וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה גונבים הכי הרבה מכוניות בישראל?

8.1.2015 / 10:42

חברת פוינטר מדווחת על גידול של 25% בגניבות רכב פרטי בישראל בשנה האחרונה. השיטה הנפוצה: פריצה אלימה והחלפת מחשב המכונית. האזור המוכה ביותר - גוש דן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טנדרים שנגנבים מוחבאים לקראת העברה לשטחי הרשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת 'פוינטר, המתמחה בתחום שירותי המיגון, ניהול ציי רכב, איתור, איכון והשבת רכב גנוב, מפרסמת כי בשנה האחרונה חלה ירידה של 20% בגניבות כלי רכב בישראל בהשוואה לשנת 2013, אולם במקביל לכך מדווחת כי נרשם גידול של 25% בגניבות רכב פרטי, 90% בקרב משאיות ו-187% בקרב כלי רכב מסחריים. עולה עולה כי, 7% מכלל הגניבות הן של רכבי שטח, 4% טנדרים ו-19% משאיות.

על פי צוותי פוינטר, השיטה הנפוצה ביותר לגניבת רכב בישראל היא פריצה אגרסיבית והחלפת מחשב הניהול במחשב אחר. 72% מהיקף הפריצות ב-2014 בוצעו בשיטה זו - ירידה של 5% בהשוואה לשנה שלפני כן. עוד דווח, כי במספר גדול מהגניבות מעורבים גורמים שלוקחים את כלי הרכב לרשות הפלשתינאית. בחלק מהמקרים מתקבלת באיזור השטחים קריאה על רכב גנוב שמגיע, לכאורה לאחר הנעה "חוקית" (כלומר בידי הגנב קוד נטרול מערכת המיגון). בשיטה זו חלה עלייה של 14% ביחס ל-2013.

אחוז אחד מהגניבות בוצע על ידי שוד וגניבת רכב מונע - ירידה של 50%, ואחוז נוסף על ידי גרירת הרכב מהמקום. לדברי פוינטר, הגנבה מתבצעת על ידי משתמש "מורשה" שברשותו המפתח והקוד - בין אם קיבל אותם מבעל הרכב, חניון, מוסך או מתחם שטיפה. בצורה זו, הרכב מגיע לרשות מנוטרל מכל מערכת מיגון.

"על כל רכב רביעי שנגנב אנו מקבלים התראה בשטחים. המשמעות שעד לשטחי הרשות הרכב נסע נסיעה חוקית לרבות הקשת קוד. מדובר בגנבות בהן נהג הרכב, מורשה אחר או מוסך מטפל שותפים ב"מכירת" הרכב לגנבים או לחילופין מדובר בגניבות "דאבל" בהן הגנבים פורצים קודם לבית, מוצאים מפתחות עם רישום הקוד על גבי המפתחות או ברכב", כך מסביר מנכ"ל פוינטר אילן גולדשטיין. עוד מוסיף, כי "בתקופה האחרונה מורגשת עלייה של עשרות אחוזים בשכונות שבמעטפת ירושלים. בשכונות סמוך לקו התפר עדים למגמה של עליה בגניבות בשל הקרבה לרמאללה והקלות היחסית בהעברת הרכב לשטחי הרשות".

בחלוקה גאוגרפית, האיזור הנגוע ביותר הוא גוש דן, עם 27% מקרב כלל הפריצות שנרשמו בפוינטר - עלייה של 8% ביחס לשנת 2013. גם בשרון נרשמה עלייה ל-17%, אולם בירושלים חל קיטון מ-14 ל-13%. באיזור הצפון גם כן חלה ירידה, כאן מדובר בשיעור של 29% וכן בדרום - קיטון ל-12% לעומת 14% בשנת 2013.

בניתוח ערים, תל-אביב היא העיר המוכה ביותר מבחינת פריצות רכב - 10% מכלל האירועים, אחריה ירושלים עם 6%, ופתח תקווה עם 3.5%. כפר סבא סוגרת את רשימת ה"כוכבות" עם 2.5% מסך הגניבות.

פוינטר משרתת למעלה מ-110 אלף לקוחות בישראל ומפעילה בן היתר אמצעי בקרה לאיתור המכוניות וצוותי שטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully