וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעקות הבטיחות ממשיכים להרוג רוכבים

27.10.2013 / 13:42

רוכב אופנוע נוסף נהרג כתוצאה מפגיעה במעקה בטיחות. משרד התחבורה - "לא הוכח שמעקה בטיחות מותאם לאופנועים היה מציל את הרוכב"

הנה זה קורה שוב. רוכב אופנוע נוסף נהרג לאחר שפגע בגופו במעקה הבטיחות. התאונה המדוברת ארעה בשעות הלילה האחרון, לאחר שרוכב איבד את השליטה על האופנוע עליו רכב בשל פגיעה בכלב ששוטט על הכביש. על פי הדיווחים מזירת התאונה, הרוכב החליק על הכביש עד שפגע בגופו בעמודי הברזל לתמיכה בגדר הבטיחות המותקנת במקום. הפגיעה גם במקרה זה הייתה קטלנית והביאה למותו של הרוכב.

על פי נתוני המשטרה, עשרות רוכבים בשנה נפגעים כתוצאה מפגיעת גופם המעקה הבטיחות שנמצא בצדי הדרך. רבים מהם נפצעים באורח קשה בשל כך וחלקם אף סובלים מקטיעות איברים בשל הפגיעה הקשה בעמודי ה-H הקשיחים. אולם למרות מספר הרב של הפגיעות, טרם ננקטה פעולה ממשית מצד הגופים האמונים על התשתית והבטיחות כדי לצמצם את סכנה זו.

נושא זה עלה מחדש לכותרות לפני מעט יותר משנה, בעקבות התאונה בה נהרגו ליאת ואביקם גור בנסיבות דומות של פגיעה במעקות הבטיחות. הטענות הופנו מיד אל משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שכן פיתרון לבעיה זו קים, אך אינו ממומש בשל עלותו. בתחילת שנת 2012 גובשה באירופה טיוטה לשימוש בהתקן המדובר למיגון מעקות בטיחות לאופנועים. זו תוספת פלסטיק המורכבת מתחת למעקה המתכת ותפקידה למנוע מגוף הרוכב לפגוע בעמודי התמיכה של הגדר.

מנתוני הוא ירוק עולה כי לאחר שתי התאונות שארעו בשלושת הימים האחרונים בהן נהרגו שני רוכבים, ישנה עליה של 30 אחוז במספר ההרוגים בתאונות אופנועים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק מוסר: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. מגמת העלייה בהיפגעותם של הרוכבים מחייבת את המדינה להתחיל להתחשב גם בהם.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "ישראל מיהרה לאמץ את טיוטת התקן וכבר יום ישנם שני יצרנים שאושרו על ידי משרד התחבורה לייצור המעקות. המעקות החדשים אמורים להיכנס בהדרגה לכבישים וכבר היום בחלק מהכבישים החדשים מותקנים מעקות בטיחות מהדגם החדש. עם זאת יש לזכור כי במהירויות גבוהות ובעקומות חדות במיוחד, גם מעקות בטיחות אלה אינם נותנים פתרון אופטימאלי לרוכבי האופנוע. בתאונה שארעה אתמול לא הוכח כלל כי מעקה בטיחות מהסוג המדובר היה חוסך את חייו של רוכב האופנוע". במאמר מוסגר נאמר לנו ממשרד התחבורה כי לא ניתן כלכלית לשנות את מבנה כל מעקות הבטיחות בישראל, גם לא בטווח של שנים.

עוד חדשות דו גלגלי בוואלה! רכב

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully