וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט עולמי: צוות פוינטר-3M ו-דורון וינטר חוזרים לבולגריה, כדי לכבוש את הפודיום

14.9.2014 / 16:15

לרז היימן והלל סגל נשאר חשבון פתוח עם ראלי ברסלאו, לאחר תלאות השנה שעברה. ווינטר החזיר לישראל גביע עליו הוא צריך להגן, בפני 21 אופנוענים משולחי רסן. לפניהם 2,100 קילומטרים של שבילי הרים, מעברי מים וניווט אתגרי. ראלי ברסלאו, לקשוחים בלבד

סטילס: רמי גלבוע, עדי כפרה

ראלי ברסלאו. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לאחר שנה חוזרים היימן/סגל ודורון וינטר לבולגריה. התקוות גדולות, הציפיות ריאליות, לעלות על הפודיום/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

"ברסלאו 2014 היה עבורנו בית ספר חשוב" מציין רז בגילוי לב; "לאחר הניצחון ביוון חשבנו שהכול מונח לפנינו, ולא הבנו עד כמה מסוכן הביטחון העצמי. היינו מהירים מאוד אבל עשינו טעויות רבות, שדרדרו אותנו למקום החמישי בלבד. השנה נתחיל רגוע יותר, ונהיה מאושרים להניח את הרגליים על הפודיום".

ראלי ברסלאו. רמי גלבוע, מערכת וואלה! NEWS
לא רק שווינטר יוצא לתחרות ללא סיוע ממשי, הוא גם אמור 'לפתוח' את שיירת הראלי; אחריות ולחץ, כמו שווינטר אוהב!/מערכת וואלה! NEWS, רמי גלבוע

ראלי בלקן 2014 ארוך מקודמו בכ-300 קילומטרים, סה"כ 2100 קילומטרים בשמונה ימים; טווח הנסיעה היומי ינוע בין 130 ל-400 קילומטרים בשבילי יערות טכניים, אגני בוץ ושבילי שדות מהירים. השנה יזנקו לדרך 49 מתחרי 4X4 ו-21 אופנוענים, עלייה של כ-60% ביחס למספר המתחרים בשנה הבאה. על קו הזינוק יפגשו רז והלל את מנצחי ראלי 2013, צ'נקוב-מארינוב ו-סלאצ'ב-סטיינובה. בקטגוריית העבירות 'אקסטרים' נרשמו 29 משתתפים נוספים, בהם משאית 7.5 טון הולנדית; יהיה חם בבולגריה!

ראלי ברסלאו. אתר יצרן
ראלי ברסלאו/אתר יצרן

אין ספורט מוטורי בלי ספונסורים

רז והלל יוצאים למרוץ על כנפי הספונסורים של השנה שעברה – בראש ובראשונה חברת 'פוינטר' התומכת בהם מזה תשע שנים, מדקאר ועד פתח תקווה. ספונסורים נוספים המלווים את הצוות עוד מהשנה שעברה הם צמיגי TOYO , רכב המרוץ יתחרה עם צמיגי TOYO MT סטנדרטיים לחלוטין, במידה 235/85R16. ספונסורים נוספים הם חברת השילוח ICL המשלחת את כלי הרכב לבולגריה, יבואני כננות WARN, טלפארמה וגילת סאטקום.

החידוש הגדול ב-2014 היא הצטרפותו של הספונסור האמריקני 3M לספורט המוטורי הישראלי. 3M קשורה ב-DNA שלה לספורט המוטורי בעולם, היא ספונסורית ראשית למרוצי נסקאר בארה"ב ועוד אירועים רבים. 3M לקחה חסות רצינית על רכב המרוץ הצהוב, והקבוצה נקראת מעכשיו 'פוינטר-3M', ברוכים הבאים לזירת הספורט המוטורי בישראל! חברי הקבוצה מעודדים לא רק מהתקציב הנוסף, אלא מכיוון שכניסת 3M לספורט המוטורי היא אירוע חשוב בעולם המרוצים הישראלי. כל שחסר עכשיו היא התעוררות של משרד התרבות והספורט משנת החורף שלו, ותמיכה מחודשת בצוות הישראלי – אולי נראה אותם שוב על הדיונות של 'דקאר' 2016?

על בדידותו של הרוכב למרחקים ארוכים

בעוד ה'דקאר' מתחבא מעבר לאופק, הבלקן נמצא בשבוע הבא. ביחד עם צוות פוינטר-3M יתייצבו על קו הזינוק גל שחם ונמרוד קיד ברכב נוסף, ואת שיירת הראלי ייפתח לא אחר מאשר מיודענו דורון וינטר, האופנוען הבודד בדרכו אל הפודיום. וינטר יוצא השנה באופן עצמאי לחלוטין, ובתור מי שזכה במקום השני בשנה שעברה, הוא יהיה המתחרה הראשון שמזנק לדרך... אני הייתי קורס תחת האחריות לזנק לדרך ללא שום סימנים מלפניי (קוליס טריים, ענני אבק שאוכל לעקוב אחריהם), אבל דורון דווקא אוהב את הסיטואציה; בכל מקרה אני מנווט בעצמי, ומתעלם לחלוטין מכל מה שקורה מסביב, הוא אומר לי. האחריות כולה שלי, ואני מקווה לא לעשות טעויות.

גם רז והלל הפנימו היטב את לקחי 2014; ברוב המקרים הם הסתבכו כתוצאה מנהיגה מהירה מדי, שלא אפשרה ניווט מדויק. כדי למנוע טעויות יוריד רז את הקצב, והוא התקין אל מול עיניו מתקן נוסף לספר דרך. כך יוכל לשמור עין אחת על המסלול, ולפקוח עין שניה על ספר הדרך. בכך יצמצם את העומס על הנווט המנוסה הלל סגל, וזה מזכיר את מה שאמר לי מנצח השנה שעברה, צ'נקוב, כמה ימים לפני שעלה על המדרגה הגבוהה של הפודיום; "התפקיד שלי אינו לנהוג מהר" אמר לי בצניעות. "אני צריך רק לשמור על האוטו, ולנהוג מספיק לאט כדי שהנווט שלי לא יעשה טעויות". אמר, וזכה במקום הראשון.

בנוסף למתקן הניווט שדרגו רז והלל את הבולמים האחוריים, כעת הם יושבים על פוקס 2.5 אינץ', שיגהצו טוב יותר את מהמורות הדרך. במנוע לא נגעו, ואת תיבת ההילוכים החליפו, כטיפול מונע. את ראש השנה יעשו גיבורינו ביערות בולגריה, ואנו נעקוב אחריהם מכאן. נאחל להם לשמור על הקצב הנכון, ולהניף את דגל ישראל על הפודיום!

הצוללת הצהובה

רכב המרוץ של רז והלל הוא אבטיפוס מקטגוריית T1.2, בעל מנוע טורבו דיזל 3.0 ליטר מתוצרת BMW. מנוע ה-6 צילינדרים מכוונן למקסימום אמינות ומפיק 250 כ"ס 'בלבד'. משקלה העצמי של 'הצוללת' הוא 1980 כ"ס. לקראת המרוץ ריענן הלל סגל את רכב המרוץ והחליף אינספור מכלולים וחלקים – כל מערכות המתלים, מיסבים, תיבת הילוכים, מערכות ההינע של מיצובישי פאג'רו, העוברות חיזוקים בסדנה של סגל (הלא עצבני).

בלקן 2014 הוא המרוץ הבינלאומי ה-22 של רז היימן (50), והמרוץ ה-17 של הלל סגל (65, נראה כמו 18). הצוות עובד בסינכרון מושלם, מייצרים זוגיות ארוכת שנים המושכת אותם כמה פעמים בשנה לעולם עתיר האדרנלין של מרוצי ראלי, בארץ ובחו"ל. בקרו באתר של רז והלל ובאתר ראלי הבלקן.

עוד הרבה ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully