וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצגה: שברולט קרוז החדשה

25.6.2015 / 7:58

הדור השני של שברולט קרוז מיישר קו עם המתחרים עם עיצוב חדש, מנוע טורבו מחוזק, משקל נמוך יותר ואבזור עשיר. בישראל בסוף השנה הבאה

אתר יצרן

דטרויט; שברולט חשפה אתמול במישיגן את הדור השני של המשפחתית החשובה שלה, שברולט קרוז. עבור שנת הדגם 2015-2016, הקרוז זכתה לשורה ארוכה מאוד של שדרוגים לעומת הדור היוצא, עם דגשים על עיצוב חיצוני, תא הנוסעים, מערכות הינע מסוימות ומפרטי האבזור. בשלב זה, נמסר לוואלה! רכב כי תגיע לארץ בסוף שנת 2016, כלומר לדגם הנוכחי בישראל לפחות עוד שנה וחצי של שירות.

בשברולט התאימו את הקרוז לרוב מכוניות החברה בשנה האחרונה, עם מראה הרבה יותר נועז בשני קצותיה, הכולל גם נורות LED חדשות. היא בילתה 300 שעות במנהרות הרוח כדי לשפר את מקדם החיכוך (התנגדות האוויר), מה שיסייע לה בין היתר גם בצריכת הדלק. בסך הכול, ומהתרשמות ראשונה, נראה שהאמריקנים רצו קו מחבר למאליבו, אבל לא דילגו על שליחת מסר גם ליונדאי אלנטרה i35.

מתחת לאריזה, שוכנת מכונית שעברה דיאטה של כ-120 קילוגרמים לערך. מפתיע, בהתחשב בכך שלא יושמו כאן חומרים אקזוטיים במיוחד, כי אם שינויים שבוצעו בשלדה ובמשקל של מנוע ה-1.4 ל' טורבו, וכן של תיבת ההילוכים האוטומטית, שאיבדה כ-12 ק"ג ממשקלה. מנוע ה-1.8 ל' אגב הוצא מסדרת הקרוז.

מנועי הטורבו של הקרוז היו קצת דלים בעוצמה בשנים האחרונות, ולכן הטיפול במשפחתית העממית חייב שינוי דרסטי בחזית. לראייה, לקרוז החדשה מנוע 1.4 ל' טורבו המפיק 153 כ"ס ב-5,600 סל"ד, ו-24 קג"מ הזמינים מ-2,000 סל"ד, בחיבור לתיבת הילוכים ידנית 6 מהירויות או אוטומטית. לפי GM, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8 שניות בלבד. צריכת הדלק הבינעירונית, עומדת על כ-17 ק"מ לליטר.

הפרופרוציות של הקרוז החדשה משקפות כמה שינויים במידותיה; היא ארוכה ב-7 סנטימטרים מהדגם היוצא, נמוכה ב-2 סנטימטרים, ובסיס הגלגלים צמח ל-2.70 מ', כמו בטויוטה קורולה לדוגמא. בשברולט מוסיפים שחלה גדילה גם במרווחי הרגליים והמרפקים. העיצוב הפנימי, משתדל לדמות למאליבו, עם חומרים באיכות גבוהה יותר, הנדסת אנוש משופרת והרבה צעצועים שהיו חסרים בהיצע בהשוואה למתחרים. באגף הבטיחות, תמצאנה מערכות כמו בקרת שטחים מתים, ניטור סטיה מנתיב, 10 כריות אוויר, ועוד.

זאת ועוד, בשברולט מתארים את הקרוז גם כמכונית דינמית מקודמתה, לא מעט בזכות כיול של הפלטפורמה שלה ומערכות המתלים.

הקרוז תימכר כמכונית גלובאלית, ותיוצר במספר רב של מדינות - ארה"ב, ברזיל, קוריאה, תאילנד ועוד. לפי אלן בייטי, סגן נשיא GM, תהיינה בעתיד שוב גרסאות סטיישן והצ'בק לחיזוק המשפחה. נכון להיום, נמכרו בעולם 3.6 מיליון יחידות מהקרוז מיום השקתה לפני 6 שנים, וכ-360 אלף בשנה האחרונה.

שברולט קרוז 2016. קובי ליאני
שברולט קרוז 2016/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully