדת ללוח המחוונים ומנטרת את השתלשלות האירועים מאחרי ההגה. מטרתו היא להסב את המודעות לגורמים המשתנים סביבנו בזמן הנסיעה, לרבות התרעה ובקרה מיידית על נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה מסוכנת וכן הקלטה בזמן אמת שמא יעזו הילדים להסתיר אם נהגו בניגוד לכללים.

המצלמה אינה תלויה בגיל המכונית ועל כן מתאימה למכוניות ישנות וחדשות כאחד. כל מה שנדרש כאן זה לוח מחוונים וקצת מקום מעל מד המהירות כדי לקבע את העין. הבקרה המרכזית של המצלמה מוזנת סוללת ליתיום (זמן חיים כשנה), והיא אוגרת אינפורמציה בתא הזכרון עד שבועיים או 30 שעות נהיגה כמעט כמו קופסה שחורה. את הנתונים שקלט השוטר האלקטרוני ניתן להוריד אל המחשב האישי.

היתרון הגלום בתוכנה מאפשר לנתח את המידע ולבדוק היכן אפשר לשפר את ביצועי הנהגים והרגלי הצריכה. יתרה מכך, יש בכך בשורה חשובה להורים שרוצים לפקוח עין על אופן הנהיגה של הילדים שלהם בזמן שהמפתחות בידיהם. ניתן למשל למדוד מהירות, טמפרטורות, זמני תאוצה ועוד. הפטנט מציע גם משהו בתמורה לכלל הציבור, מאחר וצד נוסף של התוכנה מתיר ביקורת על תצרוכת הדלק על מנת לחסוך כמה גרושים בתחנת התדלוק.

את מכשיר ה-'SpeediCator' ניתן לרכוש דרך אתר החברה וכן דרך אתר אמאזון העולמי. העלות עומדת על כ-295 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully