וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני פורים אני שיפורים

18.3.2011 / 13:20

לכבוד חג הפורים, ליקטנו מבחר סדנאות רכב מקצועיות מגרמניה שהרכיבו לנו משלוח מנות עמוס בכוחות-סוס וטירוף מעורר חושים

הן חזקות, מהירות, יקרות, נדירות, ואין לנו שמץ של מושג מתי נראה שכמותן על כבישי ישראל. מכוניות משופרות. אלה כנראה אינן צלוחית החומוס של נהגי המשפחתיות בארץ, אך עבור שוחרי הנהיגה והמכורים לאדרנלין אוצרים כלי הרכב השטניים של הטיונרים תכונות שפורטות על הצדדים הפראיים ביותר בבני-האדם. אז לכבוד חג הפורים - בו אנו מתחזים ומפנטזים במציאות אחרת, קיבצנו כמה מהן למפגש קרוב מעל דפי האתר. הכינו את החסכונות.

מנסורי SLS AMG

את הפתיח המלכותי אנחנו עושים יחד עם מנסורי רייסינג (MANSORY). ויש להבדיל אותה מחטיבת הקוסמטיקה שכן אלה שני אגפים נפרדים בתוך הסדנה השוכנת בחבל הבווארי בבראנד, גרמניה. הפרויקט האחרון שלהם פוגע במכונית העל מרדצס SLS AMG, אלא שהחברים עם המברשת והמברגים לא ממש הותירו הרבה מצורתה המקורית.

את מנוע ה-6.3 ל' (570 כ"ס) המקורי מציעים במנסורי בשתי אופציות ניהול משודרגות - 660 כ"ס ו-800 כ"ס, האחרונה עדיין במסגרת ניסויים. החברה טוענת כי המכונית תרד מזמן של 3.2 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד המהירות המקסימלית תתחכך ב-340 קמ"ש בקצה התכנית.

רמת הביצוע של מנסורי גבוהה מספיק כדי לעבות הן את המעטפת האווירודינמית (קלה ב-90 ק"ג מדגם היצרן) והן את המתלים והצמיגים, ולדבריהם הצליחו לחולל בה שינויים משמעותיים. רק 15 יחידות תיוצרנה, המחיר לסט האפור כ-30 אלף יורו.

בוקר טוב, מר אנדרסון

סדנת אנדרסון הגרמנית מדורגת איפשהו בעשיריה השנייה של המשפרים במינכן, אך התוצאות של מתכנניה על הכביש תמיד מעוררים התפעלות. לאחרונה הגיעה למשכנם אודי R8 V10 שנכנסת לסדרת שדרוגים תחת הכותר 'הייפר בלאק אדישן'. וכמיטב המסורת, יש בה את כל המרכיבים שהופכים מכונה אדירה לעוד יותר מופרכת.

מנוע ה-5.2 ל' מזנק מ-525 כ"ס ל-600 כ"ס ב-8,700 סל"ד באמצעות כיול מחדש ליחידת הבקרה של המנוע, וכן על ידי התקנת מערכת יניקה ופליטה מתוחכמת. צמד המפלטים מאחור נרכשו למשל על ידי אנדרסון מחברת Rennkats Exhaust Systems עם אפשרות מדליקה לבחור בין שלוש רמות שמע לסאונד הבוקע את המפלטים.

להייפר בלאק יש כמובן את כל התוספות מחוץ (חישוקי 19 אינטש) ובפנים, כולל תא נוסעים מרהיב בגוונים בולטים שטרם נראו בשנים האחרונות בכלי הרכב שלה. זאת כדי שהרוכש ירגיש קצת יותר מיוחד מחבריו. המחיר אגב לא בשמיים, 13 אלף יורו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

המאן העבריין

כדבר שבשגרה, הצליחה סדנת המאן לחבר בתוך פחות מ-12 חודשים שלוש גרסאות שונות ל-X6 של ב.מ.וו ולייצרן בהקדם. אולי זה הכסף שנוזל מכיסם ואולי זו התמיכה החצי רשמית שהם מקבלים לעתים מהיצרנית עצמה, אך דבר אחד כבר ברור, ה'טייקון אדישן' היא כנראה המפלצת המרהיבה ביותר שיש לה כרגע בארסנל.

הכותר המלא שלה הוא Tycoon EVO M. האבולוציה כנגזר משמה של המכונית ראשיתה במנוע שמטפס מ-570 כ"ס (כן, יש גרסה כזאת בחטיבה M) ל-685 כ"ס. כדי שהכוח הזה לא יאבד בדרך לכביש, הנמיכה המאן את המכונית בכחמישה סנטימטרים, התפיחה את קשתות הגלגלים והתאימה מערכת מתלים חדה וצמיגים עם הרבה בשר.

בקנה רושמת המאן למעלה מ-100 קג"מ, בעוד מערכת ההנעה הכפולה מנסה להבין איך לטפל ב-115 כוחות הסוס הנוספים העומדים לרשותה. על הנייר, טוענים בהמאן כי ל-100 קמ"ש מגיע רכב הפנאי המגודל בתוך 4.2 שניות. מהירות מרבית? 300 קמ"ש. המאן הוא רשע, והוא נהנה מזה.

בדרך לקניות, עוצרים בכדי לנשום

לפני מספר שנים השווה ג'רמי קלרקסון שתי מכוניות סטיישן במסגרת תוכנית הבידור טופ-גיר: ב.מ.וו M5 טורינג מול מרצדס E קלאס סטיישן AMG. בסיום המבחן לקחה הביתה את התואר הנכסף המרצדס בפער זעיר, מפאת היותה נעימה יותר לשהייה כחבילה לנהג המשפחתי ומהירה יותר בקו ישר.

אולם, ה-5 טורינג לא השתרכה הרבה מאחוריה על רקע שבילי האש הבוערים במסלול הטיסה, וכעת אולי מגיעה הנקמה בזכות G פאוור שמסדרת לה שיפורים למכביר, ומכתירה אותה כמכונית הסטיישן המהירה בעולם עם 372 קמ"ש דמיוניים. עד שתגיע ה-M5 החדשה כמובן.

לטורינג סטיישן של הבווארים כינוי מבעית לא פחות מיכולותיה - הוריקן RS. הסערה הגרמנית מייצרת 750 כ"ס ממנוע ה-5.0 ל' עשרה צילינדרים בסיוע שני מגדשי על ממדפי חברת ASA (טייפ T1-316). שני המפוחים הענקיים מעניקים לה שיגור ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד. תומכים בה על הכביש צמיגי מישלן פילוט ספורט (255 מלפנים ו-285 מאחור), לבושים על חישוקי 'סילברסטון דאימונד' של הסדנה. 30 אלף יורו והסטיישן הבליסטית הזאת שלכם. מהרו, רק 1,025 יחידות תגענה למחסן, חצי כבר נמכרו.

מתחפשת ל-AMG

"לטוס במחלקה ראשונה", ככה מנסה לשווק באירופה סדנת 'אינדן דיזיין' (INDEN Design) את ספינת הפאר המשופרת שלה שנבנתה על בסיס מרצדס S500. נאמר קודם לכן כי אמנם העלייה בעקומת הכוח מתונה וצרה ומסתכמת בכמה עשרות כ"ס, אך עבור מי שמבלה את עיקר זמנו במושב האחורי, כנראה שרוב דאגותיו בין כה נתונות למתקני קירור השמפניה ועיסוי איבריו המתוחים.

ובכל זאת, ללימו הגרמנית יש בהחלט מה להציע על המסלולים החמים. אינדן בנתה אותה כאשר סדרות AMG בדמיונה ובפרט גרסת ה-S65. יחידת הכוח בחזית מקבלת כאן הספק משופר של 420 כ"ס שעוברים לסרן האחורי באמצעות תיבת הילוכים לה שבעה יחסי העברה, ועם זמן רשמי ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות.

על מנת שהמכונית תוכל לבלום את שני הטונות וקצת שהיא סוחבת, תפרה לה אינדן סט בילום מקורי שנשלף ישירות מ-S600 בי-טורבו, הכולל התקן קאליפרים עם שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור. מעצבה הראשי, יואכים אינדן, מבקש עבור השדרוג כ-15 אלף יורו שזה בערך כמו השכר השנתי של מי שמופקד להסיע את הכבודה ממקום אחד לאחר. אבל מי סופר.

גולף עם שניצל ב-265 קמ"ש

בית המשפרים של חברת OC.T, האוסטרית הקרבית, השיק לפני מספר שבועות חבילת ביצועים על אש קטנה עבור פולקסווגן גולף R הסדרתית. אנו אומרים קטנה, מפני שאותה גולף לא מתחננת לסדרת חינוך נוספת על מרכבה הקומפקטי כשהמשפחה רתומה לארבעת המושבים והמזגן מלטף את הלחיים. אולם לעניות דעתנו הצנועה, גם לשיפורים קטנים יש מקום של כבוד בקבוצה הזאת ולכן היא מתייצבת להצגה ראשונה.

מייד ממבט ראשון אפשר לראות שהגולףR של האוסטרים ארוזה באופן שונה ביחס לרכב הקונצרן. שימו לב לחישוקים המושחרים (19 אינטש) לחצאיות הצד הנמוכות ולגובה השפה הקדמית - הנמכה של מספר מילימטרים בבולמים. מערכת הבלימה גם היא נושכת חזק עם דיסקים מחורצים בקוטר 372 מ"מ בשני הסרנים ושמונה בוכנות לקאליפר.

מנוע ה-2.0 ל' טורבו מעמיס על קרביו את סט ה'סטייג' 3' של OC.T. מה זה אומר? אם הגולףR מייצרת 260 כ"ס בסטנדרט, כאן היא כבר מגיעה ל-330 כ"ס ו-43.1 קג"מ מתחום של 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה (מוט מקוצר) המשחררת את הגולף ל-100 קמ"ש בחצי שניה מהר יותר מהנתון הרשמי (5.5 ש'). את מגביל המהירות הסירו ובמקומו התקינו במקביל מערכת פליטה רועשת שמבשרת מרחוק לכל מאן דבעי על הגעתה ל-265 קמ"ש בישורת. המחיר? רק בפנייה אליהם במייל.

ג'וק קטלני

לא שכחנו (חלילה) גם את הסקטור עממי וכאן אנו פוגשים בניסאן ג'וק. לקרוסאובר היפני יש פוזה מעניינת מכל זווית. אפשר לומר שזו הדעה הרווחת. רכב הפנאי הקטן אכן מזכיר בקווי המתאר שלו גרסה מכווצת של אינפיניטי ובכלל זה אם מביטים עליו מהפרופיל. את החסר, ויש ממנו במינון דק, מחפשים בחודשים האחרונים סדנאות הרכב להשלים ובינתיים נראה כי לפחות עבור הגרסה הבכירה ביותר (190 כ"ס) יש עם מה לעבוד.

סדנת אייבאך פתחה בסוף פברואר קו חדש של פריטים משופרים רק עבור הג'וק. אולם, הגרמנים של אייבך לא יוכלו לספק את משאלותיכם בתחום ביצועי המנוע אלא רק בהיבטים של אחיזה, בלימה וכושר האטה. היא עושה זאת עם השקת ה'פרו קיט דיינאמיק' שעלותו כ-300 יורו לערך. נשמע זול, אבל מה מקבלים?

הפרו קיט מתוכנן שיוכל להחליף את מערך הבולמים והקפיצים המקורי של ניסאן העולמית. כלומר, לא תזדקקו לחולל בו מהפכות כדי להתאימו שכן המתקינים יעשו את העבודה עבורכם. המכונית זוכה אם כן להנמכה כללית של שלושה ס"מ וחישוקים גדולים תרומת סדנה חיצונית, מה שמקנה לה נוכחות אגרסיבית מאוד על הכביש. מנגד, ייתכן שתאלצו לשבת טיפה יותר נמוך וגם לספוג מעט חבטות בשל הקשחת המתלים. שווה? תחליטו אתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully