וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקקים בכבישים בימי הסערה בנובמבר

גיל שלמה

9.12.2014 / 8:31

מדד גלובס-Waze לחודש נובמבר המחיש את כוחו של החורף לשבש את סדרי התנועה ■ בשל כמה ימים סוערים נרשמו עיכובים משמעותיים במסלולי התנועה וזמן הנסיעה הממוצע התארך, לעתים באופן משמעותי

עומסי תנועה כבדים באיילון, פברואר 2011. אורי לנץ
החורף שיבש את התנועה בנובמבר/אורי לנץ

מדד גלובס-Waze לחודש נובמבר המחיש את כוחו של החורף לשבש את סדרי התנועה. כפועל יוצא מכמה ימים סוערים נרשמו עיכובים משמעותיים במסלולים שמובילים מדרום וממזרח אל עבר מרכז עזריאלי בת"א, וזמן הנסיעה הממוצע בבוקר יום ראשון (9-7) באותם נתיבים התארך, לעתים באופן משמעותי.

הרעה הכי משמעותית בחודש שעבר נפתחה מדרום: לנוסעים משכונת הנשיא ברחובות לכיוון ת"א התווספו 24 דקות לזמן הנסיעה "הרגיל" - אותו חישבנו כזמן הנסיעה הממוצע בשנתיים האחרונות - והם בילו על הכביש כמעט שעה ועשרים.

מיד אחריהם, עם תוספת של 22 דקות לזמן הנסיעה הרגיל שהוא 46 דקות, נמצאים תושבי ראש העין שמסעם לת"א לקח שעה ושמונה דקות בממוצע. נתונים זהים מגיעים מכיוון כפר סבא, שם זמן הנסיעה הרגיל במסלול לת"א התארך ב-22 דקות וארך שעה ושמונה דקות.

במספר מסלולים שמובילים מת"א אל שלל יישובים בגוש דן ומחוצה לו נרשמה דווקא ירידה בהשוואה לזמן הנסיעה הרגיל, אולי כי זו נסיעה "נגד כיוון התנועה". כך למשל הדרך למודיעין התקצרה ב-17 דקות לעומת הזמן הרגיל וארכה 45 דקות, והדרך לקדימה-צורן לקחה 12 דקות פחות וארכה 38 דקות.

seperator

אחה"צ רגוע יותר

באופן כללי ההפרשים בנובמבר הסוער בשעות אחר הצהריים קטנים בהשוואה למתרחש בכבישים בשעות הבוקר, והם נעים בין תוספת של 10 דקות לבין קיצור של 8 דקות.

וכאן אשדוד מככבת עם התארכות של זמן הנסיעה בנובמבר ב-10 דקות בהשוואה לזמן הרגיל שעומד על 41 דקות. לשכנים מצפון, כלומר מרחובות, זה לקח 9 דקות יותר עם זמן נסיעה רגיל דומה.

כפי שניתן לראות בתרשים ישנם לא מעט מסלולים שחטפו משני הכיוונים; קרי זמן הנסיעה התארך גם בשעות הבוקר וגם בשעות אחר הצהריים. וישנם מסלולים לגביהם המצב הפוך בדיוק, וכאן בולטים המסלולים ת"א-מודיעין ות"א-קדימה צורן שהתקצרו ב-8 דקות בהשוואה לזמן הרגיל ל-37 ו-51 דקות בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully