וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג אפשר מזגן?

12.7.2011 / 17:30

ימי הקיץ הלוהטים קוראים לנו להדליק מזגן בכל נסיעה, אך מחירי הדלק משכנעים שדווקא כדאי לפתוח חלון. ממתי קמצנים מעדיפים לבזבז?

השמש מטגנת את המוח, המזגן עובד והדלק מתאדה. מה אפשר לעשות? על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת חלקי החילוף והתיקונים הבריטית 'קוויק-פיט', תושבי הממלכה (כן, דווקא הצוננים שבאירופה) מנסים להתמודד על העלייה בהוצאות הדלק על חשבון איכות החיים בתא הנוסעים. לפי הממצאים שפורסמו, יותר מעשרה מיליון נהגים, כ-28 אחוזים מכלל האוכלוסיה, בוחרים לנהוג במכונית עם החלונות פתוחים במקום לנצל את מערכת המיזוג זאת מתוך הנחת יסוד שכך תפחת גמיאת הבנזין. האמנם שיטה נכונה? תלוי מתי ואיפה.

ההסבר השכיח מדוע לא כדאי לפתוח את החלונות בזמן נהיגה, מותנה בעיקר במקדם הגרר ובסוג הכבישים. הורדת החלונות לאוורור תא הנוסעים פוגמת במעטפת האווירודינמית של המכונית, ולכן עלולה להגדיל את צריכת הדלק. אך עובדה זו מדוייקת רק בנסיעה בכבישים מהירים בהם עולה ההתנגדות לאוויר עם צבירת הקמ"ש, שם ההמלצה היא לסגור את החלונות ולהפעיל את המזגן. מצד שני, נהיגה בעיר, במיוחד אם יש לכם רכב זללן, תמיד תהיה חסכונית יותר אם לא תלחצו על מתג ה-AC.

אז כמה זה בשקלים? לפי נתוני קוויק-פיט ניתן לחסוך בממוצע כחמישה אחוזים בהוצאות הדלק אם נוהגים מחוץ לעיר בחלונות סגורים, במהירות המותרת בחוק כמובן. "אם ניקח לדוגמה יום אחד, ממש חם, שבו כולם פותחים את החלונות וסוגרים את המזגן, תופח חשבון הדלק הלאומי ב-650 אלף לירות שטרלינג ביום ממוצע", כך מסביר מנהל המכון דיוויד וויט שמדגיש כמה חשוב להיערך לימים כאלה עם הנתונים הנכונים בידיים. "כשמחירי הדלק בעלייה מתמדת, זה מובן מדוע מאמצים שיטות שבהן שואבים כל טיפת דלק מהמכל. אבל חייבים להבין את הדרך הנכונה להתמודד עם זה, ומומלץ לפעול על פי ההנחיות שעלו במחקר. זה הרבה יותר חסכוני, פחות מסוכן ונעים יותר".

מידע שכזה תקף שבעתיים בישראל, כאן הטמפרטורות עולות באין מפריע לתחומים בהם שום חסכון שווה את הסבל הכרוך בחום וזאת עוד מבלי להזכיר את אחוזי הלחות. אם נוסיף את מחירי הדלק הגבוהים והעובדה שגם בכביש המהיר יש לא מעט עומסי תנועה ופקקים, כנראה שנועדנו לפתוח את הארנק יותר מחברינו הבריטים. אז מה תעדיפו, מזגן או חלון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully