וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סוזוקי: "יצרנית רכב גדולה תקרוס בקרוב"

נשיא סוזוקי בראיון על עתיד החברה, הדגמים החדשים, התחרות הקשה, הסכנות וכשלון המיזוג עם פולקסווגן

סוזוקי טושיהירו, נשיא סוזוקי. קובי ליאני
נשיא סוזוקי טושיהירו וצבי נטע, מנכ"ל מכשירי תנועה/קובי ליאני

טשיהירו סוזוקי, בנו של מייסד החברה ונשיא היצרנית היפנית שנושאת את שמו מאז שנת 2014 נראה אדם צנוע מידות והליכות. אל המפגש הנדיר עם נציגי התקשורת הישראלית הוא מגיע לבוש בבגדי פועלים במפעל הייצור השוכן בהממאצו. מאז משבר האנרגיה ביפן שנבע מקריסת הכורים הגרעיניים באסון הצונאמי, החברה כולה מנהלת משטר של צניעות - מה-1 במאי לא מופעלים מזגנים מתוך המטרה לחסוך באנרגיה לכן גם לא לובשים בתקופה זו חליפות ועניבות.

הצניעות הזו מופיעה גם בתשובותיו לשאלות הקשות. סוזוקי היפנית נמצאת כיום בסביבה תחרותית קשה מאוד והיא ממוקמת במקום העשירי בעולם עם מעט פחות משלוש מיליון יחידות חדשות שנמכרות מדי שנה. כשנשאל סוזוקי לעצמת התחרות השיב כי המצב הנוכחי מקשה מאוד על יצרניות הרכב, שכן מלבד התחרות המותגית, אלה נדרשות לעמוד בתקנים מחמירים וגוברים ולכן לא מן הנמנע שבמהלך השנה הקרובה נהיה עדים לקריסה של אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם וכי הדרך הייחידה לשרוד את התקופה הקשה היא בהצעת מוצרים שהצרכנים רוצים לקנות.

בסקירת הדגמים, פלחי השוק והענפים בהם סוזוקי פועלת, היצרנית היפנית כאילו משתדלת שלא לנסות להוביל את הלהקה. במקום להיות שקועה בתחרות עם מוצרים חדשניים, בסוזוקי מעדיפים להישען על הצרכן המסורתי וללכת על בטוח ככל הניתן. אולם לא תמיד הדבר מצליח. כפי שלמדו בחברה מההשקה הכושלת של הקיזשי. מכונית סדאן גדולה שנולדה לעולם בתזמון הלא נכון (המשבר הכלכלי של 2009) ושווקה כמעט ברשלנות על ידי היבואן אל השוק האמריקני.

טושיהירו סוזוקי מסביר שהחברה תשמור על מעמדה בזכות הידע הרב שצברה במהלך השנים בייצור כלי רכב קטנים וחסכוניים. הדורות הבאים יהנו משיפור טכנולוגי חשוב בהפחתת צרחכת הדלק, בשיפור היעילות הטרמית של המנועים (מ-33 אחוז לכדי 40), מהפחתה במשקל הכללי ומהורדת החיכוך בתיבות ההילוכים. סוזוקי בוחר שלא להגיב לשאלה מדוע כשל המיזוג עם קונצרן פולקסווגן, אך ציין שהחברה לא זקוקה עוד לחבירה ליצרנית רכב נוספת. סוזוקי, לדבריו, מסוגלת לפתח בכוחות עצמה ובסיוע ספקיות הרכיבים את כל הנחוץ לה כדי להישאר תחרותית בעולם.

טושיהירו סוזוקי סובר כי העולם עדיין אינו בשל למכונית חשמלית - "קשה לחזות את העתיד, אבל השאלה הקיומית של המכונית החשמלית תלויה באיך מייצרים את החשמל. אם המטרה היא להפחית את רמת פליטת המזהמים, אבל אם החשמל מגיע משריפת דלקים ופחם, אין בכך היגיון. למכונית החשמלית יש עדיין קושי ברור בטווח הנסיעה ובזמן הטעינה ולכן המטרה שלנו היא לשפר עוד ועוד את מנועי הבערה הפנימית. אין לנו כרגע תוכנית לפיתוח מכונית חשמלית, אבל כשיגיע הרגע הנכון, אנחנו נהיה מוכנים".

מה באופק?

סוזוקי אינה ממהרת לפתח דגמים חדשים, גם בעולם המכוניות וגם בעולם האופנועים, שם חווה סוזוקי צמצום מוחשי במספרי המכירות. אולם עד להגעת הסלאריו במהלך 2015 כמחליפת האלטו, הג'ימני יחזור לשיוןק בשוק הישראלי לאחר שצויד במערכת בקרת יציבות המחוייבת בחוק, לפחות עד שיוצג לו מחליף ראוי - כזה עדיין לא נראה באופק לפי דברי נשיא סוזוקי.

בנוסף, סוזוקי תציג בקרוב מחליף לגרנד ויטרה הוותיק שיקרא IV4 ויציע מערכת הנעה לכל הגלגלים, ה-SX4 קרוסאובר יגיע גם בגרסת סדאן וגם מכונית משפחתית חדשה בתצורת סדאן. בכל הקשור למכוניות המיני של החברה (K קארס עם מנועי 660 סמ"ק), עדיין אין כוונה לשווקן מחוץ לגבולות יפן.

עוד על סוזוקי בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully