וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: כוח חסר תקדים לשוטרים שיוכלו לשלול רישיון בקלות

דובי בן גדליהו וכפיר כשריאן

22.10.2014 / 12:22

הכנסת תחמיר את תקנות התעבורה ■ תורחב משמעותית רשימת העבירות שבגינן יכול שוטר להחרים רכב. שוטרים יוכלו לשלול מיד רישיון לחצי שנה על כמויות קטנות יחסית של אלכוהול או למי שעישן קנאביס ונהג כעבור מספר ימים

ניידות של משטרת התנועה. ספטמבר 2014. חטיבת דובר המשטרה
החמרה בשלילות רישיון לתקופות ממושכות/חטיבת דובר המשטרה

שתיתם מעט אלכוהול ועליתם על הכביש? עישנתם קנאביס ונהגתם כעבור מספר ימים? כדאי שתפסיקו עם ההרגלים האלה כי ייתכן שבקרוב ישללו לכם את הרישיון לחצי שנה בשל כך.

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה להתחיל את מושב החורף עם דיון באחד מהתיקונים האגרסיביים ביותר של תקנות התעבורה שנראו אי פעם בישראל. מדובר בשורה ארוכה של תיקונים, שמקדם משרד התחבורה, במסגרתם תורחב משמעותית סמכות האכיפה והענישה המיידית של שוטרי תנועה, יוחמרו עונשי השלילה על שורה ארוכה של עבירות תנועה, יוגבלו זכויות הערעור של הנהגים ויצומצם שיקול הדעת המקל של שופטי התעבורה.

כך, למשל, יוכלו שוטרי תעבורה להטיל על נהגים פסילת רישיון מנהלית של עד 90 יום לפני משפט - גם אם לא ראו את העבירה בעצמם - וגם אם לא נגרמה תאונה אלא מספיק ש"התקיים אצלם יסוד סביר להניח כי נהג ביצע עבירה".

בעבירות שעליהן מטיל בית המשפט שלילית רישיון עלולה להיכנס כעת קטגוריית שלילה חדשה של "מינימום 6 חודשים" על עבירות חמורות מאלה, שבגללן מוטלת כיום שלילה של שלושה חודשים. אך מבט מעמיק באותן עבירות מגלה שהן אפילו פחות חמורות מעבירות שבגינן מוטלת היום שלילת רישיון ל-9 חודשים.

מי צפוי לספוג את קטגוריית השלילה החדשה? נהגים שבגופם נמצאו, למשל, כמויות קטנות יחסית של אלכוהול - עד 50% יותר מהמותר - ונהגים, שבבדיקה התגלו בגופם סימנים בלתי פעילים של קנאביס, כלומר גם כאלה שעישנו כמה ימים לפני ולא נהגו מסוממים בפועל. אגב, מי שבגופו התגלה קנאביס פעיל צפוי לשלילה של שלוש שנים לפחות.

במקביל תורחב משמעותית רשימת העבירות שבגינן יכול שוטר להחרים מנהלית את רכבו של נהג בליווי עלויות כבדות שיספוג הנהג עוד לפני המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully