וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: ניסאן סקייליין מתוך "מהיר ועצבני"

4.12.2014 / 11:24

שנה לאחר מותו, מכונית הניסאן סקייליין GT-R של כוכב מהיר ועצבני המנוח, פול ווקר תימכר במכירה פומבית. מחיר משוער? עד 5 מיליון יורו

ניסאן סקייליין GT-R מתוך מהיר ועצבני 4. אתר יצרן
ניסאן סקייליין GTR/אתר יצרן

חברת 'קלאסיק טריידר' מבריטניה העלתה לדף הבית שלה מודעה חדשה, לפיה היא תציע במכירה פומבית את מכונית הספורט ניסאן סקייליין GT-R ששירתה את פול ווקר המנוח בסרט הרביעי בסדרת "מהיר ועצבני". ווקר, שאיבד את חייו בתאונת דרכים טראגית לפני שנה, נהג בגרסה זו (R34) לפרקי זמן ממושכים במהלך הצילומים, והיא נחשבת למכונית המקורית היחידה מתוך 9 עותקים, שכן האחרות היו פולקסווגן בתחפושת של ניסאן סקייליין.

הסקייליין בתמונות היא תוצאה של איחוד כוחות בין מספר סדנאות שיפורים גדולות ורשמיות, בהן 'ניסמו', 'וולק רייסינג', 'רוטורה בלמים' עם תמיכה קוסמטית מ-MOMO. תחת מכסה המנוע מאוכלסת מפלצת קטנה בנפח 2.6 ל' טורבו ששה צילינדרים המחלצת תפוקה מרבית של 550 כ"ס שעוברים לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות חצי תחרותית. הביצועים הרשמיים אינם ידועים, אולם בחברה מוסרים שניתן לכייל את מחשב המנוע עם שבב ולסחוט מהליבה קרוב ל-1,000 כ"ס. מד המרחק, מצביע כי היא צברה רק 6,000 קילומטרים.

תא הנוסעים של הסקייליין הכחולה, שנושאת תאריך ייצור משנת 2009, חולק דמיון למכוניות מירוץ תקניות, עם תוספות כמו גלגל הגה ספורטיבי עטוי אלקנטרה, מושבי ספורט קדמיים (ללא מושבים אחוריים) ודיפונים חשופים בחלקם כדי להפחית ממשקלה. הנגזרת מכך, היא שנעדרת ממנה מערכת מיזוג לצינון טמפרטורת הצלייה בחלל הפנים, וגם אין הגנה משמעותית מפני תאונות, שכן היא משוללת כריות אוויר.

מי שמטיל ספק במקוריות של המכונית, מוזמן לעלעל ב-40 עמודים שנלווים לרכב במטה החברה באנגליה. בחוברת שחתומה על ידי בכירים מענף השיפורים, השמאות וענף הקולנוע, מופיע תיעוד מלא של ההיסטוריה, החל משלבי הבנייה של השלדה, עבור למנוע והחלקים השונים וכלה בצילומים רשמיים מתוך הסרט.

הצעות לניסאן סקייליין R34 תתקבלנה ברף התחלתי של כ-700 אלף יורו. בתוך כך, התחזית של מומחי המכירות הפומביות גורסת כי המכירה תיסגר בסכומים שינועו בין 4-5 מיליון יורו.

רוצים להשתתף במכירה? כנסו לכאן

seperator

פול ווקר כיכב בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" משנת 2001 לצידו של וין זידל, והשניים היוו את עמוד התווך של הפרנצ'ייז הענק שהתגלגל ל-6 סרטים וגרף מיליארדי דולרים בקופות.

ב-30 בנובמבר אשתקד, ווקר, אז בן 40, נהרג בתאונת דרכים קטלנית בפורשה קאררה GT באיזור ולנסיה, קליפורניה, שעה שהוא יושב לצידו של רוג'ר רודאס (נהג מירוצים חובבני). המכונית יצאה משליטה במהירות משוערת של כ-140 קמ"ש והתנגשה בעמוד חשמל ושני עצים. בחקירה נוספת של המשטרה במרץ 2014, עלה כי המכונית הייתה מצויידת בצמיגים בני 9 שנים שבקושי נעשה בהם שימוש.

לפני מותו, ווקר הספיק לצלם חלק ניכר מהסרט השביעי בסדרת "מהיר ועצבני" (Furious 7) שעתיד לצאת לאקרנים ב-3 באפריל 2015 בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully