וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני אסטריון תיוצר?

17.12.2014 / 10:11

מכונית העל ההיברידית למבורגיני אסטריון עשויה לעבור לרצפת הייצור בשנה הבאה. עד 900 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות

למבורגיני אסטריון. אתר יצרן
למבורגיני אסטון. עיצוב מרוסן/אתר יצרן

דיווח של כלי התקשורת בגרמניה רומז שלמבורגיני שוקלת לייצר את מכונית העל ההיברידית אסטריון שהוצגה במסגרת תערוכת פריס. הבולונוזים פסלו גרסה סדרתית של האסטריון עוד בטרם נפתחה התערוכה, אך בעקבות משובים חיוביים שהתקבלו לאחר נעילתה, מסתמן שעתידה של האסטריון פתוח לחלוטין.

מנכ"ל החברה סטיבן ווינלקמן שלל את האסטריון בשל היותה "חריגה" מבין מכוניות הקיצון של המותג האיטלקי, אולם תקנות זיהום מחמירות והרצון להתפתח לכיוונים חדשים גרמו לתפנית חדה בדפוסי החשיבה שלו ושל בכיריו. האסטריון תמוצב כמכונית גרנד-טורר בשורותיה של למבורגיני ולא כמכונית מסלול חורכת אספלט. זו תהיה המכונית הראשונה שלה עם מנוע היברידי אבל היא תעלה הרבה פחות ממתחרות עם מנועי כלאיים, בהן מקלארן P1 או פורשה ספיידר 918.

מבחינה תאורטית, האסטריון תהיה זולה מהן, משום שהיא משתמשת בתרכובות חלקיות של אונטדור והורקאן מסיבי פחמן, והיתר מחומרים די בסיסיים המשרתים חלק מדגמי חברת האם פולקסווגן. העיצוב למי שתוהה, הינו מהמאופקים שלמבורגיני הפיקה כדי לבדלה ממכוניות העל התחרותיות.

המעבר ממכונית קונספט לרכב סדרתי ייעשה בשינויים מזעריים. בקרביים שוכנת חטיבת כוח היברידית בנפח 5.2 ל' V10 עם תפוקה מרבית של כ-900 כ"ס בחיבור לתיבת 7 הילוכים דו מצמדית. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3 שניות והמהירות המרבית היא 320 קמ"ש. החלוקה היא מנוע בערה, עם שלושה מנועים חשמלים - שניים מלפנים ואחד תומך בתיבת ההילוכים. על פי ההערכות בכירים בענף הרכב בגרמניה, האסטריון תתומחר ב-600 אלף יורו לערך.

"החוקים יעשו יותר ויותר נוקשים", אומר מארוציו רגיאני, מנהל פיתוח בלמבורגיני בהתייחסו לשילוב מנועים היברידים במכוניות על. "אנחנו עומדים בפני אתגרים חדשים. אני חושב שבשביל לשמור על ה-DNA של המכונית בתקופות בהן זיהום האוויר נמצא תחת פיקוח הדוק, מחייב אותנו לחשוב אחרת. בינתיים, אין סיבה אמיתית להקטין את המנועים, ולכן החלופה הטובה ביותר היא מנוע היברידי, בהחלט יכול שיהיה גם עם יכולת טעינה".

נוסיף, כי האסטריון לא תהיה כנראה היחידה שתוצג במהלך השנה הבאה כרגסת ייצור. מסתמן שגם רכב הפנאי אורוס מתקדם בצעדי ענק אל עבר אולם המכירות. תשובות, אולי במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה במרץ.

עוד הרבה על למבורגיני בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully