וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסללה הדרך להקמת מסלול מירוצים תקני בישראל?

27.11.2014 / 7:06

משרד התרבות והספורט יתמוך בהקמת מסלול מירוצים למכוניות, פורמולה, קרטינג, אופנועים ועוד. צעד ראשון בדרך למירוצים חוקיים תקינים. אורכו לא יפחת מ-1.5 ק"מ ורוחבו מעל 10 מטרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול מירוצים בישראל. סוף סוף זה קורה. אירוע הראווה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם בקרוב יוקם מסלול המירוצים הראשון בישראל? משרד התרבות והספורט פרסם קריאה להקמת מסלול מירוצי אספלט בדרום הארץ. במקביל ליזמויות פרטיות שהחלו בארץ, כדוגמת המסלול המתוכנן לקום בחצרים בעזרת המועצה איזורית בני שמעון, משרד הספורט מקדם הקמת מסלול נוסף המיועד להכיל מגוון ענפי מירוצים: דראג, פורמולה, מכוניות, אופנועים (סופרבייקס), סופר-מוטו, קארטינג ועוד.

תנאי הקמתו של המסלול הועברו ב'קול קורא' אל המועצות הרלוונטיות ובו יכללו תנאי הסף של מסלול זה לרבות שטחו, אורכו, סידורי הביטחון ועוד. זאת כאשר העלות המינימלית להקמה שכזו הנה 5 מיליון שקלים ולדברי משרד הספורט, המשרד ומשרד נגב-גליל כבר העמידו סכום של 4 מיליון שקלים לשם הקמת המסלול.

על פי היעדים שהציבה הרשות לנהיגה ספורטיבית, שטח המתחם לפעילות הספורטיבית יהיה מינימום של 50 דונמים עם אפשרות להרחבה ל-100 דונמים לפחות, את הקמת ותכנון המסלול חייב ללוות איש מקצוע בעל ניסיון בתכנון מסלולים. אורכו המינימלי קטן למדי - לא יפחת מ-1.5 ק"מ ורוחבו לא יפחת מ-10 מטרים. כמו כן, תכנונו חייב לאפשר חלוקתו לשני מקטעים נפרדים באורך 800 מטרים. מרגע מתן האישורים, על הרשות המקומית והיזם לסיים את תהליכי הבניה תוך 24 חודשים.

בהודעת המשרד נמסר כי "המטרה המרכזית של הקמת המסלול בשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל ברשות מקומית שתיבחר במרחב ישובים זה, הינה מתן פתרון קבע לספורטאים בישראל לקיים אימונים ותחרויות במהלך כל ימות השבוע, יחד עם הטמעת תרבות מוטורית בישראל וסיוע להתאחדויות להגדיל את מספר העוסקים הפעילים בענף והצופים. במקביל, ישמש המסלול להדרכות נהיגה נכונה באמצעות הסברה ולימוד נהיגה, תוך הדמיית מקרי קיצון שונים בכביש ודרכי התגובה הנדרשים, כנהוג ברחבי העולם. כמו כן , המסלול יאפשר לימודי נהיגה מפוקחים לילדים החל מגיל 8 במסגרתם יוכלו ללמוד נהיגה בקארטינג ובאופנועים מותאמים".

ברשות לנהיגה ספורטיבית בוחרים להדגיש את התועלת הכלכלית האזורית בהקמת מסלול מירוצים - "...הקמת מסלול ספורט מוטורי תוביל לצמיחה ופיתוח האזור כולו שיהווה אטרקציה תיירותית בולטת אשר תמשוך ספורטאים - נהגים וקבוצות מתחרים ותיירים מהעולם כולו גם בעונת החורף בשל האקלים הנוח בארצנו".

אנו נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות החיוביות בנושא ונדווח בהתאם.

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully