וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום מוטורי: איטלקיה בניחוח אמריקני, פיוראיטליה 427

24.12.2014 / 9:43

חברת פיוראטיליה מציגה רודסטר מסוגננת עם אגריסביות אמריקנית כמחווה לקרול שלבי המנוח. רק 427 תיוצרנה והמחיר בהתאם

פיוראיטליה 427. אתר יצרן
פיוראיטליה 427. שילוב בין רטרו אמריקני מסדנת קרול שלבי לנוסח האיטלקי של פיאט ואלפא רומיאו/אתר יצרן

פטירתו של קרול שלבי לפני שנתיים וחצי, הותירה בליבם של מעריציו חלל שקשה למלא אותו. האיש שעמד מאחרי הקוברה המיתולוגית משנות ה-60, ונחשב לאחד היזמים המשפיעים על תרבות הרכב האמריקנית, לא הפסיק לעבוד עד יומו האחרון, בגיל 89, ותמיד דיבר בלהט על הפסגות המוטוריות אליהן הגיע במשך עשרות שנות עבודה. קצת לאחר מכן, חלק מסדנאות הרכב המובילות לקחו על עצמן לפתח פרוייקטים להנציח את פועלו, ואחת מהן היא 'פיוראיטליה' שחשפה בשבוע שעבר במילאנו הקדשה מיוחדת לשלבי: ה-427 רודסטר.

עבור 'פיוראיטליה', סטראטאפיסטית שקמה בנאפולי שעל פתח דלתה מתנוסס הסלוגן: "אם תחלום על זה, אנחנו נבנה את זה", תהיה זו המכונית הראשונה בהיצע לאחר שנתיים של עבודה ממושכת. לדברי הצוותים, הרעיון מאחרי ה-427 הוא לחזק את הגרעין של הקוברה ולחבר לו סממנים איטלקיים מפיאט ואלפא רומיאו, וכן ממזרטי. משמע, במקום להדגיש רק את המהות מארה"ב, ניסו למזג בה את האופי האיטלקי על ידי בניית בתי תאורה עגולים עם "נטייה קדימה", כך מתארים אותה, והשלימו את התפאורה החיצונית עם כונס אוויר על מכסה המנוע ומפלטים מעוצבים מאחור.

בקרביים, שוכנת תחנת כוח אמריקנית טהורה: 5.0 ל' שמונה צילינדרים תוצרת פורד עם 445 כ"ס ו-54 קג"מ, אולם מי שמרגיש שחסר לו קצת עזוז יכול לרכוש ערכת סופרצ'רג'ר בתוספת תשלום, ולטפס ל-605 כ"ס ו-66 קג"מ. כך או כך, הכוח עובר לגלגלים מאחור באמצעות תיבה 6 הילוכים ידנית.
הביצועים אינם ידועים כרגע, אך פיוראיטליה מבטיחה שבזכות משקל יחסית נמוך, כ-1.2 טון על בסיס אלומיניום, סיבי פחמן ופבייגרלס, הביצועים הולמים את המורשת של קרול שלבי. בנוסף לכך, היא מאובזרת עם בלמי ברמבו, בולמי בילשטיין, מוטות מייצבים, קפיצי אייבאך וצמיגי פירלי פי-זירו.

תא הנוסעים הוא "המצאה" של פיוראיטליה, עם חלקים משותפים לפורד ויש כמה רכיבים שנלקחו גם מניסאן. בקבינה זוג מושבי ספורט קלאסיים, קצת נגיעות רטרו בלוח המחוונים, ידית הילוכים קצרה ובקרת מדיה ראשית. בסיס גלגלים של כ-2.60 מ', אורך של 4.34 מ' ורוחב של כ-1.88 מ', מבטיח שלפחות ממוצעי קומה לא יתקשו למצוא תנוחת נהיגה נורמלית.

מכסת הייצור תוגבל ל-427 יחידות, כאשר כל אחת מהן תגבה מהלקוח כ-180 אלף יורו. שווה? אם לא קוברה אמיתית, אז לפחות מכונית שחולקת עימה דמיון ורוח.

רוצים להזמין אחת? כנסו לאתר החברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully