וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגים יחויבו להאט גם אם הולכי רגל ליד מעבר חציה

18.11.2014 / 16:02

ועדת הכלכלה של הכנסת אשרה תיקון לחוק התעבורה שיחייב נהגים להאט לפני מעבר חציה, גם אם הולך הרגל נמצא בסמוך לו

מעבר חציה עם סימון צבע מחליק. קובי ליאני
הנהגים יידרשו להאט מהירות נסיעתם ליד מעברי חציה, גם אם הולכי הרגל רק עומדים בסמוך/קובי ליאני

במסגרת המאבק בתאונות הדרכים, אישרה היום (שלישי) ועדת הכלכלה של הכנסת תיקון לחוק התעבורה לפיו יידרשו בקרוב נהגים להפחית את מהירות נסיעתם ליד מעברי חציה - גם אם הולכי הרגל עומדים בסמוך להם. על פי החוק המעודכן, נהגים יתנו זכות קדימה להולכי רגל, וכן יחויבו להאט או לעצור לחלוטין במקרה שרכב אחר בנתיב האט או עצר בקרבת מעבר החציה.

הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד בשנים האחרונות, כאשר רק ב-2014 חלה עלייה של 40% במספר הנדרסים ביחס לאשתקד. יו"ר הרשות הלאומית ד"ר יעקב שיניין, ציין כי אמנם חלה הפחתה בהיקף התאונות הקטלניות על כבישי ישראל, אך לדבריו "ישנה עלייה בלתי הגיונית במספר הולכי הרגל שנהרגו". במהלך הדיון, צוין כי המשטרה לא תמיד סופרת את תאונות "החצר" במגזר הבדואי, ויש לבחון כיצד להלחם בתופעה זו.

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה בפני המשתתפים את הנוסח המעודכן, וציינה כי המצב כיום הוא מעט מעורפל. לדבריה, רק כאשר הולך רגל מוריד את רגלו לכביש הנהג חייב לעצור, ולכן התיקון יאלץ את הנהגים להגיב במהירות ולהאט גם במידה והולך הרגל עומד בקרבת מעבר החציה, כאמור.

ח"כ בועז טופורובסקי הביע תמיהה על איכות האכיפה לאור התיקון הנכנס. לדבריו, יהיה זה קשה להוכיח שהולך הרגל אכן התכוון לחצות את הכביש, ומכאן שנהגים עלולים לספוג קנסות ונקודות על לא עוול בכפם. עוד הוסיף, כי הדבר עשוי לגרום לעומס על בתי המשפט. ח"כ מיכל רוזין, הדגישה כי יש לתת לנהגים זמן הסתגלות ראוי ולאפשר לרשות הלאומית להרכיב תכנית הסברה מפורטת שתכין את הנהגים. רוזין הציעה כי התיקונים ייכנסו לתוקף 60 יום לאחר פרסומם ברשומות, ומסתמן שזו תהיה ההחלטה.

לייק אחד ואתם בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully