וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקסוס: "נהיה מותג הפרמיום הרביעי בגודלו"

13.11.2014 / 8:22

לקסוס מציינת 25 שנים לדגם הראשון שלה, ולוטשת עיניים לצמרת הפרמיום באירופה. "עברנו את שלב ההתבגרות"

השקה לקסוס NX ספטמבר 2014. קובי ליאני
לקסוס NX קרוסאובר. רכב פנאי קומפקטי עם מקדם משיכה גבוה/קובי ליאני

ימיו של הדיזל ספורים?

"תהיינה יותר מכוניות ביצועים, עם דגש על הנאה בנהיגה ועיצוב פחות שמרני"

בדיעבד, קשה לראות את המפלה שספגה לקסוס בשלהי המשבר הכלכלי הגדול ב-2008, ולאחר מכן את הטביעה של חלק מיצרניות הרכב ביפן תחת גלי הצונאמי ששיתקו את תעשיית הרכב. זמן קצר לפני ההתרסקות, מסירותיה של לקסוס הסתכמו בשיא של 518 אלף מכוניות בשנה, אולם אשתקד נחשפו תוצאות הליך השיקום כשהיא מדווחת על שיא חדש: 523 אלף מסירות - רבע מהיעד שאותו הגדירה אודי עד סוף העשור.

אוטינייבון מאמין שלקסוס יצאה מ"שלב ההתבגרות שלה" ולצד ערכים כמו "אמינות, שירות לקוחות, איכות ובטיחות" הגיע הזמן לדבריו להשתיל במכוניות קצת יותר "אמוציות". "בפועל, זה אומר שתהיינה יותר מכוניות ביצועים, עם דגש על הנאה בנהיגה ועיצוב פחות שמרני". הסנונית הייתה לקסוס LFA, ועכשיו אנחנו מאיצים עם ה-NX וה-RC-F קופה (שגם תגיע לישראל).

לקסוס היא מותג מבוקש בארה"ב, אבל למעשה השוק הרווחי ביותר שלה הוא ברוסיה, ואחריה בריטניה. ברוסיה, בניגוד לשאר אירופה אחוז המכוניות ההיברידיות זניח, ולכן לקסוס מסתמכת במזרח אירופה רק על דגמי פנאי גדולים ומכוניות סדאן מונעות בנזין. לשאלה מדוע לקסוס לא מוכרת בכלל מכוניות דיזל , עונה אוטנייבן בצורה פשוטה: "אנחנו מותג הרבה יותר מתקדם", על אף שהוא יודע שהעידרו של מנוע דיזל מונע מהחברה לשפר את מאזן הרווחים. "צריך להסתכל קדימה. מנועי דיזל הם פופולריים משום שהם מייצרים פחות CO2. מצד שני, הטכנולוגיות לטיהור תגבנה הרבה יותר כסף בעתיד, ולכן המנועים עצמם יהיו יקרים. בפריס למשל, הולכים לאסור על כניסת מכוניות עם מנועי דיזל ובצרפת אחוז המשתמשים בהן עומד על כמעט 80%. לכן, אנחנו נהיה עדים לתהפוכות חשובות בעתיד ועבורנו - היברידי זו הדרך הנכונה ביותר".

הצמיחה של לקסוס בעולם באה לידי ביטוי גם בישראל. נתח שוק היוקרה המקומי גדל בכל רבעון, הגרמניות מובילות ללא עוררין, אך לקסוס מפגינה חוזק מרשים עם זינוק של כ-80% באוקטובר האחרון ל-914 מכוניות והיא מדורגת רביעית ואחריה וולוו. לפחות כאן, עושה רושם כי התחזית של אוטנייבן כבר התגשמה.

עוד הרבה על לקסוס בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • לקסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully