וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: חניית דו-גלגלי בחלק ממדרכות תל אביב תיאסר מ-7 ביולי

23.6.2015 / 7:10

רוכבים על דו-גלגלי בתל אביב? תתחילו לחפש חניה. עיריית תל אביב תחל לאסור חניית קטנועים ואופנועים על המדרכות בכמה מרחובות העיר החל מ-7 ביולי. הרוכבים יופנו לחניות ייעודיות. צפו להחרפת מצוקת החניה

מבחן קטנוע סאן יאנג מקסים 400i. קובי ליאני
החל מ-7 ביולי תאסר חנית קטנועים על המדרכות/קובי ליאני

בשורה קשה לרוכבי הדו-גלגלי בתל אביב: עיריית תל-אביב קיבלה החלטה לאסור חניה של קטנועים ואופנועים בחלק מסוים ממדרכות העיר שנחשבות לצפופות בצורה יוצאת דופן. רוכבים רבים שהחנו כהרגלם את רכבי הדו-גלגלי שלהם על מדרכות העיר תל אביב, הופתעו לגלות דוחות אזהרה, לפיהם מתריעה העירייה כי בקרוב תיאסר החניה על גבי המדרכות. בימים האחרונים הגיעו אל מערכת וואלה! רכב פניות רבות בנושא, ולכן ביקשנו את תגובת העירייה, שהגיבה בזו הלשון: "מטרת המהלך הנה לפנות את המדרכה לרווחת הולכי הרגל ולשמור על בטיחותם של כל משתמשי הדרך" .

במקום החניה על מדרכות העיר, מפנה העירייה את הרוכבים לחניות ייעודיות שהוקצו לכלי דו-גלגלי: "עיריית תל-אביב - יפו הכשירה מקומות חנייה מוסדרים לרכב דו גלגלי במקום בו היו קודם חניות לכלי רכב, במספר רחובות בעיר המאופיינים במדרכות צרות במיוחד: רחוב ביאליק, רחוב שלמה המלך מרחוב פרישמן עד למלך ג'ורג, רחוב יוחנן הסנדלר מרחוב שנקין עד לרחוב העבודה ורחוב שפינוזה מרחוב גורדון לשד' בן גוריון. במקומות אלה מחלקת העירייה מנשרים לנהגים המסבים את תשומת ליבם לקיומם של מקומות החניה החדשים, ומתריעים על כך כי חניה על המדרכה בניגוד לחוק תיאכף כנדרש", מציינים בעיריית תל-אביב.

ב-7 ביולי יחולקו קנסות

"מטרת המהלך הנה לפנות את המדרכה לרווחת הולכי הרגל ולשמור על בטיחותם של כל משתמשי הדרך"

פנינו שוב אל העירייה בבקשה להברות בנושא, ומאלה עולה כי בשלב זה יחולקו דוחות אזהרה לרוכבים החונים, אך האכיפה בפועל תחל כבר בעוד שבועיים, בדיוק ב-7 ביולי 2015. בשלב ראשון, יינתנו דוחות חניה לרוכבים אשר יחנו על המדרכות ברחובות בהם יש מקומות חניה מוסדרים לדו-גלגלי. כאשר תושלם הקצאת מקומות החניה לרוכבים ברחבי העיר, תיאסר כליל החניה על מדרכות העיר שאוזכרו לעיל, וגם על גבי מדרכות בהן החניה לא תגרום להפרעה להולכי הרגל. בעיריית תל אביב מסבירים, כי תתבצע אכיפה מחמירה גם כנגד נהגי מכוניות אשר יחנו רכבם על גבי החניות המיועדות לדו-גלגלי בלבד.

"בעיר תל אביב יפו יותר מ-404,000 תושבים וכמיליון אזרחים הנכנסים לשערי העיר מידי יום. במדרכות העיר משתמשים גם הולכי רגל, נכים, גברים ונשים עם עגלות תינוק ועוד, ויש לאפשר להם מעבר בטוח וחופשי. עיריית תל אביב יפו עושה כל יכולתה על מנת לשמור על האיזונים בין כל משתמשי הדרך".

זו אינה הפעם הראשונה בה עיריית תל אביב מנסה לקדם מהלך שכזה, ובעבר הוא גרר תגובות מחאה של רוכבים שהחנו את האופנועים בחניות כחול-לבן בעיר, מה שהגביר עוד יותר את מצוקת החניה, שכן אלה תפסו מקומות חניה של מכוניות רגילות. ואלם נראה שהפעם, עיריית תל אביב הולכת עד הסוף עם החלטה זו. ועדיין, המהלך שיקשה על עשרות אלפי משתמשי הקטנועים והאופנועים בגוש דן מגיע כרעם ביום בהיר, שכן כלי רכב אלה ידועים ביכולתם לצמצם את גודש התנועה בכבישים ואת מצוקת החניה בשנים האחרונות. יתרה מזאת, דווקא בתקופה בה יחלו עבודות התשתית של הרכבת הקלה בגוש דן, אשר עתידות לגרום לקשיי תנועה אדירים בעיר, בוחרת העירייה להקשות דווקא על מה שעשוי להיות הפתרון התחבורתי היעיל ביותר בעיר.

  • עוד באותו נושא:
  • קטנועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully