וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הקנייה על רכב היברידי יעמוד על 30%

13.11.2014 / 14:13

רכב היברידי ייהנה בשלוש השנים הקרובות ממס מופחת בשיעור של 30%. בישראל כ-9,500 כלי רכב היברידיים

טויוטה פריוס. אתר יצרן
טויוטה פריוס/אתר יצרן

שר האוצר יאיר לפיד חתם על התקנה המורה להאריך את הטבת המס לכלי רכב היברדיים, כולל דגמי פלאג אין (טעינה ישירה מהשקע). לפי נוסח התקנה, רכב היברידי בדרגת זיהום 2 ייהנה ב-3 השנים הקרובות משיעור מס של כ-30% בלבד, בעוד רכב עם יכולת טעינה יימכר עם שיעור מס מופחת של 20%.

הוועדה הבינמשרדית קבעה ב-2009 מיסוי מדורג לכלי רכב ידידותיים לסביבה ("מיסוי ירוק") כדי לאפשר ליבואנים להתמודד עם מחיריהם הגבוהים של כלי רכב להם מנועי כלאיים אקולוגיים (בנזין וחשמל). אולם בפועל, המחירים לא ירדו כמעט, ובשנה הקרובה המיסוי על דגם היברידי עתיד היה להשתוות לרכב רגיל. אי לכך, הוחלט כעת להאריך את התקנה בשלוש שנים נוספות (2015-2017). הטבת המס מוערכת בכ-40 מיליון שקלים בשנה.

על כבישי הארץ נעים בימים אלה כ-9,500 כלי רכב היברידיים, שהם כ-3.5% מהיקף המכוניות המיובאות ארצה ב-2014. בסך הכול מדובר בגידול משמעותי ביחס לשנה הקודמת, אולם זהו עדיין אחוז זניח בהשוואה למדינות שאימצו מכוניות ידידותיות לסביבה.

בין המכוניות ההיברידיות שנמכרות בישראל, נמנה את טויוטה פריוס, הונדה ג'אז, שלל דגמי לקסוס, הונדה אינסייט ולאחרונה אקורד היברידית (באמצעות הייבוא המקביל של אלבר) ועוד.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully