וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרה: "אלינור" מעקיצה ב-60 שניות

אחת משלוש מכוניות פורד מוסטאנג שככבו בסרט "עקיצה ב-60 שניות" נמכרה ב-1.1 מיליון דולרים במכירה פומבית. החמצתם? אפשר לרכוש אחת חדשה ב-140 אלף דולר

המבטים המפתים של אנג'לינה ג'ולי לא היו באמת האטרקציה הגדולה בסרט "עקיצה ב-60 שניות". בין שלל השחקנים הבולטים והמשתתפים שלוהקו לסרט הפעולה משנת 2000, בהם ניקולס קייג' ורוברט דובאל, בלטה אמריקנית אחת מעל כולן - "אלינור", פורד מוסטאנג "שלבי" מסתורית. כעת, היא שוב אצל אספן פרטי בחניה.

המכונית שנמכרה לאחרונה והוצבה במגרש 135 במסגרת אירוע המכירות הפומביות באידיאנה, על רקע מירוץ האינדי 500 המפורסם, עברה יד נוספת בפעם השנייה בחמש שנים (קודם לכך באיי-ביי), ונרכשה השבוע על ידי ברנש טקסני עשיר, ששילם תמורתה לא פחות מ-1.1 מיליון דולרים.

הפרט המעניין ב"אלינור" הזו (אחת מתוך 11 שנבנו - רק שלוש השתתפו בסרט) והסיבה שבגינה נדרש עבור מחיר חסר תקדים, נוגע להיותה המכונית היחידה ששימשה לצילומי התקריב עם ניקולאס קייג' - מחוצה לה ובתא הנוסעים, וכן התפקדה לצרכי ההפקה באירועי ראווה וסרטוני תדמית. "יש אנשים שזה עושה להם את זה והם מוכנים לשלם הרבה כדי להתחכך בשאריות אבק כוכבים", כך מארגני התערוכה.

אחת הטעויות הנפוצות שנעשות בהקשרה של אלינור היא הגדרתה כמוצר של "שלבי", כלומר פיתוח של "שלבי קארס". במציאות, אלינור תוכננה על ידי חברת 'סינמה קארס' על בסיס פורד מוסטאנג משנת 1967. תהליך ההסבה כלל החלפת רכיבים חיצוניים רבים, בהם מכסה תא המנוע, קשתות הגלגלים, הדלתות ועוד.

תחת מכסה המנוע, שוכן ה-5.7 ל' V8 המפיק 402 כ"ס מתוגבר על ידי קיט ניטרו. התיבה אגב, למרות שבתצלומי הסרט הייתה ידנית, הינה אוטומטית רגילה ומתפקדת עם בורר נפרד שאינו גלוי לעין המצלמה.

אם הזלתם דמעה שאלינור חמקה מידכם, ישנה אופציה אחרת כפשרה: סינמה קארס מוכנה לבנות עותק דומה לאלינור בעלות של 140 אלף דולרים (מעל 500 אלף שקלים לפני מס). תוכלו לקרוא לה "אנג'י'".

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully